اخبار اداری و استخدامی

سه مأموریت جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی

دكترنوبخت سه ماموريت جديد براي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي تعريف كرد.

رييس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي از تعريف سه ماموريت جديد پس از احياي اين سازمان خبرداد و گفت: تحول بنيادي در راهبري توسعه، فراهم آوري زيرساخت هاي توسعه متوازن، پايدار و توجه به فرآيندهاي توسعه سه ماموريت جديد سازمان مديريت است.

به گزارش مركز روابط ‌عمومي، اطلاع‌رساني و امور بين‌الملل سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، دكترمحمدباقر نوبخت روز سه شنبه در دومين همايش ملي استانداردهاي حسابداري بخش عمومي كه در مركز همايش هاي رازي برگزار شد، افزود: اين ماموريت ها خطير و شايد به نوعي دشوار در راهبري و تحول بنيادي براي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي است.

وي ادامه داد: نخستين حركتي كه براي توسعه بايد توسط سازمان مديريت انجام مي شود تهيه برنامه ششم توسعه است بر همين اساس بايد ساز و كارهاي گذشته و مرسوم دستخوش تحولاتي قرار گيرد.

رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي با بيان اينكه مهمترين مسئله براي مديران مالي تحليل مالي است گفت: موضوع بهره وري مالي در گذشته از اهميت چنداني برخودار نبوده در حالي كه در شرايط جديد اين امر بسيار براي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور حائز اهميت است.

وي با اشاره به اينكه نيازمند تحول و بازنگري در زيرساخت‌هاي توسعه‌اي هستيم، گفت: با توجه به اينكه ما برنامه ششم و هفتم توسعه را پيش رو داريم، بنابراين سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بايد اين موضوع را مد نظر قرار دهد.

نوبخت با اشاره به احياي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي عنوان كرد: ما به دنبال برخورداري از نتايج اين همايش هستيم، در ماه‌هاي اخير بعد از ايجاد سازمان مديريت تلاش شده تا تحولي بنيادين در زيرساخت‌هاي توسعه و فراهم‌كردن توسعه پايدار و رصد فرآيند هاي توسعه دنبال شود.

وي با اشاره به اهميت استاندارها و شاخص ها براي توسعه كشور گفت: سازمان مديريت از تدوين استانداردهاي حسابداري جديد استقبال و آمادگي خود را براي بهره گيري از آن علام مي كند.

دكتر نوبخت با بيان اينكه برنامه ششم يكي از قطعات سند چشم انداز بيست ساله كشور است، تصريح كرد: استانداردهايي كه در اين همايش تدوين مي شود سازمان مديريت و برنامه ريزي از آن استفاده مناسب خواهد كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام