قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی

سیاست های كلی ترویج و تحكیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران

سیاست های كلی ترویج و تحكیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران

سیاست های كلی ترویج و تحكیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران

به منظور ترویج و تحكیم فرهنگ پایداری و ایثار و جهاد در كشور و تكریم و پاسداری از حق ایثارگران اعم از شهیدان ، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و خانواده های آنان و سهمی كه در عزت، امنیت و اقتدار ملی و نظام اسلامی دارند، سیاست های كلی نظام در این امور به شرح ذیل تعیین می گردد:

۱- اعلاء ترویج و تحكیم فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و تفكر بسیجی در جامعه و نهادینه ساختن آن در اندیشه، باور، منش و رفتار مردم و مسؤولان و مقابله با عوامل بازدارنده و تضعیف كننده آن.

۲- تعظیم وتكریم ایثارگران و پاسداری از منزلت و حق عظیم آنان برمردم وكشور و تبیین نقش برجسته آنان در انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و دفاع مقدس و امنیت ملی.

۳- بستر سازی ، ایجاد و توسعه ظرفیت های لازم در رسانه ها به ویژه صدا و سیما، نظام آموزشی كشور و دستگاه های فرهنگی هنری به منظور تحقق بندهای یك و دو و ترویج اهداف ، آرمان ها ، وصایا و آثارایثارگران و ارائه الگوهای جهاد و حماسه وفداكاری و معرفی قهرمانان عرصه جهاد و شهادت به جامعه .

۴- حمایت از تولید آثار ارزنده فرهنگی و هنری در جهت اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در جامعه .

۵- تحقیق، شناسایی و ترویج مستمر عوامل تقویت كننده فرهنگ جهاد ، ایثار و شهادت و مشاركت دستگاه ها و اركان نظام و لایه های مختلف اجتماعی در اجرای سیاست های مربوط به ایثارگران.

۶- توانمندسازی فردی و جمعی و اهتمام به پرورش استعداد ها و ارتقاء سطح علمی ، فنی و فرهنگی ایثارگران و فرزندان آنها به منظور نقش آفرینی فعال و مؤثر در عرصه های مختلف و اولویت دادن به استفاده از ایثارگران در بخش های مدیریتی در شرایط مساوی .

۷- اولویت دادن به ایثارگران در سیاستگذاری ها ، برنامه ها ، قوانین و آیین نامه های كشور و نیز در تخصیص و توزیع امكانات وحمایت های دولتی و فعالیت ها در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی كشور به تناسب ایثار و جهاد در راه آرمانهای اسلام و اهداف انقلاب اسلامی .

۸- شناخت نیازهای واقعی وارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده های آنان در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی، بیمه ای، معیشتی، اشتغال، مسكن ، حقوقی، اداری، رفاهی و استخدامی با حفظ اصول عزتمندی، عدالت و روحیه خوداتكائی و شؤون ایثارگری.

۹- مناسب سازی بناها و مراكز خدمات عمومی، معابرشهری، مراكز اداری ، تفریحی و ورزشی و وسائط نقلیه عمومی با وضعیت جسمی جانبازان و ناتوانان جسمی و حركتی ، منطبق بر معیارهای مطلوب.

۱۰- توسعه مراكز علمی و پژوهشی وارتقاء ظرفیت ها ، توانمندی ها و فناوری ها واهتمام به تأمین تجهیزات وآموزشها و مراقبت های لازم برای پیشگیری ، درمان وكاهش آسیب های فردی و جمعی ناشی از جنگ و تهدیدات.

۱۱- حمایت قضایی از ایثارگران و خانواده آنها و صیانت و حفاظت از حریم ایثارگری ، با ایجاد ساز و كارهای مناسب توسط قوه قضائیه .

۱۲- حفظ و ترویج آثار ، ارزش ها، حماسه ها و تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ایجاد ، توسعه و نگهداری موزه ها ، یادمان ها ، نمادها و نشان های جهاد ، مقاومت و ایثار و پاسداشت قداست و منزلت تربت پاك شهیدان و ساماندهی و نگهداری مناسب آنها به صورت مراكز فرهنگی.

1 دیدگاه

  1. ما خواستار حق خود را بر اساس درصد از کارافتدگی خود را داریم و بس نه زیاد خواهیم و حق کسی دیگر را این نا عدالتی ها را که به خانواده های افراد زیر ۲۵ درصد میشود را از بین ببرید و ارزش جانباز زیر ۲۵ درصد را به اندازه یک بچه جانباز درصد ۲۵ به بالا هم نیست در قوانین امروزی و عدالتی وجود ندارد و شاید رنگ خونهای ما گروه زیر ۲۵ را با بالاتر این عدد فرق داشته که این نا عدالتی های فراوان وجود دارد و هیچ مسئولی در رده های مختلف نطام توجه به این موضوع و نارضایتی های این خانواده ها اصلا و ابدا قابل تشخیص نبوده و احتمالا هم اصلا مهم نباشه چون افراد ۲۵ درصد به با خانواده دارند و افراد زیر ۲۵ درصد خانواده یشان را نباید دیده شوند و حقی داشته باشند در این نظام و دیده شدن آنها مهم نباشه چون زیر عدد ۲۵ قرار گرفته و عددی محسوب نمیشود. لذا درخواست ما اجرای عدالت بر اساس آنچه حق ماست که عدد درصد از کار افتادگی از ۱ تا ۱۰۰ برای بدن هر شخصی مورد توجه قرار گیرد نه اینکه از ۲۵ به بعد جز بدن محسوب شود که این عدالت نیست و دردخور جامعه ای که از زبانش نام امام تعین و تدوین کننده عدالت را بعنوان ولی و امام اول قبول داشته و پیرو آن باشند و حق را به ناحق بدهند که این از عدالت علی نیست که حق خانواده ما را به دیگران بدهید … والسلام ختم کلام…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام