آزمون تعیین صلاحیت
مجموعه طرح‌ها و لوایح

طرح استفساریه فوق العاده جذب مناطق جنگی با دو فوریت بررسی می‌شود

طرح استفساریه فوق العاده جذب مناطق جنگی با قید دو فوریت بررسی می شود

نمایندگان مجلس با تقاضای دو فوریت طرح استفساریه ماده ۱۱۰ قانون برنامه ششم موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای دو فوریت طرح استفساریه ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه، با ۱۷۵ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه با این تقاضا موافقت کردند.

عبدالرضا مصری در دفاع از تقاضای دوفوریت طرح مذکور، توضیح داد: اخیرا دیوان عدالت اداری حکمی صادر کرده و ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم را لغو کرده است، این در حالی است که تفسیر قانون طبق قانون اساسی با مجلس شورای اسلامی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری فوق العاده هایی برای مناطق کمتر توسعه یافته، بدی هوا، سختی کار مشاغل تخصصی و مناطق جنگی در نظر گرفته شد، همچنین بیان شد که اگر کسی همزمان در منطقه کمتر توسعه یافته که دارای هوای بد است و جزو مناطق جنگی محسوب می شود فقط از یک فوق العاده تا سقف ۲۵ درصد بهره مند شود.

وی گفت: اما در قانون برنامه ششم به منظور جبران عقب ماندگی مناطق جنگی تاکید شد فوق العاده جذب این مناطق پرداخت شود، اما با حکم دادگاه قانون برنامه لغو شده است، در شرایطی که مراکز متعددی برای تصویب قانون داریم شاهد مراکزی برای لغو آن هم هستیم.

مصری تاکید کرد: با حذف فوق العاده جذب مناطق جنگی حقوق نیروهای مسلح، معلمین، کارکنان، پرستاران و … را مشمول می شود، در شرایطی که به جای آنکه حقوق مردم را افزایش دهیم با رأی دیوان عدالت اداری حکم کاهش حقوق را صادر می کنند باید بگویم اگر این حکم دیوان انجام و تبعاتی داشته باشد و خون از دماغ کسی بیاید باید فرد صادر کننده این حکم را به عنوان مفسد اعلام و با آن برخورد کرد. مجلس باید از مصوبه خود صیانت کند.

1 دیدگاه

  1. مجلس اگر می خواهد از حکم خودش صیانت کند فوق العاده مناطق جنگی وجنگزده بازنشستگان را که هم مجلس وهم شورای نگهبان تایید کرده را پیگیر نیست ،مدیر عامل صندوق بازنشستگی می گوید این مصوبه را خیلی قبول ندارند ،چرا مجلس از این مصوبه قانونی دفاع نمی کند نمایندگان محترم اقایان مصری ویوسفی از حق بازنشسته ها حمایت کنید ./.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام