آزمون تعیین صلاحیت
تعطیلات و مرخصی

اصلاح حق سنوات و لغو امکان استفاده از مرخصی بدون حقوق کارکنان قرارداد کار معین

اصلاح حق سنوات و لغو امکان استفاده از مرخصی بدون حقوق کارکنان قرارداد کار معین (بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور)

بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۱۶/۰۵/۱۴۰۲ به استناد ردیف‌های (۴) و (۵) جزء (ب) ماده (۱۱۶) قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور پاسخگویی به ابهامات دستگاه‌های اجرایی و ایجاد رویه واحد اداری و استخدمی به شرح ذیل اتخاذ تصمیم نمود:

۱- بر اساس مفاد تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری به‌کارگیری کارمندان قرارداد کار معین “مشخص” به صورت ساعتی یا کار معین برای حداکثر یک سال و با رعایت ضوابط مربوط امکان پذیر می‌‌باشد. لذا با توجه به اصالت کار معین سپرده شده به کارمندان طرف قرارداد در سقف زمانی حداکثر یک‌ساله، از تاریخ این مصوبه در صورت تمدید و یا انعقاد قرارداد کار معین “مشخص” جدید، کارمندان موصوف مشمول استفاده از مرخصی بدون حقوق نمی‌باشند.

بر همین اساس عبارت مرخصی بدون حقوق از ردیف (۴) بخشنامه شماره ۲۶۰۸ مورخ ۲۳/۰۱/۱۴۰۰ (موضوع نحوه تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین “مشخص”) و بند (۴) ردیف (۲۶) فرم قرارداد کار معین “مشخص” (موضوع پیوست بخشنامه مزبور) حذف می‌شود.

۲- در بخشنامه شماره ۳۰۰۶۴ مورخ ۰۴/۰۴/۱۴۰۲ بعد از عبارت “پرداخت معادل یک ماه حقوق و مزایای مشمول کسر کسور” عبارت “و همچنین وجوه ذخیره مرخصی استحقاقی” اضافه می‌شود.

میثم لطیفی- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

مرخصی بدون حقوق کارکنان قرارداد کار
اصلاح حق سنوات و لغو امکان استفاده از مرخصی بدون حقوق کارکنان قرارداد کار معین
شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

3 دیدگاه

  1. با سلام وقت بخیر
    لطفا قوانین رو به گونه ای مصوب بفرمایید که انگار مشمول فرزندان شما هم میشه؟ واقعا که انگیزه ای برای کارمند ۲۲سال خدمت قرار داد کار معین به نظرتون باقی مونده با حداقل حقوق و این مصوبات ؟

  2. درخصوص این بخشنامه ایراداتی وارد است .
    ۱-چه لزومی دارد پاداش وذخیره مرخصی پرداخت شود.
    ۲-باعث تضعیف روحیه این قشر میشود
    ۳-انگیزه کار پایین وکارایی واثر بخشی ازبین میرود.
    درضمن پیشنهاداتی دارم اگر خریدار داشته باشد.

  3. کار درستی نیست برای این که بعد 30 سال کارمند کارمعین بدون یک ریال بازنشسته میشه این عدالت نیست لطفاً این بخشنامه را لغو کنید واقعا در حق این کارکنان ظلم میشه ضمنأ با هزار بدبختی آقای نوبخت ریس سازمان مدیریت قبلی این قبیل کارکنان را سر و سامان داد لطفاً برای رضای خدا این بخشنامه لغو کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام