بخشنامه‌ها و مصوبات دولت الکترونیکی

اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی

اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی (مصوبه شماره (۳) مورخ ۱۵/۵/۱۳۹۶ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره ۲۶۱ مورخ ۱۵/۰۵/۱۳۹۶ به استناد تبصره ۲ ماده ۲۶ قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۸/۰۵/۱۳۹۵ و بند (پ) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور، اصول حاکم بر دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی را به شرح زير تصویب کرد.

اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی

ماده ۱- تعاريف:

الف- کميسيون: کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات.

ب- سازمان: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي.

پ-دستگاه‌های خدمات‌ دهنده: دستگاه‏های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری.

ت- دفتر: دفتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی که در آن مکان خدمات موضوع پروانه به مشتریان ارائه می گردد.

ث- پروانه: حق اعطاء شده به دارنده پروانه توسط سازمان براي راه ‏اندازی و تاسیس دفتر و ارائه خدمات موضوع پروانه در محل دفتر.

ج- مشتري: شخص حقيقي يا حقوقي كه از خدمات استفاده می‏کند.

چ- تعرفه ارائه خدمات: مبالغی است که دارنده پروانه بر اساس قوانین، مقررات و مصوبات کمیسیون مطابق جداول تعرفه از مشتری یا دستگاه‏ های خدمات ‏دهنده دریافت می‏کند.

ماده ۲- موضوع پروانه:

تاسیس ، راه اندازی و بهره برداری از دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی.

ماده ۳- خدمات موضوع پروانه:

خدمات قابل ارائه در خارج از محیط اداری و قابل واگذاری یا برون‏ سپاری دستگاه ‏های خدمات‏ دهنده با تشخیص و اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور.

تبصره: ارايه خدمات مربوط به دارندگان پروانه فعالیت از سازمان (مخابراتی، فناوری اطلاعات و پستی) و اشخاص خارج از موضوع بند پ ماده ۱ در چارچوب توافق طرفين و با موافقت سازمان بلامانع است.

ماده ۴- تعیین تعرفه ارائه خدمات:

جداول تعرفه خدمات دفاتر، به پيشنهاد سازمان يا دستگاه خدمات‏ دهنده مرتبط، به تصويب کمیسیون می‏ رسد.

تبصره: تعرفه خدمات دستگاه های خدمات دهنده توسط مراجع ذیربط تعیین و جهت اجرا به سازمان اعلام می گردد.

ماده ۵- مدت اعتبار پروانه:

مدت اعتبار پروانه پنج سال است که با درخواست دارنده پروانه و در چارچوب مصوبات کميسيون برای دوره‏های پنج ساله قابل تمدید می ‏باشد.

ماده ۶– آیین نامه ها و دستورالعمل­ های مورد نیاز:

سازمان آیین نامه و دستورالعمل­ های مربوط به موارد زیر را در کمیته ­ای متشکل از نمایندگان اعضای کمیسیون و واحدهای ذیربط درون سازمانی و حسب مورد دعوت از نمایندگان فعالین بخش بررسی و تایید و پس از امضاء ریاست سازمان ابلاغ می­ نماید:

۶-۱- شرایط متقاضیان اخذ پروانه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی.

۶-۲- وظایف و تعهدات دارنده پروانه.

۶-۳-  ضوابط اخذ پروانه، تمدید، انتقال، تعلیق، لغو پروانه و تغییر مکان دفتر .

۶-۴-  شرایط و ضوابط اعمال مقررات و رسیدگی به تخلفات دفاتر.

۶-۵- نظارت و ارزیابی عملکرد و ضوابط رتبه بندی دفاتر.

۶-۶- نحوه بهره برداری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در انجمن های کارفرمایی استانی (موضوع ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران) در امور اجرایی و نظارتی مرتبط با دفاتر.

ماده ۷- امنیت ملی:

دارنده پروانه با رعایت مقتضیات دفاع ملی و امنیت عمومی و اعمال اختیارات دستگاه های قضایی، وزارت اطلاعات و سایر مراجع قانونی، کلیه تدابیر لازم را اتخاذ و تسهیلات لازم را ایجادکند. به این منظور کلیه موارد نیاز مراجع مذکور که به دارنده پروانه ابلاغ می‏شود بدون هیچ ادعایی توسط دارنده پروانه لازم الاجراست.

ماده ۸- نشانی دارنده پروانه:

نشانی مندرج در پروانه به عنوان نشانی رسمی برای مکاتبه با دارنده پروانه خواهد بود.

ماده ۹- مرجع تفسیر مصوبه :

تفسیر مفاد این مصوبه صرفاً با کمیسیون است

ماده ۱۰- این مصوبه در ده ماده و دو تبصره تصویب و از تاریخ ابلاغ لازم الاجرا خواهد بود.

جدول شماره یک- جریمه نقض تعهدات

عنوان تخلف نحوه اخطار و میزان جریمه
1- نقض تعهدات دارنده پروانه به جهت عدم رعایت مفاد ماده 6 1- از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر ده (109 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت پنج (5) روز کاری اصلاح نشد، مشمول اعمال جریمه خواهد شد.

2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان پانصد میلیون (500.000.000) ریال می باشد.

2- نقض تعهدات جداول تعرفه ارائه خدمات و ماده 4 1- از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر ده (10) روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، دارنده پروانه علاوه بر استرداد مبالغ اضافی به مشترکین، در صورت عدم اصلاح تعرفه ظرف پنج (5) روز کاری مشمول اعمال جریمه خواهد شد.

2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این  عنوان تخلف در هر سال، به میزان دویست میلیون (200.000.000) ریال می باشد.

3- سایر مقررات و مصوبات کمیسیون 1- از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر ده (10) روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرفت مدت پنج (5) روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه خواهد شد.

2- حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان پانصد میلیون (500.000.000) ریال می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام