اخبار اداری و استخدامی

تصویب طرح نحوه به‌کارگیری و انتصاب افراد در مشاغل حساس

با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس، چنانچه منتسبین به مشاغل حساس پس از انتصاب اقدام به کسب تابعیت مضاعف کنند ضمن انفصال از خدمت و مشاغل دولتی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش شناسنامه، در جلسه مورخ یکشنبه 27/7/1393 کمیسیون طرح نحوه به کارگیری و انتصاب افراد در مشاغل مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و در جریان این بررسی 2 ماده از این طرح به تصویب رسید.

بر اساس ماده یک این طرح، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 مدیریت خدمات کشوری موظفند در انتصاب افراد به مشاغل حساس ضمن احراز شرایط خدمت نظام‌وظیفه عمومی یا پایان خدمت با معافیت دائم برای مردان نسبت به ضوابط ذیل از وزارت اطلاعات استعلام و نتایج آن را در انتصاب خود اعمال کنند، در صورت عدم استعلام یا انتصاب برخلاف استعلام صورت گرفته متخلف مورد تعقیب قانونی قرار می‌گیرد.

همچنین، چنانچه هر یک از مسئولین موضوع این قانون پس از انتصاب اقدام به اخذ تابعیت مضاعف کند علاوه بر عزل از پست مربوطه و انفصال دائم از خدمات دولتی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

در ماده 2 این طرح آمده است که انتصاب اشخاص زیر به تصدی پست‌ها و مشاغل حساس ممنوع است:

1. منتسبین به رژیم سابق و کسانی که جهت تحکیم مبانی آن رژیم نقش مؤثر و فعال داشته‌اند.

2. کسانی که به جرایم مجازات خیانت در امانت، کلاهبرداری، اختلاس، ارتشاه و تصرف غیر قانونی اموال عمومی محکومند.

3. وابستگان تشکیلاتی به احزاب، سازمان‌ و گروه‌های معاند و غیرقانونی و همچنین فرق ضاله و مروجین افکار انحرافی به عرفان‌های کاذب و محکومین به جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی و حدود شرعی.

4. مظنون و مرتکبین جاسوسی به نفع بیگانگان و ارتباط با اتباع بیگانه رغم نفی مستند مراکز  امنیتی و اطلاعاتی.

5. راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های اینترنتی ضد انقلاب و ارتباط مستمر با آنها علیه نظام و فعالین در انتشار آثار مستهجن در فضای مجازی و …

6. معتادان به مواد مخدر و روانگردان و محکومین به قاچاق مواد مخدر، روانگردان، سلاح و مهمات جنگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام