کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و شاغل در دستگاه‌های مختلف تصویب شد

طرح همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور تصویب شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم از نهایی شدن همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مراکز موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد.

علی کریمی فیروزجایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در مورد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها،گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سال آینده حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و همچنین دستگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز دارند و اعضای هیأت علمی آنها از طریق مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم بکارگیری شدند، با حقوق اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همسان سازی خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند از محل اعتبارات جاری خود اعتبارات مربوط به همسان سازی حقوق اعضای یادشده را پرداخت کنند.

وی اجرای این طرح را رافع نگرانی اعضای هیات علمی شاغل در دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: این خبر خوش انگیزه خدمت اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها را مضاعف می کند.

کریمی فیروزجایی اظهار کرد: مجلس با پیگیری مسائل و دغدغه‌های بجای فرهنگیان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها روند حل مشکلات آنان را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ همچنین در مورد لایحه رتبه بندی معلمان گفت: دولت با قبول مسئولیت تأمین ۲۵۰هزار میلیارد ریال از منابع مورد نیاز اجرای لایحه نظام رتبه بندی معلمان، از سال آینده آن را عملیاتی می کند و همچنین برای شروع رتبه بندی معلمان از مهرماه ۱۴۰۰ هم پیگیری قاطعی از جانب مجلس شورای اسلامی در جریان است.

73 دیدگاه

  1. چرا دانشگاه معارف اسلامی این قانون را اجرا نکرده است. ما اعضای هیات علمی هنوز منتظریم و هنوز نگهبان درب دانشگاه حقوقش با بنده استاد یکی است. البته با احترام به همه اقشار زحمتکش که عین پسر من هست ای نگهبان. اما بنده با بیست سال سابقه هیات علمی اینقدر باید بگیرم و در دانشگاه های دیگر که اجرا شده دو برابر من می گیرند؟ همسانسازی آمده تبعیض را بردارد یا بیشتر کند؟

  2. کارمندان وزارت علوم بازهم آدم حساب نشدند،کی میخواهید این تحقیر و حق خوری هارا نسبت به کارمندان وزارت علوم بردارید؟یک روز میاد که یهو همه چیز بهم میریزه،اونروز پاچه خواری کارمند فایده نداره دیگه!ماهاضدانقلاب نیستیم.اویزون بی بی سی کذاب و بازداشتگاه منوتو هم نشدیم،اون سعودی اینترنشنال راهم که کتفمون هم حساب نمیکنیم،اما بقیه ای که کتفشون حساب میکنند همسانسازی میشن و ماها انگاری تبعه سومالی و زاده موگادیشو هستیم!حرمت بین استاد و کارمند داره شکسته میشه!درک کنین!یک روز میاد کارمندها فرمایشات هیئت غیبیهاراانجام نمیدن و به حداقل امور اکتفا میکنند،اونروز نه دوره و نه بعید!خرده فرمایشات حضرات استادکه دیگه بماند!بازماهاروبچزونین و حقمون رو ندین!

  3. رتبه بندی معلمان را حدود 10 سال است که به یکدیگر پاس می‌دهند اما افزایش حقوق هیأت علمی و قوه قضائیه به راحتی و مثل آب خوردن تصویب میشه! (شکایت به خدا می‌بریم که خداوند بهترین حاکمان است!!)

    کار معلمان را یا باید کارمندی به حساب بیاورند و مثل بقیه ی کارمندان، مزایای مختلف مثل هزینه ایاب و ذهاب، مسکن، تحصیل و… پرداخت کنند یا باید آموزشی به حساب بیاورند و متناسب با مدرک و سابقه و… با هیأت‌های علمی دانشگاه متناسب سازی کنند!!

    دانش آموز کلاس دوازدهم تحت آموزش معلمان است با حقوق حدود ۸، ۹ میلیون، اما سال بعد که همین دانش آموز وارد دانشگاه می‌شود تحت آموزش هیأت علمی است با حقوق ۲۰، ۳۰ میلیون! چرا؟؟؟؟!!!!

    ساعات موظف معلمان ۲۴ ساعت است اما اساتید ۱۲ ساعت و کمتر از ۱۲ساعت!!!

    تبعیض ناروا چرا و تا کی؟؟؟!!!

    حقوق معلمان را با دانشگاه همسان سازی کنند.ما هرسال 10 مقاله می‌نویسیم!!!

  4. اخه سطح سواد بعضی از معلم ها هم دیدیم، دانش آموزی که هنوز یه تقسیم ساده رو بلد نیست ،شما مقاله نوشتی تا حالا،شما یه نگاهی به مقالات سنگین هیات علمی های ما در سطح بین المللی ببینید ،

    1. اون مقاله رو یا کپی می کنید یا دانشجو واست مینویسه. خودتو نزن به اون راه.
      اگه مقاله امثال شما به درد میخورد که وضعیت مملکت این نبود.
      ضمنا هیچوقت نگو از نتایج مقاله استفاده نمیکنن که به شعور ملت توهین میشه.

      1. سلام اگر من جای شما بودم به قشر حق التدریسی دانشگاهها ی آزاد هم فکر میکردم،۷۵۰هزار تومان برای ۴ماهرسته طراحی دوخت که عملی و پر زحمت میباشد

      2. شما از 18 سالگی استخدام و دنبال کاسبی و تشکیل زندگی هستید و هیات علمی تا 35 سالگی هنوز نمیدونه استخدامه یا نه. شما از خرداد تا مهر کاملا تعطیل هستید ولی هیات علمی باید از شنبه تا چهارنشبه در دانشگاه حاضر باشه و …. در طول هفته هم دو یه سه روز شما میرید مدرسه اونم یک کتاب رو 30 سال تعلیم میدین. اونم اگر حالشو داشته باشید . برای ارتقا و پایه سالانه باید امتیازات لازم را کسب کنید.

    2. اره تو راست میگی! اما به چند نکته مغفول ماتده و مسکوت عنه عنایت داشته باش: ??
      ۱- این مقالاتی که دوستان دانشگاهی نوشته اند و یا بعضا نی نویستد یا ما حصل کپی از قشر تحقیقات دانشجو است که بعنوان تکلیف طول ترم ازشون میگیرند! و بعدش استاد محترم با ایجاد تغییرات در آن، ازش مقاله استخراج میکند!! یا ترجمه ی مطالب دیگر نویسندگان خارجی است!
      ۲- این تحقیقات دانشگاهی چه مشکلی از کشور رو حل کرده است، که اونا شدن باسواد و معلم بی سواد!
      ۳- اخ معلم که در یک گارگر حقوق نمیگیره با چه انگیزه ای مقاله بنویسی و یا تحقیق انجام تا امثال تو بی انصاف و نفهم بهش بگن باسواد!؟! دولت خرجی و هزینه های زندگی اونارو میده تا امثال تو … ؟!

  5. بی عدالتی تا چه اندازه؟ حالامثلا ۱۰ یا ۲۰ سال بیشتر درس خونده باشن. چرا حقوق من کارمند تفاوتم با یک هیت علمی باید ۵ برابر تفاوت داشته باشه؟ این علمشون اسلن به چه دردی میخوره؟ همون بهتر که این افراد رو از کشور بیرون بندازن تا نفس راحتی بکشیم. بدون وجود اونا هم مملکت کارش راه میوفته

  6. من تاپایان امسال ۱۴۰۰ بازنشسته میشم بمونم یا برم
    با ۹ میلیون تومان حقوق هیآت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی علی برکت اله فقط باند بازی

  7. چرا نمایندگان مردم در مجلس فقط سنگ کارکنان قوه قضائیه به سینه می کوبد؟ مگر دستگاه های دیگر مانند دانشگاه های علوم پزشکی ها کشور روزانه با هزاران بیماری مزمن یا حاد که جامعه به خطر می اندازد اصلا به حساب نمی آورند

    1. سلام دوست من، مهم عدالت در پرداخت هاست نه همانند سازی یا همسان سازی. این واژه ها ساخته دست سیاستمداران است که موجب ایجاد رنجش و حس رقابت میان کارکنان می شود همانگونه که به هیات علمی ارتباط نداردذبقیه کارکنان چه اندازه دریافتی دارند به بقیه نیز دریافتی علمی ارتباط ندارد. اما دریافتی باید بر پایه استاندارد های پذیرفته شده باشد. اگر معلم دانش آموز با دانش حداقلی آموزش ندهد یک استاد دانشگاه می تواند از یک جوان بیسواد یا کم دانش در علوم مورد نظر یک دانشجوی دانشمند تربیت کند. به کشورهای جهان نگاهی بیندازید و ببینید میزان حقوق مشاغل نسبت به هم چگونه است. آیا در سرزمین های دارای مسؤلین دلسوز نیز تفاوت چندین برابر است . مثلا آیا یک معلم در یک کشور نه چندان پیشرفته مانند کشورهای همسایه به اندازه ده درصد یا حداکثر پانزده درصد همتای مدرکی خود در هیات علمی دانشگاه خای دولتی دریافت می کند. البته به همت مسؤلین حتی بالاترین حقوق های نجومی در ساختار دولتی و حکومتی ما از دستمزد کارگران در بسیاری از نقاط جهان کمتر است. بنابراین می توان گفت دستمژد هیچ کس عادلانه نیست اما اینکه بگوییم حقوق یک قشر باید حتما چندید بار از قشر دیگر کمتر باشد تا ارزش گروهی که احساس برتری دارد مشخص شود شایسته نیست.

  8. با سلام و تشکر از اعضای محترم کمیسیون تلفیق مجلس طبق فرمایش قرآن مجید ملاک برتری انسان‌ها به میزان تقوا و علم ایشان است.طبعا یک کارمند و یا معلم عزیز با مدرک دیپلم، لیسانس و یا کارشناس ارشد نباید انتظار دریافت حقوق ومزایای یک عضو علمی با مدرک دکترا را داشته باشند. مگر اینکه از زحمات رسیدن به این جایگاه و یا مراحل ارتقای اعضای محترم هیئت علمی آگاه نباشند. نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود _ مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد. ناگفته نماندکه قانون همسان‌سازی می‌بایست از ابتدای سال ۱۴۰۰اعمال می‌گردید.

    1. خوب من دبیر هستم سال اولم هست استخدام شدم با مدرک دکتری. و سوادم هم از اساتید دانشگاه بالاست چون تو دانشگاه سطح سواد اساتید رو دیدم که این رو میگم. و تدریس تو مدارس واقعا یه هنر خارق العاده میخواد. کسی که تو دانشگاه تدریس میکنه کارش واقعا راحت چون معلمان تو مدارس مطالب اصلی رو تدریس میکنن.

      1. کلاس دانشگاه شاید بعضی موارد تکراری باشه ولی نحوه ارایه مطالب و حجم و تجربه انجام کار عملی یه استاد (که خیلی سخت باید بعد گرفتن دکتری چهار پنج سال باز باید کار کنه تا بدست بیاره) و آموزش و انجام طرح های ارشد هست که وقت و کار زیادی لازم داره،

    2. معلم عزیز با مدرک دکترا چه فرقی با دکترای دانشگاه دارد؟
      در صورتی که یک معلم ضمن خدمت این مدرک را با هزار بدبختی و خون دل خوردن اخذ می کند اما طرف دیگر در دانشگاه آزاد خیلی خیلی راحت و با …‌‌‌‌مدرک می گیرد.اگر معلم زیر ساخت های دانش آموزی را آماده نکند تا دیپلم توی دکتر دانشگاه چکاره ای!!؟
      تو فقط بهش آموزش علم میدی در صورتی که معلم هم او را با الفبای علم آشنا کرده است و هم او تربیت کرده است و تحویل دانشگاه داده است.
      یک لقمه ی جویده شده ی آماده ی قورت دادن….

    3. قانون همسانسازی مصوب مجلس برای سال 1400 بود که به برکت دولت مردمی و قانون مدار اجرا نشد و توسط میرکاظمی به گرو گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام