اخبار اداری و استخدامی

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور: همسان سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال ۹۷

preview

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت تلاش می کند تا به همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۷ توجه شود و در این راستا از ابتدای سال با لحاظ تحقق کامل درآمد ۳۴۰۰ میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان، اقدامات لازم را انجام می دهد. 

محمدباقر نوبخت گفت: برای ترمیم حقوق و در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 97 به تامین حداقل 3400 میلیارد تومان منابع نیازمند هستیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در جریان بررسی لایحه بودجه سال 97 در مجموع با احتساب پیشنهاد دولت، 2000 میلیارد تومان منابع برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده که بیانگر کمبود 1400 میلیارد تومانی منابع برای همسان سازی در سال آینده است.

نوبخت تصریح کرد: با هماهنگی هایی که با مجلس صورت گرفت، مجوزی ارائه شد تا سازمان برنامه و بودجه بتواند از سرجمع بودجه و احیانا اموال تملیکی منابع کافی برای ترمیم حقوق بازنشستگان را در سال آینده تامین کند.

سخنگوی دولت یادآور شد: دولت تلاش می کند تا به همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 97 توجه شود و در این راستا از ابتدای سال با لحاظ تحقق کامل درآمد 3400 میلیارد تومانی برای ترمیم حقوق بازنشستگان، اقدامات لازم را انجام می دهد.

به گزارش شناسنامه، در بند (ج) تبصره (12) بودجه سال 1397 اینگونه آورده شده است:

«ج- دولت مجاز است اعتبار ردیف 37- 550000 جدول شماره(9) این قانون را برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی‌ماهانه آنها کمتر از بیست‌میلیون(20.000.000)ریال می‌باشد، براساس آیین‌نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاههای ذی‌ربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهد.صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند افزایش احکام حقوقی سال 1397 بازنشستگان ذی‌نفع ناشی از اجرای این حکم را از 1/1/1397 اعمال نمایند.

1- به دولت اجازه داده می شود معادل 20 درصد از اعتبارات هزینه ای که در ردیف های کمک های بلاعوض مربوط به قوا منظور گردیده تا سقف 10 هزار میلیارد ریال را کسر و به ردیف 37- 550000 موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری اضافه نماید.

2- به دولت اجازه داده می شود از محل منابع حاصل از فروش اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد خود نسبت به تامین منابع مالی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری اقدام نماید.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام