آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

فوق العاده ویژه از طریق صرفه جویی داخلی دستگاه ها اعمال می‌شود

فوق العاده ویژه از طریق صرفه جویی داخلی دستگاه ها اعمال می‌شود

شناسنامه قانون- معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور می‌گوید دولت بنا دارد برای مشاغل اختصاصی با شرایط خاص افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی فوق العاده ویژه را از طریق صرفه‌جویی داخلی دستگاه ها اعمال کند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایرنا، میثم لطیفی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم گردهمایی مدیران وزارت ورزش و جوانان در کرمان در جمع خبرنگاران کرمان در خصوص افزایش فوق العاده ویژه کارکنان ادارات تصریح کرد: فوق‌العاده ویژه‌ای در قانون خدمات کشوری برای مشاغل اختصاصی در دستگاه های با شرایط خاص وجود دارد و دولت بنا دارد از این محل افزایش ۳۵ تا ۵۰ درصدی را منوط به اینکه بار مالی نداشته باشد، حقوق این کارکنان را افزایش دهد و اعتبار آن نیز از محل صرفه جویی داخلی دستگاه ها تحقق می یابد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد افزایش های جدید فوق العاده ویژه

وی همچنین بیان کرد: فرایند تامین نیرو در وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت بهار سال آینده اجرایی می شود که مقدمات آن و زمان آزمون استخدامی در رایزنی با سازمان سنجش و آموزش کشور بررسی شد.

لطیفی با اشاره به محدودیت منابع و لزوم کاهش هزینه های دولت افزود: فعلا بنا بر این است که تامین نیرو را به صورت بهره ور و آنجا که نیاز بحرانی وجود دارد، داشته باشیم.

وی اظهارداشت: بیشترین نیاز تامین نیرو در وزارت آموزش و پرورش است زیرا ما مدارسی داریم که کلاس های آنها بالای ۴۵ نفر دارند و این اصلا شایسته کشور نیست.

معاون رییس جمهور گفت: این مشکل باید در گذشته تدبیر می شده اما نشده تا به این وضعیت رسیدیم لذا ضرورت جذب نیرو در مدارس متوسطه با شرایط خاص و مناطق روستایی با نیاز واقعی وجود دارد که به طور خاص برای برخی مناطق تفاهم کردیم که جذب نیرو داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این زمینه جلسات مهمی با سازمان برنامه و بودجه، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت در سازمان امور استخدامی داشتیم.

لطیفی افزود: در وزارت بهداشت هم همین وضعیت را داریم زیرا روزانه بیمارستان های جدیدی افتتاح می شود و در حوزه بهداشت و درمان و خانه های بهداشت بنا داریم حداقل کمبود نیرو را در این بخش داشته باشیم که در فوریت های پزشکی نیازمند توجه ویژه هستیم.

وی ابراز داشت: مناطق حادثه خیز کشور نیز نیازمند توجه ویژه است.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

7 دیدگاه

  1. با سلام
    هر چند می دانم که این نوشته من دردی را دوا نمی کند و اقای لیطفی نه می بینه نه معاونینشان اینها را می بیندند.
    در این شبهای قدر فقط داد خدا می زنیم شاید خدا به دادمان برسد .
    از انسانها ناامید شده ایم
    متاسفانه 50 در فوق العاده شغل باعت اختلاف در ادارات شده چرا اینقدر فرق می گذارید . متاسفانه پستهای حراست نیز شامل این 50 درصد نشده اند در صورتی که پستهای حقوقی شامل این 50 درصد می شوند . در صورتی که پستهای حراستی بیشترین کار را در مجموعه دارات انجام می دهند ولی متاسفانه اصلا دیده نمی شوند و بیشترین فشار نیز بر این قشر اعمال می شوند .
    اقای لطیفی در این کشور قرار نیست بخشهای تخصصی گوشت کیلویی 400 بخره و بخشهای ستادی گوشت کیلویی 200 بخره
    خواهشا تجدید نظری بشه تا امیدی در بین این کارکنان (ستادی) ایجاد شود .

  2. چرا فوق العاده ویژه فقط برای نیروهای فنی اعمال شده مگه ما کارمندجهاد نیستیم مگه ما همکار نیستیم گناه کردیم رشته شغلیمون اداری و مالی خورده چرا تبعیض دو همکار کنار هم کار کنیم حتی بیشتر کار کنیم بعد تفاوت حقوقمون 5میلیون باشه . مگه کارمندهای امور اداری و مالی از جهاد جدان ..یا به همه یکسان بدین یا اصلا ندین .بچه های مالی و اداری بیشترین کار رو دارن حالا نه پست کارشناس مسول براشون بخوره و نه فوق العاده ویژه ..
    با این کارتون راندمان کاری بچه های مالی و اداری کلا میاد پایین و چوبشو خواهین خورد ..

  3. بند ۱۰ ماده ۶۸ ق.م.خ.ک اشاره ای به مشاغل عمومی و اختصاصی نکرده و صرفا ۲۵ درصد از مشاغل را مطرح نموده است.
    این تصمیم بجز ایجاد اختلاف و بی انگیزگی برای کارکنان مشاغل عمومی که از لحاظ حجم کار و حساسیت شغلی بیشتر از مشاغل اختصاصی بوده و تا چندین سال باید پاسخگوی عملکرد خود به نهاد های نظارتی باشند نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

  4. آقای دکتر لطیفی عزیز اگر می خواهید دولت و کارکنان بهره وری بشوند ناگزیر هستید بخشی از نیروی انسانی بالای ۲۵ سال سابقه را بصورت اختیاری از دولت بازنشسته کنید و حتی ۲۵ روز حقوق و ۲۵ روز پاداش پرداخت کنید خیلی از نیروها صرفا حضور فیزیکی دارند در محل کار و به دلایلی که در این مجال حوصله اش نیست این ها به حاشیه رفته‌اند چه اصراری دارید که عاطل و باطل بر سر کار نگه دارید

    1. شما یه سر به ادارات مختلف بزن آقای لطیفی ببین چه خبره تو این دو ساله هرچه توانستند نیروی شرکتی جذب کردند که متاسفانه مدارکشان به هیچ وجه با کارشان مرتبت نیست ، فقط به جان بودجه جاری اداره افتاده اند و جالب اینجاست استخدامی ها هم کار کردن را انگار فراموش کردند و به دلیل حضور این افراد و حیف میل بودجه جاری آنها هم از زیر کار در می‌روند نمونه آن در انتقال خون گیلان

  5. اگر می خواهید عدالت رعایت بشه قوانین رو اصلاح کنید امور مالی، امور اداری توی اکثر سازمان ها عمومی محسوب میشه ولی مهمترین و قلب تپنده دستگاه هستن. این عدالت هست که بیان برای باقی افراد ۵۰ درصد بگیرین خودشون ۳۵ درصد.

  6. باسلام.باهمه عشق و علاقه و امید سال ۹۲وارد حرفه مربی گری مهد و پیش دبستانی شدم اما الان اون شورو عشق داره جای خودش به ناامیدی و یأس میده چرا که مربی تاالان هیچ کس و هیچ دولتی به ارزش و نیازهاش اهمیتی ندادن.امیدمونو برا استخدامی ناامید نکنین.ما۹۲به بعدی‌ها هم هستیم لطفاً مارو ببینین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام