آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

مأموریت سازمان اداری و استخدامی در دولت سیزدهم ورود نخبگان و نوآوران به دولت است

مأموریت سازمان اداری و استخدامی در دولت سیزدهم ورود نخبگان و نوآوران به دولت است

شناسنامه قانون- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در آیین اختتامیه نخستین رویداد ملی اقدام، این سازمان را دروازه ورود نخبگان و نوآوران به دولت سیزدهم عنوان و تاکید کرد: باید هنر استفاده از ایده ها را داشت و حدفاصل بین افراد صاحب ایده و فکر را با دستگاه های اجرایی به حداقل رساند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور در اختتامیه نخستین رویداد ملی ارتقا قابلیت‌های دیوان‌سالاری از طریق مردمی‌سازی که با عنوان «اقدام»، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های ساختمان شیخ فضل‌الله نوری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره اینکه از ۴۰۰ تیم و ۲۳۰ طرح ارائه شده در این رویداد، ۴۴ طرح به مرحله سوم رسیده و در نهایت ۵ طرح نوآورانه به اختتامیه راه یافته است، عنوان کرد: به دست آمدن ۵ ایده نوآورانه از میان ایده‌های مطرح شده در رویداد ملی اقدام بر این نکته دلالت دارد که همه ایده‌ها لزوما قابل اجرا نیست؛ اما نباید از ایده‌پردازی غفلت شود.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر نقش پررنگ جوانان و نخبگان در تولید ایده‌های خلاق، گفت: زنجیره تفکر خلاق تا نوآوری و در نهایت عمل و اقدام باید حفظ و تقویت شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تکیه بر روایتی از امیرالمومنین (ع) در خصوص اصرار به اقدام و انجام کار، بیان کرد: این رویداد در راستای همین فرمایش امیرالمونین (ع) است و نباید ادامه این روند را رها کرد. بنا به فرمایش ایشان باید اقدام کرد، کار را به انتها رساند و در این مسیر استقامت و صبر داشت.

وی برای ادامه این رویداد و مشارکت بیشتر نخبگان و نوآوران، ابراز امیدواری کرد و گفت: ماموریت سازمان اداری و استخدامی کشور در دولت سیزدهم این است که سازمان را دروازه ورود نخبگان و نوآوران به دولت قرار دهد.

معاون رئیس‌جمهور با اعلام اینکه سازمان اداری و استخدامی کشور در سال گذشته ۵ رویداد با محوریت نخبگان برگزار کرده است، افزود: نگاه نظام اداری عموما به گذشته است؛ در حالی که با تحولات ایجاد شده، شایسته است که نگاه نظام اداری به آینده تغییر پیدا کند.

لطیفی نظام اداری آینده را متفاوت از نظام فعلی دانست و گفت: در آینده طراحی شغل اینگونه که امروز بر اساس آن نظام‌های طبقه‌بندی مشاغل ایجاد شده است، نخواهد بود و فضای کار و روش ارائه خدمت به مردم در آینده همانند امروز نیست و باید با نگاهی آینده‌نگرانه، برای نظام اداری ایده‌پردازی کرد.

معاون رئیس‌جمهور اتصال ایده‌های نوآورانه و ایده‌پردازان به دستگاه‌های اجرایی را در گرو اصلاح ساختارها عنوان کرد و گفت: ما نیازمند ایجاد یک زیست‌بوم هستیم که بتوانیم حدفاصل بین افراد صاحب ایده و فکر را با دستگاه‌های اجرایی به حداقل برسانیم و این اتفاق به واسطه همین رویدادها تسریع خواهد شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، سه مسئله اصلی دولت سیزدهم را برقراری عدالت، افزایش بهره‌وری و مردمی‌سازی نظام حکمرانی عنوان کرد و افزود: ایده‌ها محدود به یک عده خاص نیست و در کل جامعه بشری توزیع شده است؛ اما باید هنر استفاده از ایده‌ها را داشت. باید ایده‌هایی که در این رویداد مطرح شده را به انتها رساند.

لطیفی با اعلام اینکه در سال گذشته ۳ رویداد بهره‌وری در حوزه‌های حمل و نقل، کشاورزی و انرژی برگزار شده است، از ایده‌پردازان دعوت کرد که ایده‌های خلاقانه خود در این حوزه‌ها را به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارائه کنند.

11 دیدگاه

  1. .جناب دکتر لطیفی عزیز تا وقتی سازمان مدیریت کنترلی بر استخدام های رانتی شرکتی نداشته باشد ورود چند نخبه چه تاثیری در دولت خواهد داشت ؟آیا می دانید در همین حال حاضر استخدام های رانتی شرکتی کماکان ادامه دارد؟مگر سازمان امور اداری و استخدامی هر گونه استخدام جز با برگزاری آزمون را ممنوع نکرده؟شما چه برخوردی با مدیران متخلف دارید که دارند اقوام ،دوستان خود و نمایندگان مجلس را بصورت شرکتی استخدام می کنند !؟وقتی دولت بی در و پیکر باشد سازمان برنامه و بودجه چگونه می تواند این اعتبارات پیش بینی نشده و غیر قانونی رادتامین کند؟هم اکنون در استان کرمانشاه چندین دستگاه اجرایی دارند چند صد نفر نیرو بصورت شرکتی استخدام می کنند تا در طرح ساماندهی اینها را جا بدهند و تبدیل وضع کنند..آیا عدالت استخدامی از برنامه های دولت انقلابی نیست؟سازمان شما چرا بعنوان مدعی العموم در مقابل این بی قانونی با مدیران متخلف برخورد نمی کند ؟چرا هیچ هشداری از طرف شما به سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نمی گردد؟!

  2. الان پرن دیگه نخبه های سهمیه ای از دانشگاه تراز اول بگیر تا کل دولت ، عجیب نیست لنگ مملکت تو هواس ، اگه مملکتی رو بدبخت دیدی بدون زحمتکش ها و درس خونده های واقعیش بیکار و سرخوردن مفت خورا و بیسواداش سمت دارن و سر کوک ن

  3. ورود ایثا گران با سابقه کم در ادارات که پدرشون ۶ ماه جبهه داشته و بدون مدرک هستن باعث بی انگیره شدن ماها شده که جوانی و زندگی خودمون رو حرام کردیم رفتیم مدرک ارشد دکترا گرفتیم الانم ماها چون پدرمون ه ماه بسیجی نداشته باید شرکتی و قراردادی در ادارات باماهی ۶ تومن حقوق کارکنیم و کناردستمون یه بی سواد ایثارگر تبدیل وضعیت بشه.۶ سال دانشگاه ماه مهم هست یا ه ماه بسیج پدر همکار بی سوادمان.خدایا عدالتت کوووو

  4. یتیم بمونی حروم دزد تو‌اول استخدامی کارکنان شاغل انجام بده بعد برین تو مملکت بیشتر بدرد دلغک می خوری تا ریس استخدامی یه کشور با تمدن خیر نبینی از زندگی

  5. کارگرا آدم نیستن؟! به خاطر بدبختی هایِ همیشگیِ جامعه یه نفر کارگر شده ! اما کارگرِ بدبخت مگه گناه کرده که کارگر شده؟! همین کارگر اگه نباشه آیا اون آقای نخبهء محترم عمرا نمیره جای کارگر کار کنه چون میگه من مدرک دارم من باید برم جای بالاتر پشتِ میز یا بالاتر کار کنم! حقِ کارگرِ بدبخت که ۱۵ یا ۲۰ یا ۲۸ سال با قراردادِ موقت زیر دستِ پیمانکارِ زالو صفت کار کرده رو هم بهش بدید تبدیل وضعیتش کنید! چطور برای نخبه بار مالی ردیفِ و با ماموریت هست که برن دم خونش فرش قرمز براش بندازن تا پشت میزش اما برای کارگرِ زحمتش که یه عمر پیمانکار خونش رو مکیده و فقط میگه حقم رو بهم بدید بحثِ بار مالی پیش میات و نظم و نظام دچارِ بدبختی میشه!
    تبدیل وضعیتِ ایثارگران که افرادی توشون با چند ماه یا یک سال سابقه پا روی گردنِ کارگری با سالها سابقه گذاشتن و تندیل وضعیت و قراردادِ دائم شدن کم نبود که حالا میخواد به اصطلاح نخبه هارو بیارید از راه نرسیده ببرید بالای سرِ دیگران بنشونید، آقای رئیسی که بعد از اون همه وعده اخرشم بساطِ پیمانکار رو جمع نکرد حتی تو شرکتِ مپنا با دودلی و ترس دربارهء پیمانکار حرف زد که اابته حرف هم بادِ هواست کو عمل! از این فرقِ بینِ کارگرانِ قراردادِ رسمی و کارگرانِ زیرِ دستِ پیمانکارِ زالو صفت ، دودستگی و چند دستگی پیش اومده یک طرف شده راحت زندگی کردن یک طرف شده با بدبختی و ذلت زنده موندن و حاصلش شده نفاق تفرقه و دلزدگی و دلمردگی روح و تنِ کارگرِ پیمانکاریِ بدبخت ! مثلا مرد هستید مثلا نفراتِ اولِ مملکت هستید مثلا ادعای مسلمونی و شیعه بودن دارید حداقل به حرفی که از دهن بیرون آوردید و وعده دادید ارزش قائل باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام