آزمون تعیین صلاحیت
مقررات حقوق و دستمزد

فوق العاده ویژه قضات پایه ۱۱ از سقف مقرر قانونی مستثنی شد

فوق العاده ویژه قضات پایه ۱۱ از سقف مقرر قانونی مستثنی شد

شناسنامه قانون- فوق العاده ویژه قضاتی که در آخرین پایه قضائی هستند، از شمول سقف مقرر در بند «ج» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، به پیشنهاد قوه قضائیه و تصویب شورای حقوق و دستمزد، مستثنی شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، در شصت و سومین جلسه شورای حقوق و دستمزد، پیشنهاد قوه قضائیه درخصوص اعمال بند «ج» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ناظر بر تعیین سقف جدید پرداختی برای قضات پایه ۱۱ قضایی شاغل در قوه قضائیه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در این جلسه به منظور ایجاد انگیزه خدمت‌رسانی، کاهش حجم پرونده‌ها، ارتقای بهره‌وری و انگیزه خدمت در مناطق محروم و نگهداشت قضات عالی‌رتبه و باسابقه قوه قضائیه مشروط بر اینکه بار مالی ناشی از اجرای بند ۱ این مصوبه، در چارچوب بودجه مصوب قوه قضائیه تأمین شود، تصویب شد که فوق‌العاده ویژه قضاتی که در آخرین پایه قضائی -پایه ۱۱ قضائی- هستند، از شمول سقف مقرر در بند مذکور مستثنی شود.

در مصوبه شورای حقوق و دستمزد، قوه قضائیه متعهد شده است که اجرای این حکم، بار مالی جدید از محل بودجه عمومی کشور برای این دستگاه به همراه نداشته باشد که بعد از تصویب در هیئت وزیران، از تاریخ اول فروردین سال جاری قابل اجرا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام