آزمون تعیین صلاحیت
آزمون های استخدامی

منابع آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲

منابع آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲

شناسنامه قانون- یکی از ملاک های اصلی قبولی داوطلبان در آزمون استخدامی اجرایی ۱۴۰۲، شناخت دقیق منابع و ضرایب آزمون است.

به گزارش شناسنامه قانون، آزمون استخدام فراگیر، آزمونی متمرکز جهت ورود متقاضیان کار در سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و… دولتی است که به صورت سالانه در تمام کشور برگزار می شود.

ثبت‌نام یازدهمین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور از ۴ آذر توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آغاز شده و تا ۱۳ آذر نیز ادامه دارد.

داوطلبان می بایست حداقل پنجاه درصد (٪۵۰) میانگین نمره مکتسبه سه نفر اول با ارزش وزنی چهل درصد (٪۴۰) برای حیطه عمومی امتحان مشترک فراگیر و شصت درصد (٪۶۰) برای حیطه تخصصی و اختصاصی امتحان مشترک فراگیر در هر سهمیه استخدامی را کسب کنند.

 آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی هم مانند آزمون استخدامی هر ارگان دیگری، شامل سوالات عمومی و تخصصی است. بدیهی است که سوالات عمومی بین تمام عناوین شغلی، مشترک بوده اما سوالات تخصصی هر عنوان شغلی مختص خود است که در دفترچه راهنما اعلام شده است.

منابع عمومی آزمون

مواد آزمون عمومی عبارتند از:

حیطه‌ها مواد آزمون سهم در آزمون کتبی
حیطه عمومی معارف اسلامی ۵/۷٪
زبان و ادبیات فارسی ۵/۷٪
آشنایی با قوانین و مقررات اداری ۵/۷٪
معلومات عمومی ۵/۷٪
زبان انگلیسی عمومی ۵/۷٪
هوش و توانمندی‌های ذهنی ۵/۷٪
فناوری اطلاعات ۵/۷٪
مجموع حیطه عمومی ۵/۷٪

تبصره ۱: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.

تبصره ۲: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در این صورت نمره مکتسبه این داوطلبان، براساس مجموع تراز شده سایر سوالات محاسبه خواهد شد.

منابع آزمون تخصصی و اختصاصی

سوالات حیطه های تخصصی و اختصاصی در امتحان مشترک فراگیر با توجه به شغل مورد نظر تعیین شده و مواد آزمون سوالات تخصصی و اختصاصی برای هر یک از مشاغل به تفکیک دستگاه های اجرایی در دفترچه مشخص شده است.
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون تخصصی و اختصاصی به صورت چهارگزینه ای و با ضریب مندرج در جداول بخش هشتم می باشند. ضمنًا به ازای هر پاسخ اشتباه به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.
منابع آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام