آزمون تعیین صلاحیت
آزمون وکالت

دومین آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفندماه برگزار می‌شود

شناسنامه قانون- دومین آزمون وکالت سال ۱۴۰۲ مرکز وکلای قوه قضاییه در اسفندماه برگزار می‌شود

به گزارش شناسنامه قانون و به نقل از خبرگزاری میزان، رئیس مرکز وکلا،کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: دومین آزمون وکالت در پایان سال و در اسفندماه برگزار خواهد شد.

حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در نشست صمیمانه با حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری مازندران ضمن تقدیر ازتعاملات سازنده دادگستری استان مازندران با مرکز وکلا و کارشناسان استان، از برگزاری آزمون وکلا تا پایان سال و در اسفند ماه خبر داد و گفت: درسال‌های گذشته با کمبود وعدم توذیع عادلانه کارشناس درکشور رو به رو بودیم که مشکلاتی نیز ایجاد کرده بود و با برگزاری آزمون ۱۱ هزارنفر درکل کشور در ۸۰ رشته قبول شدند براین اساس برنامه ریزی شد تا توزیع عادلانه کارشناس با این جذب نیرو صورت گیرد.

حسین عبدلیان پور ادامه داد: امروز با برگزاری مراسم تحلیف ۱۵۰ نفر ازکارشناسان در استان مازندران تعداد کارشناسان مازندران به ۹۵۰ نفر در ۶۴ رشته کارشناسی می‌رسد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری مازندران از اقدامات و عملکرد مرکز وکلا و کارشناسان استان تشکر کرد و گفت: خوشبختانه مرکز وکلا و کارشناسان موجبات رضایتمندی مردم را فراهم کرده است چرا که نارضایتی در این زمینه از سوی مردم و مراجعان نداشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اشاره به نقش وکلا وکارشناسان در احقاق حق مردم اظهارکرد: بسیاری ازمردم از اطلاعات حقوقی کافی و وافی برای دفاع ازخود درمحاکم برخوردار نیستند و ضرورت دارد از وکلا استفاده کنند که خوشبختانه مرکز وکلا و کارشناسان در سال‌های گذشته با افزایش تعداد وکلا توانسته است در فرایند دادرسی کمک شایانی به مردم کرده و نیز زمینه بهره مندی افراد کم بضاعت وکم برخوردار را به وکیل معاضدتی فراهم کند.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری آزمون و افزایش تعداد کارشناسان، رسیدگی عادلانه توام با سرعت و دقت صورت گرفته و همچنین زمینه برخورداری بیش‌تر افراد کم برخوردار از کارشناس معاضدتی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: مجموعه سؤالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه سال ۱۴۰۲

در این گزارش توضیحات بیشتری درباره زمان ثبت‌نام و تاریخ دقیق برگزاری اعلام نشده است.

تصمیم به برگزاری این آزمون درحالی صورت می‌گیرد که در سال جاری آزمون دیگری توسط این مرکز در شهریورماه برگزار شده است.

پذیرفته‌شدگان آزمون شهریورماه مرکز وکلای قوه قضاییه در حال حاضر مشغول طی کردن فرایند مصاحبه عقیدتی سیاسی هستند و هنوز قبول‌شدگان نهایی این مرکز مشخص نشده اند.

شد.

قوانین منبع آزمون وکالت ۱۴۰۲ مرکز وکلا قوه قضائیه

مواد امتحانی تعداد سوالات
ضریب
کتاب
حقوق مدنی ۲۰ ۳ تهیه کتاب
کتاب قوانین عام و خاص حقوقی منبع آزمون وکالت پایگاه اختبار
آیین دادرسی مدنی ۲۰ ۳
حقوق تجارت ۲۰ ۲
حقوق جزای عمومی و اختصاصی ۲۰ ۲ تهیه کتاب
کتاب قوانین عام و خاص کیفری منبع آزمون وکالت پایگاه اختبار
آیین دادرسی کیفری ۲۰ ۲
حقوق اساسی ۱۰ ۱ تهیه کتاب
کتاب قانون اساسی هوشیار منبع حقوق اساسی وکالت
حقوق ثبت ۱۰ ۱ تهیه کتاب
کتاب قوانین عام و خاص ثبت منبع مرکز وکلای قوه قضاییه
فقه ۱۰ ۱

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام