وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

پیشنهاد اصلاح لایحه تبصره (4) ماده (49) قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر کسر حق بیمه بازنشستگی و حقوق اولین ماه خدمت از کارکنان وظیفه (اصلاحی 1390)

پیشنهاد اصلاح لایحه تبصره (4) ماده (49) قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر کسر حق بیمه بازنشستگی و حقوق اولین ماه خدمت از کارکنان وظیفه (اصلاحی 1390)

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ارسال پیشنهادی اعلام داشته است :

1- برابر حکم تبصره (4) ماده (49) قانون خدمت وظیفه عمومی سال 1363 (اصلاحی 22 /8 /1390) حق بازنشستگی و حقوق اولین ماه خدمت، از حقوق ماهانه کارکنان وظیفه کسر نمی گردد.

2- پیش از این و از آنجا که کارکنان وظیفه در طول مدت خدمت سربازی نیز در شمار کارکنان نیروهای مسلح می‌باشند، مطابق قوانین مربوط همانند سایر کارکنان نیروهای مسلح، مشمول دریافت کسور بازنشستگی از حقوق ماهیانه بودند تا با دریافت این کسور و در صورت شهادت، فوت، جانبازی و معلولیت، پرداخت حقوق وظیفه یا مستمری بازماندگان، انتقال کسور به صندوق دیگر و احتساب سابقه مدت خدمت سربازی در سنوات بازنشستگی میسر گردد.

بدیهی است، عدم دریافت کسور مزبور، موجبات تضعیف صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح را فراهم نموده و در حال حاضر همه ساله این صندوق با کسری بودجه روبروست و این صندوق در ارایه خدمات بابت حقوق یا مستمری بازماندگان و انتقال کسور با مشکل مواجه می باشد.

3- با عنایت به موارد مذکور، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خواستار اصلاح تبصره (4) ماده (49) قانون خدمت وظیفه عمومی شده است به همین جهت پیش نویس لایحه پیشنهادی به منظور در طرح و بررسی در هیئت دولت و قرار گرفتن در سیر مراحل تصویب به شرح زیر ارایه گردیده است.

متن پیش نویس اصلاحی:

عبارات زیر به انتهای تبصره (4) ماده (49) اصلاحی قانون خدمت وظیفه عمومی سال 1363 (اصلاحی 1390) اضافه می گردد:

«… و دولت مکلف است کسور بیمه بازنشستگی (سهم فرد و سهم دولت) را بر مبنای حداقل حقوق کارکنان دولت، هر ساله در قانون بودجه سنواتی پیش بینی و به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح پرداخت نماید.»

منبع: سایت دفتر هیأت دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام