آزمون تعیین صلاحیت
نهاد ریاست جمهوری

فراگیری واحد درسی آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خدمت مقدس سربازی (تصويب‌نامه شماره ۲۰۲۹۸۳/ت۴۸۶۲۰هـ مورخ 17/10/1391 هيأت وزيران)

نهاد ریاست جمهوری- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

هیئت ‌وزیران در جلسه مورخ ۸/۹/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد شماره ۱۵۳۴۳۸ مورخ ۶/۸/۱۳۹۱ هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی و به استناد اصل یکصدوسی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

۱- کلیه نیروهای وظیفه که مشغول به خدمت مقدس سربازی می‌باشند و سایر کسانی که در آینده به خدمت مقدس سربازی فراخوانده می‌شوند، باید واحد درسی آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را در آموزشهای عمومی خود فراگیرند.

۲- کلیه کارکنان دولت اعم از کشوری (دستگاههای اجرایی ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری) و لشکری (نیروی انتظامی و نظامی و نیروهای مسلح) که تاکنون آموزشهای لازم را در زمینه حقوق اساسی و آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نگذرانده‌اند، موظفند ظرف یک سال آموزشهای لازم را طی نمایند.

۳- دبیرخانه هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی موظف است با هماهنگی معاونت اجرای قانون اساسی رییس جمهور متون آموزشی تهیه شده را ظرف یک ماه بررسی و تأیید نماید.

4- ستاد کل نیروهای مسلح و سایر دستگاههای مرتبط موظفند نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای این تصویب‌نامه اقدام نمایند.

۵- تصدی مقامات موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸6- مشروط به احراز آشنایی و التزام به موازین قانون اساسی جمهوری اسلامی ‌می‌باشد.

معاون اول رییس جمهور- محمدرضا رحیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام