ارزش استخدامی مدرک

طرح محرومیت مدیران از مزایای مدرک تحصیلی دریافتی حین مسئولیت

تدوین طرح محرومیت مدیران از مزایای مدارک تحصیلی دریافتی حین مسئولیت

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون آموزش از تهیه پیش‌نویس طرحی جهت محروم کردن وزرا و مدیران کل دولتی از مزایای مدارک تحصیلی که در حین مسئولیت دریافت کرده‌اند، خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از تهیه پیش‌نویس طرحی درباره تحصیل مسئولان ارشد از جمله وزرا، استانداران، فرمانداران و مدیران کل دولتی در حین مسئولیت خبر داد. 

وی در این باره گفت: براساس این طرح که از سوی جمعی از نمایندگان در دست تدوین است، همه مسئولان در رده‌های ذکرشده که در حین تصدی مسئولیت مبادرت به ادامه تحصیل کرده‌اند، از مزایای مالی و حقوقی مدرک تحصیلی خود از جمله امکان کاندیداتوری برای نمایندگی مجلس با مدرک کارشناسی ارشد محروم خواهند شد. 

سلیمی در ادامه خاطرنشان کرد: تحصیل مدیران و ارشد نظام در حین تصدی مسئولیت‌ها، رانت‌خواری و سوءاستفاده از مقام و موقعیت و خیانت در امانت است، چرا که در دست گرفتن مسئولیت‌هایی در این رده به معنای انتظار مردم از آنان جهت خدمت‌رسانی تمام وقت است و مسئولی که مبادرت به ادامه تحصیل می‌کند، یعنی بخشی از زمان را به انجام مسئولیت‌ها اختصاص نداده است. 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، جلوگیری از رانت‌خواری از سوی مدیران کشور را از جمله مزایای این طرح خواند و گفت: البته آموزش‌های ضمن خدمت مشمول این طرح نمی‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام