آزمون تعیین صلاحیت
تعطیلات و مرخصی

مجوز تنظیم ساعت کاری ادارات دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی

مجوز تنظیم ساعت کاری ادارات و دستگاه های دولتی، بانک ها، شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی (تصویبنامه شماره 32072/ت55420هـ مورخ 19/3/1397 هیئت وزیران)

هیئت وزیران در جلسه 13/3/1397 به پیشنهاد شماره 100/30/16769/97 مورخ 1/3/1397 وزارت نیرو و به استناد تبصره بند (ز) ماده (38) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران -مصوب 1395- و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

1- به استانداری های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان (در کلیه شهرستان های تابع استان های مذکور) و به سایر استانداری ها (در شهرستان های با دمای هوای بیش از (45) درجه سانتیگراد) اجازه داده می شود به تشخیص شرکت های توزیع نیروی برق، ساعات کار ادارات و دستگاه های دولتی، بانک ها و شهرداری ها و سایر مؤسسات عمومی غیردولتی را با رعایت قوانین مربوط از ساعت 6:30 تا 13:30 تنظیم نمایند.

2- کلیه دستگاه های مذکور در بند (1) این تصویبنامه مکلفند موارد زیر را اجرا نمایند:

الف- در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل ده درصد (10%) کاهش یابد. همچنین به منظور مدیریت برق مصرفی تجهیزات سرمایشی، دمای محیط کار حداقل (35) درجه سانتیگراد تنظیم و سیستم های سرمایشی و روشنایی پس از پایان وقت اداری از مدار خارج شوند.

ب- با استفاده از مولدهای اضطراری خود در ساعات 12 تا 18 در ماه های تیر و مرداد برق تولید کنند. بهای سوخت این دسته از مولدها با تأیید شرکت های توزیع نیروی برق توسط وزارت نیرو تأمین خواهد شد.

3- کلیه واحدهای صنعتی و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از (100) کیلو وات هستند، موظفند طی ماه های تیر و مرداد بین ساعات 12 تا 16 جهت تأمین کل و یا بخشی از برق مورد نیاز از ظرفیت های نیروگاهی خود استفاده نمایند. وزارت نفت مکلف به تأمین سوخت گاز و یا نفت گاز مورد نیاز برابر قیمت های بخش صنعت است.

4- مسئولیت اجرای این تصویب نامه بر عهده مدیران دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان و استان (حسب مورد) است و عدم رعایت آن تخلف محسوب می شود. وزارت نیرو موظف است در پایان تابستان گزارش عملکرد استان ها را به هیئت وزیران ارایه کند.

اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس جمهور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام