برنامه ششم

ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

دستیابی به اهداف بلندی که در این سیاست‌ها ترسیم شده است، مستلزم طراحی مسیر تحولی است که اقتصاد کشور را با جهشی بی‌سابقه به رشد متوسط ۸ درصد در پنج‌ساله سوم دوره چشم‌انداز ۲۰ ساله برساند و این خود نیازمند ایجاد محیط مساعد کسب و کار، توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فراهم آمدن فضای فرهنگی و سیاسی مناسب با رویکرد اقتصاد مقاومتی است که بی‌شک با تفضل الهی و همدلی و همکاری مردم و دولت و همه نهادها و قوای دیگر امکان‌پذیر خواهد شد.

رییس جمهوری سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب مقام معظم رهبری را برای تهیه برنامه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با توجه به جهت‌گیری‌های اساسی در این سیاست‌ها و رعایت اولویت‌های مورد تاکید دولت تدبیر و امید ، به رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،متن ابلاغیه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر نوبخت

معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

سیاست‌های کلی برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» ابلاغ می‌گردد.

مشاهده متن کامل سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری

مقتضی است با مدنظر قرار دادن این سیاست‌ها، برنامه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پنج ساله طبق اصول 134 و 126 قانون اساسی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی،‌ صاحب‌نظران،‌ دانشگاهیان و متخصصین تهیه شود. با توجه به جهت‌گیری‌های اساسی در این سیاست‌ها و رعایت اولویت‌های مورد تاکید در برنامه دولت تدبیر و امید، لایحه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی شامل مواردی باشد که برای اجرای برنامه، نیاز به قانون دارد.

بدیهی است دستیابی به اهداف بلندی که در این سیاست‌ها ترسیم شده است، مستلزم طراحی مسیر تحولی است که اقتصاد کشور را با جهشی بی‌سابقه به رشد متوسط 8 درصد در پنج‌ساله سوم دوره چشم‌انداز 20 ساله برساند و این خود نیازمند ایجاد محیط مساعد کسب و کار، توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فراهم آمدن فضای فرهنگی و سیاسی مناسب با رویکرد اقتصاد مقاومتی است که بی‌شک با تفضل الهی و همدلی و همکاری مردم و دولت و همه نهادها و قوای دیگر امکان‌پذیر خواهد شد.

لازم است با تشکیل ستاد برنامه، ساز و کار و زمان‌بندی لازم را ارائه نموده و منظماَ پیشرفت کار را به اینجانب گزارش نمایید.

حسن روحانی- رییس جمهوری اسلامی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام