آزمون تعیین صلاحیت
استخدام و تبدیل وضعیت

اصلاح دستورالعمل آزمون های استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی (سال ۱۴۰۲)

اصلاح دستورالعمل آزمون های استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی (بخشنامه شماره ۷۰۷۵۳ مورخ ۲۶/۰۶/۱۴۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور)

بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۰۹/۰۵/۱۴۰۲ به استناد ردیف‌های (۳) و (۵) جزء (ب) ماده (۱۱۶) قانون مدیریت خدمات کشوری، با اصلاح دستورالعمل آزمون های استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی به شرح پیوست (ممهور به مهر شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی) موافقت نمود.

مراتب برای اجراء ابلاغ می‌شود.

حسین عرب اسدی- معاون سرمایه انسانی

اصلاح دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی و اختصاصی برای استخدام افراد در دستگاه‌های اجرایی

*توضیح سایت شناسنامه قانون: هر چند در متن اصلاحیه چیزی قید نشده است، اما ظاهرا منظور این است که موادی که در ادامه خواهد آمد جایگزین مواد متناظر در دستورالعمل است.

ماده ۱۴- دستگاه اجرایی موظف است، اسامی داوطلبین را به تعداد سه برابر (تا پنج برابر بر اساس تبصره ماده (۴) ماده (۱۳)) ظرفیت پذیرش پس از بررسی مدارک، مستندات و اطلاعات خوداظهاری داوطلبان حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز بعد از اعلام نتایج اولیه به مرحله ارزیابی تکمیلی و گزینش به صورت همزمان بر اساس مجموع نمره فضلی افراد با وزن شصت درصد (۶۰%) برای حیطه‌های تخصصی و اختصاصی امتحان مشترک فراگیر و چهل درصد (۴۰%) برای حیطه عمومی امتحان مشترک فراگیر معرفی نماید. نحوه محاسبه نمره نهایی داوطلب بر اساس ۷۰% نمره امتحان کتبی و ۳۰% نمره ارزیابی تکمیلی است.

ماده ۱۷- دستگاه اجرایی موظف است پس از وصول نظر گزینش و انتخاب پذیرفته‌شدگان به ترتیب مجموع نمره فضلی، نسبت به اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان نهایی اقدام نماید و پذیرفته شدگان نیز باید حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز پس از اعلام دستگاه جهت ادامه مراحل جذب و استخدام به دستگاه اجرایی مربوط مراجعه نمایند. عدم مراجعه در مهلت مقرر، به منزله انصراف از استخدام در دستگاه اجرایی می‌باشد.

ماده ۱۸- دستگاه اجرایی موظف است حداکثر ظرف مدت یک (۱) ماه پس از اعلام نظر گزینش و انجام سایر تشریفات استخدامی، نسبت به درخواست شماره مستخدم برای افراد پذیرفته شده نهایی از طریق سامانه کارمند ایران اقدام نماید. همچنین، حداکثر ظرف پنج روز کاری پس از اخذ شماره مستخدم، نسبت به صدور حکم کارگزینی یا تنظیم قرارداد پیمانی آنان اقدام نماید.

تبصره (۱) ماده ۱۸- در صورت انصراف کتبی یا عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان نهایی (تا یک ماه بر اساس ماده (۱۷)) و یا خروج از خدمت پذیرفته شدگان نهایی (با لحاظ ماده ۱۸ این دستورالعمل) در هر یک از شغل محل ها، پس از صدور حکم کارگزینی (تا ۶ ماه)، دستگاه اجرایی می‌تواند با هماهنگی و اخذ تأییدیه از این سازمان، حداکثر تا (۱۲) ماه پس از اعلام نظر گزینش در خصوص هر یک از افراد موصوف، نسبت به جایگزینی نفرات ذخیره به ترتیب نمره فضلی در همان شغل و محل مورد تقاضا اقدام نماید.

ماده ۲۲- ملاک عمل در خصوص محاسبه تاریخ فراغت از تحصیل، اتمام خدمت دوره ضرورت و یا معافیت دائم، دو ماه پس از آخرین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر و برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام امتحان مشترک فراگیر می باشد.

بند (۲) ماده (۲۳)- استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت به موجب تأیید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر فرمانداری یا نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا با ارائه مدارک و مستنداک ذیل امکان‌پذیر خواهد بود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام