قوانین و مقررات ایثارگران

آیین نامه اجرایی ماده (12) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

آیین نامه اجرایی ماده (12) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران (تصویب‌نامه شماره 134238/ت53165هـ مورخ 25/10/1396 هیئت وزیران)

 متن کامل به صورت فرمت پی دی اف

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح- وزارت کشور

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بنیاد شهید و امور ایثارگران- سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه 20/10/1396 به پیشنهاد مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده (12) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران -مصوب 1391-، آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین‌نامه اجرایی ماده (12) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

ماده 1- در این آیین نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف- بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران

ب- قانون: قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران-مصوب 1391-

ت- بیمه پایه: خدماتی که در چارچوب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور -مصوب1373-، مصوبات شورای عالی بیمه سلامت کشور و هیئت وزیران تعیین می‌گردد.

ث- بیمه تکمیلی: هزینه خدمات بهداشتی و درمانی که خارج از تعهدات بیمه پایه است.

ماده 2- افراد مشمول این آیین نامه شامل گروه های ذیل می باشد:

الف- والدین،همسر و فرزند شهید،مفقودالاثر و اسیر

ب- جانبازان و افراد تحت تکفل آنان

پ- آزادگان و افراد تحت تکفل آنان

ماده 3- سرانه بیمه سلامت پایه هر ساله با پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت کشور توسط هیئت وزیران تصویب و سرانه بیمه تکمیلی حداکثر تا سقف (2/5) برابر پایه تعیین می‌گردد.

ماده 4- تعرفه خدمات تشخیصی،درمانی بیمه شدگان طبق تعرفه های مصوب هیئت وزیران در بخش های دولتی ،عمومی غیردولتی و خصوصی می‌باشد.

ماده 5- حدود خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس بیمه پایه و تکمیلی به شرح جدول ذیل تعیین می‌شود:

شناسنامه قانون |

ماده 6 خدمات بهداشتی و درمانی که هزینه‌های آن مطابق مقررات دستگاه ذی‌ربط قابل پرداخت نبوده و در تعهد صندوق های بیمه درمانی (بیمه پایه- تکمیلی) نیز نمی‌باشد مطابق ضوابطی که توسط بنیاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود، صرفاً برای جانبازان، والدین شهدا و همسر و فرزندان شهدای داری بیماری صعب‌العلاج و همسر و فرزندان تحت تکفل جانبازان و آزادگان داری بیماری صعب‌العلاج در چارچوب کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و سقف اعتبارات مصوب مربوط قابل ارائه می‌باشد.

ماده 7- به منظور اجرای این آیین نامه، بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند حداکثر ظرف سه ماه از ابلاغ این آیین‌نامه دستورالعمل و ضوابط جاری خود را متناسب با احکام این آیین نامه بازنگری و ابلاغ نمایند.

ماده 8- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است ظزف شش ماه پس از ابلاغ آیین نامه تمهیدات لازم برای جلوگیری از پرداخت مضاعف سرانه خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران موضوع این آیین نامه را تهیه و اجرا نماید. 

اسحاق جهانگیری- معاون اول رئیس جمهور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام