آزمون تعیین صلاحیت
تعطیلات و مرخصی

بخشنامه ۲۴ ماه مرخصی بارداری برای کارکنان و اعضای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد

بخشنامه ۲۴ ماه مرخصی بارداری کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

شناسنامه قانون- دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه اجرایی ۲۴ ماه مرخصی بارداری برای زنان عضو هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بیست‌و چهارمین اجلاس شورای دانشگاه آزاد اسلامی با قرائت بیانیه به کار خود پایان داد.

در بیانتیه پایانی این اجلاس، به ابلاغ بخشنامه ۲۴ ماه مرخصی بارداری برای زنان عضو هیأت علمی و کارکنان این دانشگاه اشاره شده است. همچنین اعلام شده دانشگاه آزاد اسلامی کودکستان‌هایی «با رویکرد تربیت اسلامی» را تاسیس می‌کند.

متن بیانیه بیست و چهارمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی

بیست و چهارمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ سوم و چهارم تیرماه ۱۴۰۲ مصادف با پنجم و ششم ذیحجه الحرام به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

در این اجلاس رؤسای کمیسیون های سه گانه دانشگاه اهم مباحث مطرح شده در کمیسیون‌ها را برای تصویت‌خواهی ارائه کردند و نکات زیر مورد تأکید قرار گرفت:

۱. دانشگاه تحول مطابق سند خویش را واقعیتی اجتناب ناپذیر دانسته و تحقق این مهم را مستلزم «مأموریت گرایی مبتنی بر سند آمایش»، تحول در نظام اداری ـ اجرائی طرح «دانشگاه‌یار» و اقدامات منطبق با زیست بوم استانی و تدوین «بودجه برنامه محور» و تحول بنیادین، درونی، ساختاری و فرآیندی می داند.

و بر آن است که در این عرصه جایگاه استادان حائز اهمیت بوده و اولین گام تحول اساسی، تحول در نظام استادی است و برای این مهم تقویت تعلق هویتی استادان از طریق هیأت علمی وابسته و دستیار آموزشی را پیگیری کرده و تا پایان تابستان اجرائی‌سازی آن را سامان خواهد داد.

۲. دانشگاه آزاد اسلامی تلاش برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در ضرورت ارتقای جایگاه مرجعیت علمی را وظیفه خود دانسته و مبتنی بر سند تحول و تعالی دانشگاه، و رویکرد هم افزایی با دیگر نهادها و مراکز، اقدامات خویش را سرعت خواهد بخشید.

۳. دانشگاه مطابق «بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی» خویش بر جایگاه هویت و فرهنگ سازی دانشگاه تاکید کرده و در این خصوص با ملاحظه بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر خودسازی در نظام تعلیم و تربیت و اقطاب اثرگذار و تحقق «استاد همیار فرهنگ» تاکید می کند.

۴. دانشگاه تجربه اجرائی «طرح‌اعتلاء» برای نخستین بار را تجربه موفق ارزیابی کرده و ضمن قدرانی از اهتمام به این مهم بر استمرار آن تأکید می‌کند.

۵. دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی خویش را برای همکاری در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور اعلام می‌کند و امیدوار است با بکارگیری ظرفیت خود، شاهد برنامه‌ای جامع حاوی مصالح فراگیر از جمله مصالح دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

۶. دانشگاه آزاد اسلامی از تحقق دستورالعمل نظام آراستگی و پای‌بندی رو به رشد آراستگی و سلوک‌رفتاری در دانشگاه تقدیر کرده و همگان را به تحقق اقدامات جامع فرهنگی ـ اجرائی مناسب شأن و کرامت انسانی و حیات طیبه اسلامی فرا می‌خواند.

۷. دانشگاه آزاد اسلامی همسو با سیاست‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی، و در راستای تحقق دستورالعمل «حمایت از خانواده و جوانی جمعیتحمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و با توجه به رویکردتحول آفرین سند تحول و تعالی دانشگاه در خصوص توجه ویژه به نهاد خانواده و جایگاه مادر در تربیت خانوادگی و اجتماعی، آیین نامه مرکز تربیت اسلامی کودک (تاک) برای تأسیس کودکستان‌های دانشگاه‌آزاداسلامی با رویکرد تربیت‌اسلامی و همچنین بخشنامه اجرایی ۲۴ ماه مرخصی بارداری برای بانوان هیأت علمی و کارکنان دانشگاه را ابلاغ و بر اجرای دقیق آن تأکید می کند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

5 دیدگاه

  1. خیلی عالیه کاش برا بقیه ادارات هم اجرایی بشه یا لااقل بشه مرخصی زایمان یک سال چون واااااقعا بچه به مادرش نیاز داره

  2. اینکه در تضاد با سایر قانون های رایج در سازمان های دیگه است. تبعیض که نباید بین بانوان در سازمان های کشور ایجاد کرد. 2 سال؟؟؟ خب نیروی خانم نگیرید و اینطوری کم کم نیروی خانم از گردونه جذب خارج میشه!!!!

  3. باسلام این بحث خیلی کارساز است ولی خواهشن برای کلیه کارکنان ادارات اعم از شرکتی رسمی وقرار دادی خواهشاًا جراشود

    1. استخدام هر خانم برابر است با بیکاری یک مرد و بیکاری یک مرد برابر است با عدم تشکیل خانواده و عدم تشکیل خانواده برابر است با پیری جامعه و در نهایت کمبود جمعیت در یک کشور.

      1. الگوی ضوابط اداری کشور اسلامی ما بدون بومی سازی از کشورهای دیگر است. ما معاون زنان ریاست جمهوری داریم همین موضوع یعنی قانون حمایت از خانواده در دولت و مجلس هیچ جایگاهی ندارد و از روی اجبار آنرا پذیرفته اند. اگر بین این همه وزارت خانه های موازی کار وزارت خانواده هم داشتیم باید برای نقش مادری جایگاه تعریف میشد. آن وقت زنان برای امرار معاش و استقلال مالی مجبور نبودند همتای مردان در ادارات استخدام شوند. اگر قانونگذار به فکر جذب بانوان با نیم وقت و حقوق کامل و ایفای نقش مادر بودن می پرداخت مسلم خیلی از ناهنجاریهای فعلی که هزینه های آن را دولت و ملت پرداخت میکنند پیش نمی آمد. مادری که به اجبار برای کمک به هزینه خانواده تا 5 عصر سر کار است و فرزندانی که بجای آغوش تربیتی مادر به جامعه و فضای مجازی سپرده میشوند و بعد از چند سال جامعه و خانواده تاوان اعتیاد و نابسامانی های دیگر را پرداخت میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام