آزمون تعیین صلاحیت
قوانین و مقررات ایثارگران

بخشنامه در خصوص رانندگان استیجاری و قراردادهای مشاوره ای و… مشمول مقررات تبدیل وضعیت ایثارگران

بخشنامه در خصوص رانندگان استیجاری و قراردادهای مشاوره ای و… مشمول مقررات تبدیل وضعیت ایثارگران (بخشنامه شماره ۸۷۹۶۱ مورخ ۱۴/۰۸/۱۴۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور)

به: معاونت‌های توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حقوقی دستگاه‌های اجرایی

باسلام و احترام؛

باعنایت به سوالات مکرر برخی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص رانندگان محترم و افراد موضوع قراردادهای مشاوره‌ای در تبدیل وضعیت ایثارگران (مشمولین بند د تبصره ۲۰ بودجه سال ۱۴۰۰، بند و تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱) نظریه مشورتی این معاونت به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

در خصوص رانندگان استیجاری و قراردادهای مشاوره ای و… مشمول مقررات تبدیل وضعیت ایثارگران

اساساً موضوع محوری این بحث، احراز شرایط رابطه شغلی و شاغل بودن فرد در تبدیل وضع ایثارگری می باشد، بنابراین در ارتباط با فردی که به عنوان راننده مشغول به کار می‌باشد و شغل ایشان راننده آن سازمان بوده و رابطه شغلی وی احراز گردد، وی مشمول این تبدیل وضعیت قرار می‌گیرد، لیکن رانندگان محترم استیجاری با توجه به آنکه فی الواقع کاری که واگذار شده با خودرو می بایست انجام پذیرد، لذا آن دستگاه وسیله نقلیه را اجاره نموده است، در این حالت رابطه شغلی رانندگان استیجاری احراز نمی‌گردد.

در خصوص افرادی که به صورت قراردادهای مشاوره‌ای در حال همکاری می‌باشند نیز در این فرض، در صورتی که رابطه مستقیم شغلی آنان با دستگاه احراز گردد، مشمول این تبدیل وضعیت قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است افرادی که در دفاتر خدمات یا شعب کارگزاری همچون دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر خدمات قضایی،کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی، بیمه های خودرویی، مهدکودک، مدارس غیردولتی، دفاتر پلیس +۱۰، مراکز و موسسات خیریه (نظیر مراکز زیر نظر سازمان بهزیستی و کمیته امداد) و دیگر دفاتر الکترونیک اشتغال دارند، از شمول این قانون خارج هستند.

مهدی یزدان‌پناه- معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور

بیشتر ببینید:
بخشنامه «مجموعه پرسش و پاسخ» مرتبط با تبدیل وضعیت ایثارگران (بخشنامه شماره ۶۸۱۳۵ مورخ ۴/۱۲/۱۴۰۰ سازمان اداری و استخدامی کشور)

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

50 دیدگاه

  1. سلام تعدادی راننده خودرو استیجاری داریم که قرارداد با خودرو بوده اما فیش حقوق چاپی هم به شماره ماشین هم نام و نام خانوادگی راننده با کد حقوقی چاپی صادر می شود در ضمن هم بیمه تامین اجتماعی و هم بیمه تکمیلی از طریق اداره هستند و بصورت دائم ۸ ساعت و ساعات بیشتر بصورت اضافه کاری . کار می کنند و با سامانه مخصوص اداره کار ارجاع می شود اگه بخواهند از کار تعطیل کنند باید مرخصی ساعتی یا مرخصی روزانه بگیرند در ضمن برای تعویض ماشین مورد نیاز اداره ممانعتی وجود ندارد اما راننده خودرو نمی تواند تعویض شود یعنی زمانی که من کار داشته باشم نمی توانم شخص دیگری را با ماشین خودم بفرستم که کار کند برای تعطیلات نیز شیفت کاری تعریف شده و شخص باید در محل کار حاضر باشد در غیر این صورت تاخیر و غیبت می خورد حالا آیا این افراد در صورتی که ایثارگری داشته باشند می توانند تبدیل وضعیت شوند ؟ لطف راهنمایی فرمایید ممنون

  2. سلام و ادب
    میشه لطفا توضیح بدیناین طرح برای همه است یا فقط ان دسته ای که ایثارگری دارند؟؟
    همسر بنده چند سال است راننده استیجاری هستن ولی ایثارگری ندارن! ایا شامل ایشون هم میشه این طرح؟؟

  3. با سلام من به استناد به رای قبلی دیوان وبند ۷ که مربوط به رانندگان بود کارهای استخدام را انجام دادم فقط مانده بود کد پرسنلی که باید از تهران گرفته میشد بعد از این همه دوندگی با همین نظریه مشورتی جلوی کارمن را گرفتند و هر چقد هم گفتم قرار داد بنده اصلا اجاره خودرو نیست توجه نکردند ودر مرحله اخر استخدام نگه داشتن کار را وگفتن برو دادخواست بده دیوان خواستم بدونم کاری میشه کرد یا نه ؟ خیلی خیلی ممنونم

  4. سلام
    قرارداد من خدمات کارشناسی، پژوهشی هست و 13 سال که با نهاد ریاست جمهوری تمام وقت درحال همکاری هستم بدون بیمه و مزایا! تردد و خدماتی که ارائه میدهم همانند کارمندان رسمی ست. آیا شامل من می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام