کتاب استخدامی

دستورالعمل مستندسازی تجربیات کارمند برای ارتقا به رتبه شغلی عالی

دستورالعمل مستندسازي تجربيات كارمند براي ارتقا به رتبه شغلي عالي (بخشنامه شماره ۵۹۸۲/۹۱/۲۰۰ مورخ ۲/۳/۱۳۹۱ معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور)

دستگاه‌هاي اجرايي مشمول قانون مديريت خدمات كشوري

به منظور توليد دانش تجربي و استفاده از تجربيات كارمندان در جهت بهينه نمودن امور و افزايش كارايي و اثربخشي و ارتقاي بهره‌وري در دستگاه‌هاي اجرايي و در اجراي جزء (۳) بند (۳-۴) رديف «ب» بخشنامه شماره ۵۵۵۸۸/۲۰۰ مورخ ۲۷/۱۲۰/۱۳۸۹ و تبصره (۱) ماده (۳)‌ بخشنامه شماره ۱۱۹۴۲/۲۰۰ مورخ ۲۲/۵/۱۳۹۰ موضوع مستندسازی تجربيات كارمند براي ارتقاء به رتبه شغلي عالي، رعايت مراتب زير را براي ارائه مستندسازي ضروري است:

الف- لازم است مستندسازي تجربيات كارمندان در رابطه با شغل مورد تصدي و بر اساس محورهاي پيوست تهيه و تنظيم گردد.

ب- مستند تجربي كارمند و پيوست مربوط حداقل بايد در ۱۰۰ صفحه تهيه و تنظيم گردد.

ب- تجربيات مستندسازي شده، قبلاً براي كسب رتبه‌هاي پيشين استفاده نشده باشد.

ج- لازم است مستندات تجربيات كارمند قبل از ارسال به اين معاونت به تأييد شورا يا كميسيون‌هاي تحول اداري دستگاه (با حضور نماينده اين معاونت) از نظر كمي و كيفي برسد. قبول يا عدم قبول مستندات فوق موكول به اعلام نظر نهايي كميته مستقر در اين معاونت مي‌باشد.

د- دستگاه‌هاي اجرايي مي‌توانند نسبت به ايجاد بانك اطلاعاتي مستندات فوق جهت بهره‌برداري كارمندان اقدامات لازم را معمول دارند.

لطف‌الله فروزنده دهكردي- معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور

چارچوب و محورهاي مستندسازي تجربيات كارمندان براي ارتقاي به رتبه شغلي عالي

نام:

نام خانوادگي:

عنوان پست مورد تصدي:

مدرك تحصيلي:

مدت تجربه:

محل خدمت:

سوابق خدمتي (با ذكر مدت خدمت)

۱- مقدمه:

(ارائه توضيح كلي درباره حوزه فعاليت)

۲- ارزيابي عمومي:

(ارزيابي كلي از حوزه وظايف و مسؤوليت‌ها، بيان نقاط ضعف و قوت به شيوه روايي)

۳- روش‌هاي انجام كار:

(روش‌ها و شيوه‌هاي انجام وظايف و مسؤوليت‌ها، حل مسأله و تصميم‌گيري‌ها در حوزه فعاليت)

۳- عناوين تجارب:

(بيان عناوين يا موضوعات تجارب موفق يا ناموفق كه كارمند در طول خدمت با توجه به وظايف و مسؤوليت‌هاي محوله كسب نموده است.)

۴- تبيين تجارب:

(بيان و شرح تجارب موفق يا غيرموفق)

۵- عوامل موفقيت يا عدم موفقيت تجارب حاصله ناشي از انجام امور محوله:

(بيان و دسته‌بندي دلايل موفقيت يا عدم موفقيت كارمند در انجام وظايف)

۶- اقدامات خاص:

(اقدامات خاصي كه در طول خدمت صورت گرفته و به نتيجه رسيده است و قابل انتقال مي‌باشد)

۷- بيان نكات ويژه و كليدي:

(نكات كليدي حاصل از تجربه كه امكان تبديل به مدل يا الگو براي اثربخشي بيشتر يا بهبود وضع موجود در حوزه كاري مي‌گردد)

۸- ارائه برنامه:

(داراي برنامه خاص براي آينده كه حاصل تجربه خدمتي مي‌باشد و تمايل براي اجراي آن با ارائه پيشنهاد مشخص)

کتاب‌های استخدامی انتشارات آراه

کتاب‌های استخدامی سامان سنجش

blank

blank

blank

blank

کتاب‌های استخدامی از انتشارات معتبر را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی اداری‌ها تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *