آزمون وکالت

اصلاحات آگهی آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال 1398

اصلاحات آگهی آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال 1398

خبر مورخ 11 مهر 1398

آگهی بومی‌گزینی در کانون وکلای دادگستری استان بوشهر

در اطلاعیه‌ای که صفحه اینستاگرام کانون وکلای دادگستری استان بوشهر منتشر شده، چنین آمده است:

بدین‌وسیله به اطلاع می رساند، کانون وکلای دادگستری استان بوشهر با استناد به تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، مصوب ۱۳۷۶ و به موجب مجوز کمیسیون نیاز تعداد ۷۰ نفر کارآموز برای سال ۱۳۹۸ پذیرش می‌نماید. همچنین برابر مفاد نامه اعلامی به اسکودا به شماره ۱۱۵۸ مورخ ۹۸/۵/۲۲ که «… رعایت شرایط اختصاصی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر مندرج در سایت رسمی که متعاقبا اعلام می گردد الزامی است.» بنا به رویه گذشته و جاری برخی از کانون ها و مصوبات متعدد سابق هیئت مدیره های وقت کانون بوشهر و مصوبه هیئت مدیره حاضر بتاریخ۹۸/۴/۱ از این تعداد:

۱- تعداد ۴۹ نفر سهمیه آزاد و تعداد ۲۱ نفر سهمیه ایثارگران با رعایت شرایط بومی گزینی به شرح ذیل خواهد بود.

۲- تعداد ۵۰ نفر با رقابت همه متقاضیان و رعایت معیار علمی گزینش خواهند شد که از این تعداد ۳۵ نفر سهمیه آزاد و ۱۵ نفر سهمیه ایثارگران می باشند.

۳-از رتبه ۵۰ به بعد تعداد ۲۰ نفر سهمیه به بومی ها اختصاص دارد، که از این تعداد ۱۴ نفر سهمیه آزاد و ۶ نفر سهمیه ایثارگران می باشند. افراد زیر بومی تلقی می شوند :

۱- محل تولد متقاضی استان بوشهر باشد.

۲- محل تولد پدر یا مادر متقاضی سهمیه بومی برابر اسناد سجلی در استان بوشهر باشد.

۳-تحصیلات متقاضی بومی لزوماً از شروع تحصیلات ابتدایی تا پایان دوره متوسطه لزوماً در یکی از مدارس آموزش و پرورش استان بوشهر گذرانده باشد.

تبصره ۱: احراز قانونی یکی از شرایط سه گانه مذکور کافی و لازم می باشد.

تبصره ۲: سکونت فعلی متقاضی بومی شرط ضروری است، و تصدیق سکونت متقاضی توسط کانون از طریق استعلام و هرگونه تحقیق مقتضی از مراجع رسمی بعمل می آید.

تبصره ۳: چنانچه پدر یا مادر به مدت ۲۰ سال با ارائه گواهی رسمی از مراجع دولتی، نظامی، عمومی و با با ارائه گواهی سابقه بیمه در استان بوشهر اشتغال مستمر داشته باشند، خود والدین یا فرزند متقاضی واجد شرایط سهمیه بومی خواهد بود ولی اشتغال فرزندان به هر میزان که در شهر بوشهر باشد امتیازی برای والدین آنها ایجاد نخواهد کرد.

در خاتمه تأکید می گردد هر نوع ادعایی از ناحیه متقاضیان محترم بر خلاف آگهی اختصاصی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر پذیرفته نخواهد بود.

دکتر عبدالصمد دولاح

رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر

خبر مورخ 27 شهریور 1398

آگهی اصلاحی افزایش 25 درصدی ظرفیت آزمون ورودی کارآموزی وکالت کانون وکلای دادگستری فارس (نامه شماره 1859 مورخ 27/6/1398 کانون وکلای دادگستری منطقه فارس)

پیرو آگهی شماره 1751 مورخه 17/6/1398 در خصوص ظرفیت پذیرش آزمون ورودی کارآموزی وکالت کانون فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ضمن اعلام افزایش 25 درصدی ظرفیت پذیرش کارآموزان در حوزه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد به اطلاع متقاضیان می‌رساند: ظرفیت قابل پذیرش سهمیه آزاد و ایثارگران آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال 1398 در حوزه استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد به 125 تن افزایش می‌یابد که 95 تن استان فارس و 30 تن سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. سایر موارد و شرایط مقرر در آگهی سابق به قوت خود باقی است.

هومان پارسا- رییس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد

مطالب مرتبط:

– آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام