آزمون تعیین صلاحیت
آزمون های استخدامی

آگهی ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ + دانلود دفترچه

آگهی ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳

شناسنامه قانون- ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳ شروع شد.

به گزارش شناسنامه قانون، با انتشار دفترچه راهنمای آزمون سردفتری ۱۴۰۳، ثبت‌نام آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

مهلت ثبت نام تا روز دوشنبه  ۲۸ اسفند ادامه دارد و آزمون روز پنجشنبه  ۲۷ اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.

هزینه ثبت نام ۳۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

آگهی ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۳

به گزارش اختبار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نظر دارد در راستای ماده (۳) قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار که بر اساس آن ماده (۵) قانون دفاتر اسناد رسمی اصلاح شده است از بین متقاضیان واجد شرایط زیر از طریق آزمون کتبی و اختبار سردفتر اسناد رسمی انتخاب نماید.

داوطلبان واجد شرایط می توانند از روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲ لغایت روز یکشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام به ثبت نام نمایند.

برای ورود به سامانه ثبت نام آزمون سردفتری ۱۴۰۲ کلیک کنید

متقاضیان در زمان ثبت نام باید واجد شرایط ذیل باشند

۱ – تابعیت جمهوری اسلامی ایران

۲- اعتقاد و التزام به احکام شرعی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۳- داشتن کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت دائم از خدمت سربازی در زمان برگزاری آزمون (برای آقایان).

۴- نداشتن سابقه محکومیت و سوء پیشینه که موجب محرومیت از حقوق اجتماعی باشد.

۵- نداشتن محکومیت انفصال دائم از خدمات دولتی یا قضائی یا وکالت دادگستری یا محکومیت انفصال موقت از خدمات مذکور در مدت انفصال با تعلیق به موجب احکام قطعی مراجع قضایی و انتظامی.

۶- متقاضیان در زمان انتصاب به سردفتری اسناد رسمی باید به تشخیص پزشکی قانونی از سلامتی تندرستی و توانایی های جسمی متناسب و لازم برای انجام امور سردفتری برخوردار بوده و به هیچ یک از انواع مواد مخدر و روان گردان اعتیاد نداشته باشند.

۷- مطابق ماده ۱۵ قانون دفاتر اسناد رسمی متقاضیان نباید در زمان صدور ابلاغ سردفتری به شغل قضاوت وکالت دادگستری عضویت در مؤسسات دولتی و وابسته به دولت و شهرداری ها عضویت در هیأت مدیره و مدیریت عامل شرکت های تجاری و بانک ها یا مؤسسات بیمه و همچنین عضویت در هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشتغال داشته باشند.

۸- مطابق ماده ۹ قانون دفاتر اسناد رسمی سن سردفتران در بدو اشتغال نباید کمتر از ۲۴ سال و بیشتر از ۵۰ سال باشند. دفتریاران شاغل مادام که به سن بازنشستگی موضوع مواد ۱۰ و ۱۱ قانون دفاتر اسناد نرسیده اند (کد ۶۰۶ مجموعه بخشنامه های ثبتی ) ایثارگران مشمول بند ج ماده ۸۸ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از محدودیت سنی مذکور معاف هستند.

۹- داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر در رشته حقوق قضائی علوم ثبتی حقوق ثبت اسناد و املاک حقوق سردفتر اسناد رسمی منقول از دانشکده الهیات یا دانشکده سابق معقول و منقول و یا کارشناسی و بالاتر در رشته الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی معتبر مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

تذکر مهم افراد دارای مدرک تحصیلی معادل مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون نیستند.

۱۰- وفق بند (۳) ماده (۶) قانون دفاتر اسناد رسمی داشتن مدرک کارشناسی کلیه رشته ها با سه سال تمام سابقه دفتریاری وفق بند (۶) ماده (۶) قانون دفتر دفتر یاران اول با مدرک تحصیلی دیپلم کامل متوسطه به شرط داشتن هفت سال سابقه دفتریاری اول.

۱۱- داشتن تصدیق اجتهاد موضوع بند ۴ ماده ۶ قانون دفاتر اسناد رسمی تایید شده توسط رئیس محترم قوه قضاییه با مرجع مورد تایید است.

برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی کلیک کنید

منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی ۱۴۰۲

براساس آخرین آگهی ازمون سردفتری اسناد رسمی مواد آزمون سردفتری طبق آگهی آزمون به شرح زیر می باشد:

بنابراین، در آزمون سردفتری اسناد رسمی از ۹ درس ادبیات فارسی، عربی، احکام شرعی، اطلاعات عمومی، حقوق ثبت، حقوق جزا (جزای عمومی و اختصاصی)، حقوق مدنی، حقوق تجارت و قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین‌نامه مربوط سوال طرح می‌شود.

در میان دروس آزمون سردفتری، سه درس حقوق ثبت، حقوق مدنی و قانون دفاتر اسناد رسمی و آیین‌نامه مربوط با ضریب ۳، بالاترین ضریب را دارند.

عربی و اطلاعات عمومی هم با ضریب ۱ کمترین ضریب را دارا است.

مواردی که در این مقاله آورده می‌شود بر اساس آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ است؛ به نظر می‌رسد در آزمون سردفتری ۱۴۰۲ نیز منابع و ضرایب دروس به همین ترتیب باشد و تغییری نکند.

شناسنامه قانون | ثبت شناسنامه قانون | منقح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام