بودجه 98

اقتضائات و الزامات بودجه 98 کل کشور (گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور)

اقتضائات و الزامات بودجه ۹۸ کل کشور (گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور)

خبر مورخ 27 آذر 1397

ضرورت تدبیر در بررسی بودجه ۹۸ برای جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی به دنبال شوک ارزی اخیر

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در جریان ارائه گزارش این دیوان از عملکرد ۸ ماهه قانون بودجه ۹۷ گفت: درصد عملکرد به این قانون نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۵۷.۸ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور در نشست علنی امروز ( سه‌شنبه، 27 آذرماه) مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارش این دیوان از عملکرد 8 ماهه قانون بودجه 97 از منابع و مصارف، مصارف و ضرورت توجه به اقتضائات و الزامات در بودجه 98 پرداخت و گفت: دولت و مجلس باید در زمان بررسی لایحه بودجه درباره ساز و کارهای تولید و افزایش اشتغال دقت کند.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در ادامه با بیان اینکه این گزارش توسط کمیته‌های تخصصی و با حضور وزارتخانه‌های مربوطه به خصوص وزارت امور اقتصاد و دارایی تهیه شد، اظهار داشت: شرایط تدوین بودجه 98 در شرایط تحریم خواهد بود از این رو باید به مسائلی توجه کرد که شاید در گذشته چندان به آن بها نمی‌دادیم.

وی در ادامه با تأکید بر توجه به دغدغه‌های ناشی از حسابرسی‌ها عنوان کرد: در این گزارش نرخ تورم از سال 90 تا آبان 97 فهرست شده که نشان می‌دهد شوک ارزی سال 90 باعث شده رشد اقتصادی به 7.4- کاهش یابد.

عادل آذر در ادامه با بیان اینکه طبق گزارش عملکرد 8 ماهه، درصد عملکرد نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته 57.8 درصد است، یادآور شد: واگذاری‌ دارایی‌های مالی طی این مدت 77 درصد بوده و اگرچه درصد تملک دارایی‌ها بالا است اما نسبت هزینه‌های عمرانی به هزینه‌های دیگر عدد ناچیزی است.

متن کامل گزارش متعاقبا منتشر می‌شود./

در حال ارائه در صحن علنی مجلس…

خبر مورخ 25 آذر 1397

آغاز صحن علنی ۲۵ آذرماه/ سوال از وزیر فرهنگ در دستور کار

صحن علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست دکتر لاریجانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، 25 آذرماه) به ریاست دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 8 و 57 دقیقه با حضور 223 نفر از نمایندگان آغاز شد.

گفتنی است سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

– گزارش رئیس دیوان محاسبات کشور در مورد اقتضائات و الزامات لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

 

مطلب مرتبط:

– لایحه بودجه سال 1398 کل کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام