سلامت و تخلفات اداری

ممنوعيت سوءاستفاده كارمندان از مشاغل (بخشنامه شماره 162966 مورخ 15/8/1390 معاون اول رييس‌جمهور)

ممنوعيت سوءاستفاده كارمندان از مشاغل (بخشنامه شماره 162966 مورخ 15/8/1390 معاون اول رييس‌جمهور)

با رعايت مفاد قانون مديريت خدمات كشوري و ساير قوانين و مقررات موضوعه، كارمندان كليه‌ي وزارتخانه‌ها، شركت‌ها، بانك‌ها، مؤسسات و نهادهاي عمومي دولتي موظفند وظايف خود را با دقت، سرعت، صداق، امانت، گشاده‌رويي، انصاف و تبعيت از قوانين و مقررات عمومي و اختصاصي دستگاه مربوط انجام دهند و دستگاه‌هاي اجرايي نيز مكلفند علاوه بر نظارت مستقيم از طريق انجام بازرسي‌هاي مستمر داخلي توسط بازرسان متعهد و متخصص بر عملكرد ابواب جمعي تحت مسؤوليت نظارت نمايند. بديهي است مديران و سرپرستان بلافصل، مسؤول نظارت و كنترل و حفظ روابط سالم كارمندان خود در انجام وظايف محوله بوده و در مورد عملكرد آنان بايد پاسخگو باشند.

چنانچه كارمندان مزبور با اقدامات خود يا بنا به توصيه و تأكيد اشخاص در هر سطح موجب ضرر و زيان دولت شده و يا تخلفاتي نظير رشوه، اختلاس، و يا سوءاستفاده در حيطه‌ي مسؤوليت خود مرتكب شوند، علاوه بر برخورد با آنان، با مديران و سرپرستان مسؤول نيز كه در كشف تخلف يا جرايم اهمال نموده‌اند، مطابق قوانين و مقررات مرتبط رفتار خواهد شد.

مسؤوليت حسن اجرا و نظارت كامل موضوع اين بخشنامه بعهده بالاترين مقام دستگاه‌هاي اجرايي بوده و لازم است مفاد آنرا در اولين فرصت در كليه‌ي سطوح به واحدهاي تابعه و كاركنان مربوط ابلاغ نمايند.

محمدرضا رحيمي- معاون اول رييس‌جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام