آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

نحوه احتساب سوابق خدمتی کارمندان اداری آموزش و پرورش در مشاغل طرح طبقه‌بندی معلمان

نحوه احتساب سوابق خدمتی کارمندان اداری آموزش و پرورش در مشاغل طرح طبقه‌بندی معلمان (بخشنامه شماره ۲۳۲/۷۰۰ مورخ ۱۷/۰۵/۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش)

نحوه احتساب سوابق خدمتی کارمندان اداری آموزش و پرورش در مشاغل طرح طبقه‌بندی معلمان

شورای راهبردی توسعه مدیریت وزارت متیوع در جلسه مورخ ۱۸/۴/۱۴۰۲ تصویب نمود «کارمندان شاغل در حوزه ستادی/ ادارات آموزش و پرورش مناطق کشور که با داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، شرایط طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور، آموزگاری، دبیری، هنرآموزی، مشاور واحد آموزشی، مربی امور تربیتی، مراقب سلامت مدارس و مدیر و معاون واحد آموزشی را احراز و در مشاغل طرح مذکور اشتغال یابند، سوابق خدمتی طی شده آنان در مشاغل کارشناسی و بالاتر در وزارت متبوع در زمره تجربه آموزشی برای مشاغل قابل تخصیص در طرح طبقه بندی معلمان قابل احتساب است. رعایت دقیق شرایط احراز، مشاغل  مضع آن طرح لازمه تحقق این کار الزامی است».

۱- کارمندان شاغل در وزارت آموزش و پرورش ستاد، استان، شهرستان، مناطق، نواحی با در دست داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در رشته‌های تحصیلی پیش بینی شده در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور با ارائه درخواست کتبی و رعایت اصل نیاز مقصد و عدم نیاز مبدأ از مفاد مصوبه مذکور بهره‌مند می‌شوند.

۲- طی مراحل احراز شرایط طرح معلمان برای آنان اعم از اخذ گزینش معلمی، گذراندن دوره آموزش بدو خدمت معلمان و رعایت تحصیلات و معلومات مورد نیاز و… الزامی می‌باشد.

۲- صرفاً ایام اشتغال در پست‌های کارشناسی و بالاتر در آموزش و پرورش ملاک احتساب تجربه مربوط برای مشاغل قابل تخصیص در طرح طبقه‌بندی معلمان قرار می‌گیرد.

۴- افراد مورد نظر در صورت انتصاب و اشتغال در مشاغل مذکور، باستناد تبصره (۲) ماده (۳) آئین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان با توجه به ضوابط و مقررات از زمان تغییر سمت و شروع به خدمت معلمی مربوط مشمول قانون نظام رتبه بندی معلمان می‌شوند. در صورت بازگشت مجدد به کار در پست‌های اداری، حسب شرایط ذی‌ربط از فوق‌العاده رتبه‌بندی برخوردار نخواهند بود.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان می‌باشد.

صادق ستاری فرد- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام