آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

شیوه نامه و ضوابط ثبت نام، انتخاب و اعزام نیروی انسانی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور سال تحصیلی 98-1397 به بعد (بخشنامه وزارت آموزش و پرورش)

شیوه نامه و ضوابط ثبت نام، انتخاب و اعزام نیروی انسانی به مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور سال تحصیلی 98-1397 به بعد (بخشنامه وزارت آموزش و پرورش)

 دانلود در فرمت پی دی اف

مقدمه:

رهنمودهاي صريح و دور انديشانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه ای (مدظله العالي) در خصوص مدارس ايراني خارج از كشور و تاكيد معظم له بر ضرورت توسعه كمي و كيفي آنها و نيز توجهه ويژه رياست محترم جمهوري به اين حوزه از وزارت آموزش و پرورش بيانگر اهميت و جايگاه راهبردي اين مدارس در ايجاد و استحكام پيوند هموطنان مقيم خارج از كشور با ميهن عزيز و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و تحفق و تعميق هویت ايراني، اسلامي فرزندان اين مرز و بوم در اقصي نقاط جهان مي باشد. در همين راستا نقش و رسالت فرهنگيان اعزامي به عنوان «سفيران آموزش و فرهنگ» در تحقق اهداف نظام در اين بخش بسيار تعيين كننده، اثرگذار و بي بديل است و تنها معلمان آگاه، مومن، انقلابي، توانمند و دلسوز از عهده انجام شايسته آن بر خواهند آمد.

شرايط و مقتضيات كاملاً متفاوت كار و زندگی در خارج از كشور ايجاب مي نمايد كه فرآيند انتخاب و اعزام نيرو به مدارس خارج از كشور با نگاهي دقيق تر و حساسيتي بيشتر مورد عنايت مسئولين ذيربط قرار گرفته و با تلقي آن به عنوان دغدغه اي انقلابي و ملي به نحو مطلوب انجام گيرد.

از سوي ديگر همكاران داوطلب اعزام به مدارس جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور بايد نسبت به تصميم و انتخاب خود كاملاً آگاه و متعهد بوده، آمادگي لازم فكري، روحي و تخصصي را براي پذيرش اين رسالت سنگين كسب نمايند تا ضمن انجام وظايف سازماني اين ماموريت، الگو و پيام رسان شايسته اي براي فرهنگ و تمدن ايران سربلند و ارزش هاي مقدس و حيات بخش اسلام عزيز باشند و در اين زمينه توجه و تأمل داوطلبان عزيز را پيش از هر چيز به اصول زير به عنوان «منشور سفيران آموزش و فرهنگ» جلب مي نمايد:

1- پاي بندي به اصول و ارزش هاي انقلاب اسلامي و حفظ و گسترش آنها.

2- مهرورزي و ايجاد آرامش خاطر در دانش آموزان، اولياء و همكاران.

3- تلقي ماموريت خارج ازكشور به عنوان امانت ملي و رسالت فرهنگي.

4- آمادگی انجام ماموريت محوله به نحو شايسته، كامل و اثربخش

5- حفظ شؤون اسلامي و منزلت فرهنگي خود و خانواده بطور كامل و به احسن وجه.

6- اهتمام جدي در ارتقاي بيش از پيش و كيفي آموزش و پرورش دانش آموزان.

7- رعايت ضوابط و مقررات مربوط و اجراي برنامه ها و سياست هاي وزارت متبوع.

8- كسب تجربه هاي علمي و عملي مفيد و انتقال آن به حوزه هاي آموزشي در داخل كشور.

 

* نيروهای مورد نياز مدارس جمهوری اسلامی ايران در خارج از کشور

آموزشي:

– آموزگار چند پايه

– آموزگار استثنايي

– دبير دوره متوسطه اول و دوم

  •  علوم پايه: فيزيك –رياضي – شيمي- زيست شناسي و زمين شناسي – كامپيوتر
  •  علوم انساني: ادبيات فارسي-عربي- دين و زندگي- زبان انگليسي – مطالعات اجتماعي

اجرايي و اداری: 

– مدير آموزشگاه

– معاون آموزشي

– معاون اجرايي

– مشاور تحصيلي و تربيتي

– مربي امور تربيتي

– كارشناس آموزش و امتحانات

– كارشناس امور مالي (عمومي، اداری)

الف) شرايط عمومی

 1- استخدام رسمي يا پيماني در وزارت آموزش و پرورش.

 2- داشتن حداقل 10 و حداكثر 25 سال سابقه خدمت براي دارندگان مدرك تحصيلي ليسانس و 27 سال سابقه براي دارندگان مدرك تحصيلي فوق ليسانس و بالاتر تا پايان شهريور 1397 (بر اساس آخرين حكم كارگزيني)

3- داشتن حداقل مدرك تحصيلي كارشناسي (ليسانس) مندرج در حكم كارگزيني براي داوطلبان كليه رشته ها و مشاغل در زمان ثبت نام.

4- برخورداري از سلامت جسماني، بينايي، شنوايي، رفتاري و رواني در زمان آزمون و اعزام با تاييد پزشك معتمد وزارت آموزش و پرورش.

تبصره: ثبت نام جانبازان عزيزي كه نقص عضو آنان مانع از انجام وظايف سازماني و محوله نمي باشد، بلامانع است. 

5- تأهل

تذكر: خواهران فرهنگي كه همسرشان جزو شاغلين رسمي وزارت آموزش و پرورش نيستند، نمي توانند در آزمون شركت نمايند.

6- احراز صلاحيت لازم گزينش و حراست با توجه به قرار گرفتن جايگاه معلمين اعزامي به عنوان مأمورين دولت در رديف مشاغل حساس در مهلت زماني قانوني

7- داوطلبان نبايد بيش از 3 فرزند تحت تكفل (حداكثر 16سال براي فرزندان ذكور) داشته باشند و هزينه سه فرزند تحت  تكفل اعم از هزينه اوليه اخذ رواديد، عوارض خروج از كشور و بليط ابتدا و انتهاي مأموريت از منابع دولتي پرداخت و در صورت قبولي نهايي و داشتن فرزند بيشتر، پرداخت كليه هزينه هاي مربوطه بر عهده سرپرست ايشان مي باشد.

ضمنا فرزند دختر تا زماني كه تحت تكفل مأمور اعزامي باشند هزينه هاي مربوطه با رعایت 3 فرزند تحت تكفل از سوي آموزش وپرورش پرداخت خواهد شد، لكن هزينه فرزندان پسر بالاي 18سال به علت مشمول بودن خدمت وظيفه عمومي از سوي آموزش و پرورش پرداخت نمي شود.

تبصره: رؤيت اصل شناسنامه و مدارك هويتي متقاضي در زمان سنجش و ارزيابي حضوري (مصاحبه) انجام مي شود.

تذکر: زوج فرهنگي نبايد در زمان اعزام و در طول مدت ماموريت فرزند زير  3سال داشته باشند.

تذکر: داشتن فرزند زير 3 سال و يا تولد فرزند در صورت قبولي در تمام مراحل قبل از اعزام و در طول مدت مأموريت براي زوجه فرهنگي پذيرفته شده به منزله انصراف قطعي و ادامه مأموريت آنان كان لم يكن تلقي می گردد.

 8- نداشتن سابقه ماموريت ثابت بيش از شش ماه در خارج از كشور

تبصره: زوج هاي فرهنگي چنانچه زوج يا زوجه سابقه بيش از شش ماه مأموريت ثابت را در خارج از كشور داشته باشند هیچ كدام از آنها حق شركت در آزمون را ندارند ودر هر مرحله از آزمون خلاف آن ثابت گردد، ادامه مأموريت كأن لم يكن و تبعات و پرداخت خسارات وارده برعهده ايشان خواهد بود.

تذکر: ارائه تاييديه بند (8) از اداره آموزش و پرورش محل خدمت در زمان سنجش و ارزيابي حضوري الزامي است. 

تذکر: مرد متقاضي شركت در آزمون كه همسرش شاغل در ساير نهادها و ارگان ها مي باشد، زوجه وي نبايد منع قانوني براي خروج از كشور را داشته باشد و ارائه گواهی تاييد شده از محل اشتغال بكار ايشان و موافق با مرخصي وي در زمان مصاحبه الزامي مي باشد.

ضمنا مركز امور بين الملل ومدارس خارج از كشور در خصوص جذب و بكار ذيريط همسران مأمور غيرفرهنگي و شاغل در ساير دستگاه ها هيچ مسؤليتي نخواهد داشت. 

9- داشتن گواهي پايان خدمت و يا معافيت و نيز گذرنامه عادي (شخصي) در زمان اعزام و نداشتن منع قانوني براي خروج از كشور

10- تسلط كامل به روخواني و روانخواني قرآن كريم

11- توانايي انجام كار با رايانه

12- داشتن گواهينامه رانندگي پايه دوم در زمان اعزام

13- ارائه گواهی عدم سابقه كيفري و عدم سوء پيشينه در زمان مصاحبه و اعزام الزامي است. 

14- چنانچه متقاضيان در آزمون هاي قبلي اعزام به مدارس جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور شركت نموده و به عنوان پذيرفته شده نهايي اعلام شده اند و تاكنون به هر دليلي اعزام نشده اند، حق  شرك  مجدد در آزمون را ندارند.

15- كليه پذيرفته شدگان آزمون اعزام به خارج فرهنگيان سنوات 91 و قبل از آن كه تا تاريخ صدور اين دستورالعمل، تأييد نهايي گزینش، حراست و يا هر دو براي آنها صادر نشدر باشد، پريرش آنان كان لم يكن تلقي مي گردد و در صورت داوطلب و واجد شرايط بودن مي توانند در آزمون شركت نمايند.

ب) شرايط اختصاصی

1- مشاغل مجتمع های آموزشي و پرورشي (سرپرستي)

 1/1- كارشناس آموزش و امتحانات: اشتغال در پست هاي كارشناس، كارشناس مسئول، رئيس گروه و بالاتر، منحصراً مربوط به حوزه هاي آموزش و سنجش در سطح منطقه، استان وحوزه ستادي با حداقل 8 سال سابقه اشتغال در پست هاي مذكور كه سه سال از پنج سال منتهي به آزمون در آن رشته اشتغال داشته باشد (31/6/97).

تبصره: آشنايي كامل با سيستم پايگاه اطلاعاتي دانش آموزان در تمام دوره هاي تحصيلي براي متقاضيان رشته آموزش و امتحانات ضروري و ارائه تائيديه كتبي (فرم شماره 4) از اداره سنجش استان در زمان مصاحبه الزامي است.

 1/2- كارشناس امور مالي (عمومي، اداری): اشتغال در پست هاي كارشناس، كارشناس مسئول، ریيس گروه و بالاتر منحصراً مربوط به حوزه فعاليت هاي مالي در سطح منطقه، استان و حوزه ستادي با حداقل 8 سال سابقه اشتغال در پست هاي مذكور كه سه سال از پنج سال منتهي به آزمون در آن رشته اشتغال داشته باشد (31/6/97).

2- مشاغل مدارس

2/1- مدير واحد آموزشي: داشتن حداقل  8 سال سابقه مديريت در واحدهاي آموزشي كه چهار سال از پنج سال منتهي به آزمون در آن رشته اشتغال داشته باشد (31/6/97).

2/2- معاون واحد آموزشي: داشتن حداقل 8 سال سابقه مديریت يا معاون واحدهاي آموزشي كه سه سال از پنج سال منتهي به آزمون در آن رشته اشتغال داشته باشد (31/6/97).

تبصره: افراد شاغل در سطوح ذيل كه استخدام اوليه آنها در مشاغل معلمان بوده است (مشمولين بخشنامه 230/د مورخ 6/12/1358) مشروط بر داشتن پنج سال سابقه مديريت، معاونت و يا كارشناس و بالاتر مي توانند در رشته «معاونت واحدهاي آموزشي» شركت نمايند:

الف- كليه شاغلين در حوزه ستادي از سطح كارشناس و بالاتر.

ب- رؤسا، معاونان، مديران، رؤساي ذرور و ادارر و كارشناسان مسئول و كارشناسان ادارات كل استان.

ج- رؤسا، معاونان، مسئولان دورره هاي تحصيلي، كارشناس امور آموزشي مناطق و نواحي (مديريت ها).

2/3- آموزگار، دبير: داشتن حداقل 8 سال سابقه تدريس موظف و تمام وقت در رشته مورد تقاضا تا تاريخ 37/6/31 كه سه سال آخر منتهي به آزمون در آن رشته اشتغال داشته باشد.

تبصره: دبيران رشته علوم تربیتي (متوسطه اول) در صورت داشتن شرايط مي توانند در يكي از رشته هاي زيست شناسي، زمين شناسي و يا شيمي شركت نمايند.

2/4- مشاور تحصيلي و تربيتي: داشتن حداقل 8 سال سابقه كار در رشته مشاورر تحصيلي تا تاريخ 37/6/31كه سه سال آخر منتهي به آزمون در آن رشته اشتغال داشته باشد.

2/5- مربي امور تربيتي: داشتن حداقل 8 سال سابقه كار در رشته امور تربيتي مدارس تا تاريخ 37/6/31 كه سه سال آخر منتهي به آزمون در آن رشته اشتغال داشته باشد.

2/6- معاون اجرايي: داشتن حداقل 8 سال سابقه كار در امور دفترداري و معاونت اجرايي مدارس در دوره ابتدايي، متوسطه (اول و دوم) و پيش دانشگاهي (متصدي دفتري، كارشناس پايگاه اطلاعات دانش آموزي) كه پنج سال آخر منتهي به آزمون در آن رشته اشتغال داشته باشد. ارائه تائيديه كتبي (فرم شماره 4) از اداره سنجش منطقه در زمان مصاحبه الزامي است.

* تذكرات ويژه برای شركت در آزمون

1- چنانچه زوج (مرد) واجد شرايط بوده ولي زوجه(زن) شرايط نداشته باشد، در اين حال زوج مي تواند با رعايت بندهاي 2 ،3 و 4 شرايط عمومي در آزمون شركت كنند و در صورت پريرش نهايي و اعزام، زوجه با استفاده از مرخصي بدون حقوق وي را همراهي ميكند و چنانچه به رشته ايشان نياز باشد، به عنوان نيروي تبعي (با دريافت حقوق و مزايای كامل ريالي واريز در ايران) پس از احراز صلاحيت هاي لازم حرفه اي و تخصصي بكار گرفته مي شود و ادارات مبداء نسب به صدور حكم اشتغال در خارج از كشور اقدام خواهند نمود.

تبصره: در خصوص زوج هاي فرهنگي تاييديه حراست و گزينش براي هر يك الزامي است.

2- چنانچه زوج (مرد) بازنشسته و يا داراي سابقه خدمت بالاي 25 سال براي دارندگان مدرك ليسانس و 27 سال سابقه براي دارندگان مدرك فوق ليسانس و بالاتر تا 1397/6/31باشد، هيچ يك از آنان حق شركت در آزمون را ندارند.

تبصره: رعايت بندهاي  2 و  3شرايط عمومي براي هر يك از زوجين الزامي است.

3- آموزگاران دوره ابتدايي بايد توانايي و تسلط كافي براي تدريس در كلاسهاي چند پايه را داشته و دورر هاي آشنايي با كتب جديدالتاليف، دوررهاي توصيفي، نظام آموزشي  6-3-3 و… را گذرانده باشند.

4- مدير آموزگاران با داشتن ساير شرايط عمومي و اختصاصي مي توانند در رشته «آموزگاري» شركت نمايند.

تبصره: احكام اين افراد در زمان اعزام در منطقه محل خدم  مي بايس  به آموزذاري تغيير يابد.

5- متقاضيان تدريس در هريك از دورر هاي ابتدايي و متوسطه بايد علاور بر رشته تخصصهي خهود، توانهايي تهدريس دروس مرتبط و نيمه مرتبط را داشته و دورر هاي آشنايي با كتب جديد التاليف رشته تخصصي را ذرراندر باشند.

تبصره: حداقل مدرك تحصيلي تمام افراد شركت كننده بايد ليسانس پيوسته باشد. رشته تحصيلي (مدرك كارشناسي؛دانشنامه) و رشته آزمون و سابقه فرد در فرم  502 يكسان باشد.

4- آن دسته از همكاراني كه در هنرستان هاي فني، حرفه اي و كاردانش با سمت هنرآموز به تدريس اشتغال دارند، در صورت دارا بودن ساير شرايط مي توانند در رشته تخصصي خود كه مورد نياز مدارس خارج از كشور باشد (جدول رشته هاي آزمون)، داوطلب شركت در آزمون شوند.

5- مؤلفان كتب درسي ميتوانند در رشته كتاب مورد تاليف بشرط داشتن ساير شرايط شركت نمايند.

6- راهنمايان آموزشي و معلمان راهنما در صورت داشتن ساير شرايط مي توانند در رشته تخصصي تدريس خود داوطلب شوند.

مدارك لازم و مراحل ثبت نام اينترنتی:

الف) ثبت نام در آزمون :

1- فرم تكميل شده «درخواست شركت در آزمون» (فرم شماره 1) از طريق اينترنت به آدرس:

http://eazam.medu.ir

2- فايل عكس اسكن شده جديد تمام رنگي با زمينه سفيد با فرم  jpg حداكثر 300*400 پيكسل (حجم عكس ذخيره از  70 كيلو باين بيشتر نباشد)

3- واريز مبلغ 500/000 ريال به حساب شماره 1245/31 نزد بانك مركزي بنام (تمركز وجوه درآمد اختصاصي وزارت آموزش و پرورش) از طريق درگاه ثبت نام اينترنتي در سايت. 

تذكر 1: زوج هاي فرهنگي داوطلب شركت در آزمون لازم است كليه مراحل ثبت نام را مستقلاً انجام داده و هزينه مربوطه را بطور جداگانه پرداخت نمايند.

تذکر 2: وجه ثبت نام و مدارك دريافتي مسترد نخواهد شد.

ب) مدارک مورد نياز در مرحله دوم : (سنجش و ارزيابي حضوری)

1- فرم شماره 2 (تعهد نامه) تكميل و تائيد فرم براي هر يك از زوجين فرهنگي الزامي اس  .

2- فرم شماره 3 (تائيديه)

3- فرم شماره 4 ( تائيديه مخصوص معاونين اجرايي و مسوولين آموزش و امتحانات)

4- فرم شماره 5 (تأييديه عدم مأموريت ثابت بيش از 6ماه)

5- فرم شماره 6 (تأييديه از اداره آموزش و پرورش منطقه، استان و اداره كل امور اداري به عنوان سرگروه آموزشي و عضويت و فعاليت در انجمن هاي علمي و آموزشي)

6- ساير مدارك مورد نياز: تصوير تمام صفحات شناسنامه، كارت ملي و دو قطعه عكس پرسنلي (6*4 تمام اعضاي خانواده)، آخرين حكم كارگزيني و فرم 502 (بايد يراي هر يك از زوجين فرهنگي جداگانه مدارك تهيه و ارائه شود).

7- ارائه گواهي تخصصي (براي هريك از رشته ها) دوره هاي ضمن خدمت، كتب جديد التاليف، توصيفي و ابلاغ هاي تدريس دروس مرتبط و نيمه مرتبط و… در مرحله سنجش و ارزيابي حضوري الزامي است. 

8- ارائه گواهی عدم سابقه كيفري و عدم سوء پيشينه

 

تذكرات:

1- فقط مداركي كه هنگام ثبت نام و در زمان مقرر ارائه مي شود، مورد استناد و ملاك عمل خواهد بود و پس از آن هيچ گونه مدرك جديدي پذيرفته نخواهد شد.

2- كليه مدارك مورد نياز مربوط به امتيازات، تاييديه پزشكي و… پس از اعلام نتيجه آزمون كتبي و در زمان مصاحبه از پذيرفته شدگان دريافت خواهد شد.

3- ادامه تحصيل در حين مأموريت در خارج از كشور مجاز نبوده و تبعات عدم رعايت اين مهم برعهده فرد بوده و مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشورهي  ذونه مسؤليتي دراين رابطه نخواهد داشت.

 

*يادآوری های مهم:

1- مسئوليت حسن اجراي دقيق شرايط عمومي و اختصاصي شيوه نامه بر عهده فرد متقاضي مي باشد.

2- مسئوليت نظارت برحسن اجراي دقيق مفاد شيوه نامه و عملكرد داوطلبان در استان برعهده مديركل و در حوزه ستادي، برعهده مديركل اموراداري و تشكيلات مي باشد.

3- چنانچه در هريك از مراحل ثبت نام، انتخاب و اعزام مشخص شود كه شركت كننده ای فاقد هر يك از شرايط مندرج در شيوه نامه بوده است، نام وی از فهرست داوطلبان حذف مي شود و مسئوليت و تبعات آن و نيز جبران خسارت به عهده شخص داوطلب خواهد بود.

مراحل انتخاب و پذيرش نهايی داوطلبان

1- احراز شرايط عمومي و اختصاصي برابر مفاد شيوه نامه

2- كسب رتبه لازم در آزمون كتبي (به تفكيك رشته و براساس فهرست فضلي) جهت شهرك در مرحله سنجش و ارزيابي حضوري).

3- تسلط كامل بر روخواني و روان خواني قرآن .

4- كسب امتياز لازم در مرحله «سنجش و ارزيابي حضوري» كه شامل موارد زير مي باشد:

الف- دانش تخصصي و مهارت هاي شغلي و حرفه اي متناسب با رشته آزمون

ب- ويژگي هاي فردي، شخصيتي و ديپلماسي فرهنگي متناسب با ماموريت خارج از كشور.

ج- آشنايي كافي به زبان انگليسي در سطح مكالمه و رفع نيازهاي شغلي.

د- توانايي كار با رايانه در حد ICDL براساس نياز رشته هاي تحصيلي.

و- ارائه مدارك و مستندات لازم، ابلاغ هاي تدريس، گواهي دوره هاي تخصصي ضمن خدمت و…

5- اعزام پذيرفته شدگان نهايي منوط به تائيد كتبي هيات مركزي گزينش و مركز حراست براي هريك از زوجين خواهد بود.

6- نمره كل داوطلبان كه تعيين كننده رتبه و ملاك پذيرش نهايي آنان مي باشد بر اساس جدول زير محاسبه مي گردد:

 شناسنامه قانون | ezam3

 تبصره نمرات مكتسبه مرحله اول (آزمون كتبي،) در مرحله دوم(مصاحبه) نقشي نداشته و صرفا به منزله ورود به مرحله بعد خواهد بود.

7- امتياز زوج فرهنگي (در مرحله اول) در صورت داشتن كليه شرايط براي شركت كنندگان در آزمون امكان پذير است. 

8- امتياز حافظ بيش از يك جز از قرآن كريم مشروط بر ارائه تاييديه از دارالقرآن استان قابل محاسبه خواهد بود.

9- تاييديه معلم نمونه استاني و كشوري از ستاد بزرگداشت مقام معلم اداره كل آموزش و پرورش استان و وزارت متبوع بانضمام مستندات مربوطه ضروري مي باشد.

10- ارائه تاييديه از اداره آموزش و پرورش منطقه، استان و اداره كل امور اداري براي سرگروه هاي آموزشي و نيز عضويت و فعاليت در انجمن هاي علمي و آموزشي در زمان مصاحبه الزامي است. (فرم شماره 6)

11- آزادگان، جانبازان، رزمندگان به شرط حضور داوطلبانه در جبهه و بستگان درجه اول شهدا (پدر، مادر، همسر و فرزند) در صورت موفقيت در آزمون كتبي و ارائه گواهي رسمي و نيز پس از استعلام از مراجع ذيصلاح امتياز مربوطه محاسبه خواهد شد.

تبصره: يادآور مي شود اختصاص امتياز ايثارذري صرفاً يكي از موارد فوق را شامل مي شود.

تبصره: به استناد بخشنامه شماره 2727/د مورخ  1371/5/20 سازمان امور اداري و استخدامي كشور، سوابق ايثارگري از تاريخ 1359/5/31 لغايت 1367/5/29 محاسبه مي گردد.

12- امتياز زوج فرهنگي (در مرحله دوم) صرفا شامل زوج هاي مورد نياز در رشته هاي تحصيلي و تدريس به شرح ذيل مي شود:

شناسنامه قانون | ezam4

تبصره: ارائه گواهي و تاييديه از اداره آموزش و پرورش محل خدمت مبني بر ميزان ساعات ضمن خدمت تخصصي، تدريس چندپايه و يا تدريس ساير دروس مرتبط و نيمه مرتبط با رشهه تخصصهي (مطابق ابلاغ)، مدرك تحصيلي از دانشگاه سراسري (مرتبط بودن مدرك تحصيلي با رشته تدريس و رشته مورد تقاضاي ذي نفع در آزمون، سابقه تدريس و يا اشتغال طبق رشته تحصيلي)، بهره گيري از فناوريهاي نوين و توليد محتواي الكترونيكي در زمان حضور در مرحله مصاحبه ضروري مي باشد.

13- قبولي نهايي منوط به كسب امتيازات لازم و احراز صلاحيت با توجه به سوابق تخصصي رشته مربوطه و ويژگی هاي عمومي و ديپلماسي فرهنگي و كسب حدنصاب مقرر در مصاحبه مي باشد. درغير اينصورت فرد در رديف پذيرفته شدگان نهايي قرار نمي گيرد.

 

نحوه اعزام

– پذيرفته شدگان نهايي از سال تحصيلي 37-38 به بعد به شرط ارائه گواهي هاي لازم، سازماندهي و اعزام خواهند شد.

– تعيين محل ماموريت پذيرفته شدگان نهايي، زمان اعزام و مدت ماموريت آنان با توجه به نياز مدارس، سياست ها و مصالح كلي وزارت آموزش و پرورش و نيز ضوابط سازماندهي به عهده مركز اموربين الملل و مدارس خارج ازكشور خواهد بود.

– تغيير محل مأموريت همكاران به هيچ وجه امكان پذير نخواهد بود.

– عدم تمكين از رفتن به محل مأموريت به منزله انصراف قطعي از اعزام بوده و ايشان ملزم به پرداخت كليه خسارات هاي وارده مي باشد.

– احكام ماموريت نيروها براساس رشته قبولي و ارائه آخرين مدرك تحصيلي قبل از اعهزام منهدرج در حكهم كهارذزيني محل خدمن به استناد مصوبه شماره 29920/ت461هـ مورخ 9/10/71 هيات محترم وزيران و اصلاحيه هاي بعدي براي يك سال تحصيلي صادر خواهد شد و تمديد آن در صورت نياز و رعايت ضوابط و مقررات و رعايت مصالح و شئون ماموران اعزامي به خارج از كشور و رضايت از نحوه انجام وظيفه و عملكرد افراد خواهد بود.

ضمنا مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور مجاز خواهد بود در هر زمان كه معلم اعزامي رعايت ضوابط و مصالح و استانداردهاي ديپلماسي فرهنگي را ننمايد به مأموري  وي خاتمه و به محل خدمت خود در ايران بازگردانده شود.

 

تذكرات مهم:

1- شركت در دوره هاي «آموزشي» و «توجيهي» پيش از اعزام كه از سوي مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور برگزار مي گردد، الزامي است.

2- پذيرفته شدگان نهايي بايد گذرنامه، گواهينامه معتبر رانندگي و نيز اصل مدرك تحصيلي خود را دراختيار داشته باشند.

3- تعيين شيوه ضوابط آزمون كتبي، سنجش و ارزيابي حضوري، امتيازات، حد نصاب ها و بررسي و تصميم گيري در خصوص موارد پيش بيني نشده به عهده مركز امور بين الملل و مدارس خارج از كشور مي باشد.

4- ثبت نام و شركت در آزمون كتبي و سنجش و ارزيابي حضوري، هيچ گونه حقي براي شركت كنندگان ایجاد نمي كند و پذيرش نهايي و اعزام، مستلزم وجود نياز، اخذ رواديد كشورها، و داشتن كليه شرايط طبق شيوه نامه و انجام مراحل قانوني و اعلام قطعي از سوي مركز اموربين الملل و مدارس خارج ازكشور خواهد بود.

5- در صورت پذيرش نهايي زوج فرهنگي، زوج (مرد) به عنوان قبولي اصلي تلقي و زوجه آن (زن) به عنوان نيروي به تبعيت از همسر و دريافت حقوق و مزايای ريالي واريز در ايران در مدارس جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور اشتغال بكار خواهند داشت؛ به بيان ديگر صرفا به يك نفر از آنان و سرپرست خانواده فوق العاده ارزي تعلق مي گيرد.

تبصره: نيروي تبعي فرهنگي در مدارس جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور مشمول تقليل ساعت آموزشي نمي شوند.

به عبارت ديگر مأمور به صورت تمام وقت و حداقل  36 ساعت در هفته انجام وظيفه نمايد.

6- كليه داوطلبين بايد اصل و تصوير آخرين حكم كارگزيني، فرم 502 خود را در مرحله سنجش و ارزيابي حضوري به همراه داشته باشند. (جهت تسريع در امور)

7- احكام کارگزینی مأمور بعد از اعزام و در طول مدت مأموريت به هيچ عنوان تغيير نخواهد كرد بنابراين هرگونه ارتقاء مدرك و تغيير حكم كارگزيني بايد قبل از اعزام انجام شود.

 

مراحل و تقویم اجرایی

شناسنامه قانون | ezam2

 

حوزه ها و کشورهای محل اعزام: شناسنامه قانون | ezam1

 

پيوست ها:

– فرم شماره 1: فرم پيش نويس ثبت نام در آزمون

– فرم شماره 2: تعهد نامه

– فرم شماره 3: تاييديه كليه نيروها

– فرم شماره 4: تاييديه نيروهای معاونت اجرايي و آموزش و امتحانات

– فرم شماره 5: تأییدیه عدم ماموريت ثابت بيش از 6 ماه

-فرم شماره 6: تأييديه سرگروه آموزشي و عضويت و فعاليت در انجمن های علمي وآموزشي

– جدول كد و نام رشته ها  آزمون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام