آزمون تعیین صلاحیت
بودجه 96

پیشنهاد الحاق بندی به قانون بودجه سال 96 درخصوص اختصاص 3% از مبلغ قراردادهای تولید نفت و فرآورده های نفتی و گاز برای رفع آلودگی‌ها و تخریب محیط زیست

در پیش نویس قانون بودجه سال 1396 پیش بینی شده بود 3 درصد از قراردادها و پیمان های مناطق نفت خیز به منظور کاهش اثرات سوء زیست محیطی هزینه شود ولیکن به دلیل عدم تعیین مرجع مناسب برای تشخیص اثرات سوء زیست محیطی با ایراد و ابهام شورای محترم نگهبان مواجه و تصویب نشد.

براین اساس سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به تأکید رئیس محترم جمهور مبنی بر توجه ویژه به وضع محیط زیست به ویژه در استانهای جنوبی کشور متن ماده واحد الحاقی به لایحه قانون بودجه سال 1396 را تنظیم وجهت صدور دستور مقتضی ارسال نموده است.

ریاست محترم جمهور پیشنهاد یاد شده را به معاون اول محترم رییس جمهور ارجاع و پی نوشت فرمودند:

“با توجه به شرایط زیست محیطی به ویژه در خوزستان بررسی و لایحه لازم تهیه شود.”

لذا با توجه به دستور ریاست محترم جمهور موضوع پیشنهاد در دستورکار هیئت دولت قرار گرفت تا ضمن بررسی موضوع، لایحه پیشنهادی جهت سیر مراحل تقنینی تنظیم گردد.

متن ابلاغیه پیشنهادی:

بند الحاقی به تبصره (1) قانون بودجه 1396

وزارت نفت مکلف است 3درصد از مبلغ قراردادهای پیمانکاران تولید نفت و فرآورده های نفتی و گاز و میعانات گازی مناطق نفت خیز را از طریق پیمانکاران مربوطه برای رفع آلودگی ها و تخریب محیط زیست و کاهش آثار زیست محیطی پروژه های نفتی برای همان مناطق با تأیید سازمان حفاظت محیط زیست هزینه نماید.

مبالغ فوق در صورت وضعیت پیمانکاران لحاظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام