اخبار اداری و استخدامی

معرفی کتاب (در دست چاپ)

کتاب «مقررات اداری و استخدامی در پرتو آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری» در دست چاپ است.

حیدر علی نوروزپور در گفتگو با شناسنامه، با اعلام این خبر، بیان داشت: آشنايي و مطالعه آراء مذكور به لحاظ لازم الاتباع بودن آن و به جهت ايجاد تكليف اجراء براي خوانده كه مي‌تواند شخص حقيقي و يا حقوقي باشد وهمچنين اعمال مجازات‌هاي مقرر براي مستنكفين از اعمال و اجراي آنها سودمند بوده و به علاوه مزايا ديگري را نيز به همراه خواهد داشت.

وی گفت: آراء مذكور يكي از منابع حقوق، خصوصا حقوق عمومي محسوب مي گردد. لذا اطلاع از آنها براي دانشجويان، دستگاه هاي اجرايي، وكلا و… ضروري است.

گردآورنده این کتاب، ضمن اعلام اینکه تجربه مكتسبه از ابطال و يا نقض مصوبات مي تواند در تدوين، تنظيم و تنسيق مطلوب مصوبات توسط كارشناسان مفيد واقع شده تا محل خدشه توسط مراجع نظارتي من جمله ديوان واقع نشود، افزود: تبادل لوايح در مرحله بدوي و تجديد نظر و استدلال هاي بكار گرفته شده در متن آراء، منبع آموزشي خوبي است براي كساني كه وارد عرصه كارشناسي خصوصا حقوق عمومي شده و يا مي شوند.

نوروزپور در پایان گفت: مجموعه حاضر تلاشي است در جهت تدوين و طبقه بندي آراء ديوان در حوزه مقررات اداري و استخدامي، گرچه ناقص مي باشد ليكن ارايه نقطه نظرات دوستان فرهيخته بر غناي آن خواهد افزود.

بر پایه‌ی این گزارش، کتاب مزبور شامل عناوین مشروحه‌ی ذیل است:

مقدمه

آشنایی با دیوان عدالت اداری

آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری

– استخدام و تبدیل وضع

– تخلفات اداری

– ساختار

– آموزش و بورس

– حقوق و مزایا

– بیمه و بازنشستگی

– طبقه بندی مشاغل

– ایثارگران

– مرخصی

– بازخرید خدمت

– انتقال

– اعاده به خدمت

– ساعت کار

– سابقه خدمت

– ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام