آزمون تعیین صلاحیت
مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي مسئولين امور مالي دهياري‌ها

دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي مسئولين امور مالي دهياري‌ها (بخشنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور)

خبر مورخ 13 خرداد 1398

 دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي مسئولين امور مالي دهياري‌ها بازبيني و به استانداري‌ها ابلاغ شد

در راستاي اجرايي نمودن مفاد آيين‌نامه استخدامي دهياري‌هاي كشور، مصوب 1383، و بخشنامه شوراي‌عالي كار، دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي مسئولين امور مالي دهياري‌‌ها بازبيني و به استانداران سراسر كشور ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور،‌ سعيدرضا جندقيان بيدگلي ضمن اعلام اين خبر عنوان نمود: در راستاي ساماندهي و انتظام‌بخشي به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزاياي دهياران، اين دستورالعمل در 17 ماده و سه تبصره به استانداري‌ها ابلاغ شده است.

وي ضمن اشاره به دستورالعمل ابلاغي پيشين در سال 1393، مصوبات جديد شوراي‌عالي كار را در زمينه ميزان كمك هزينه اقلام مصرفي خانوار، كمك هزينه عائله‌مندي، حق مسكن و … ملاك عمل براي پرداخت دانست.

وي اضافه كرد: در سال جاري به‌منظور ارج نهادن به سوابق تجربي دهياران، مسئولين امور مالي كه بيش از دو سال از سابقه فعاليت آن‌ها در سمت مذكور مي‌گذرد، علاوه بر يك حقوق پايه، به ازاي هر سال سابقه خدمت در اين سمت، از «افزايش سنواتي» معادل دو درصد حقوق مبناي سال جاري، برخوردار خواهند شد.

معاون امور دهياري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در ادامه با اشاره به پرداخت «فوق‌العاده شغل» و «فوق‌العاده كارآيي»، اظهار كرد: فوق‌العاده شغل، با لحاظ تحصيلات مسئولين امور مالي و فوق‌العاده كارآيي تا 50درصد حداقل حقوق براي حداكثر دو بار در سال و منوط به پيش‌بيني اعتبار در بودجه سالانه، رعايت قوانين و مقررات موضوعه و متناسب با درآمد دهياري قابل پرداخت مي‌باشد.

جندقيان بيدگلي درخصوص نحوه پرداخت اضافه كاري به مسئولين امور مالي دهياري‌ها گفت: به مسئولين امور مالي دهياري‌ها كه علاوه بر ساعات مقرر اداري انجام وظيفه نمايند، همچون سنوات گذشته، اضافه‌كاري به‌ميزان حداكثر ساعات تعيين شده متناسب با جمعيت روستاهاي تحت پوشش وفق ماده 13 دستورالعمل پرداخت مي‌شود.

وي افزود: همچنين وفق تباصر ذيل ماده موصوف، مبناي محاسبه اضافه‌كار براساس جدول ذيل اين ماده، تا تعداد 10 دهياري مي‌باشد و براي مسئولين امور مالي كه مسئوليت بيش از 10 دهياري را بر عهده دارند در صورت تأمين اعتبار، به ازاء هر دهياري 5 ساعت اضافه‌كار، مازاد بر ميزان پيش‌بيني شده در دستورالعمل، قابل پرداخت خواهد‌بود و در هر صورت ميزان اضافه‌كار پرداختي به مسئول امور مالي نبايد از 120 ساعت در ماه تجاوز نمايد.

جندقيان در ادامه با بيان اينكه از ديگر تغييراتي كه در اين دستورالعمل صورت‌گرفته بهره‌مندي مسئولين امور مالي دهياري‌ها ازمبلغي با عنوان «پاداش آموزش» است، گفت: براساس اين تغيير، چنان‌چه مسئول امور مالي، در دوره‌هاي آموزشي مصوب، شركت و گواهي آموزشي معتبر از مراجع ذي‌صلاح اخذ نموده‌باشد، در صورت تأمين اعتبار در پايان سال به ازاي هر ساعت حضور در دوره‌هاي آموزشي، فوق‌العاده‌اي با عنوان پاداش آموزش، براساس فرمول مندرج در ماده 14، محاسبه و به وي پرداخت مي‌شود.

وي در مورد ساير مزاياي پيش‌بيني نشده در دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي مسئولين امور مالي افزود: قوانين و مقررات مندرج در قانون كار و تأمين اجتماعي ملاك عمل براي دهياري‌ها خواهد بود.

وي در پايان متذكر شد: اجراي اين دستورالعمل و نظارت كامل بر مفاد آن بر عهده معاونين امور عمراني استانداري‌هاي كشور مي‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام