مجموعه طرح‌ها و لوایح

طرح برقراری فوق العاده نوبت کاری کارکنان آموزش و پرورش

طرح الحاق یک بند به ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص فوق العاده نوبت کاری کارکنان آموزش و پرورش (در حال تصویب در مجلس شورای اسلامی)

این طرح در جلسه علنی شماره ۲۴۳ مورخ ۳/۷/۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی به صورت عادی مطرح و به صورت عادی اعلام وصول گردید.

مقدمه (دلایل توجیهی):

نظر به این‌که برخی مدیران آموزش و پرورش از سال‌های ۷۷ تا ۷۹ فوق‌العاده‌ای تحت عنوان حق مدیریت شیفت دوم دریافت می‌نمودند، این فوق‌العاده که در احکام کارگزینی درج شده و مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌گردید در ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب سال ۱۳۸۶) پیش‌بینی نشد. بنابراین، از آنجا که فوق‌العاده نوبت دوم به موجب بند «د» ماده (۳۹)‌ قانون استخدام کشوری (اصلاحی ۱۳۶۳) پرداخت می‌شده است حق مکتسبه‌ای است که علی‌الاصول برای مدیران نوبت دوم در معدل بازنشستگی آنان برقرار و ثابت می‌باشد. بدین‌ترتیب، طرح زیر در راستای اجرای ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه که بر برقراری عدالت و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأکید دارد، تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌گردد.

عنوان طرح:

الحاق یک بند به ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع: فوق العاده نوبت کاری کارکنان وزارت آموزش و پرورش

ماده واحده

یک بند به عنوان بند (۱۱) به ماده (۶۸)‌ قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب سال ۱۳۸۶- الحاق می‌شود:

۱۱- فوق‌العاده نوبت کاری برای کارکنان آموزش و پرورش که در ساعات غیرمتعارف اداری انجام وظیفه می‌نمایند، بر اساس آیین‌نامه‌ای که توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، پرداخت خواهد شد.

مقررات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام