آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص ساعت کاری کارمندان

اطلاعیه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص ساعت کاری کارمندان

شناسنامه قانون- ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی، بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور، ساعت ۶ صبح آغاز می‌شود و قاعده شناوری ساعت شروع به کار در شهر تهران نیز لغو شد.

اطلاعیه ساعت کاری کارمندان

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، با توجه به تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری در اوقات پر مصرف انرژی و ضرورت مشارکت همگانی ساعت آغاز به کار بدون استثنا از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ساعت ۶ است.

دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهادهای عمومی ملزم به رعایت میزان ۴۴ ساعت کار در هفته مطابق با ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند.

همچنین به اطلاع می‌رساند با هدف تسهیل رفت‌وآمد شهروندان، ارائه خدمات ناوگان حمل‌ونقل شهری و بین‌شهری از طریق قطار شهری، اتوبوس، تاکسی و همچنین قطارهای حومه‌ای، متناسب با این تغییر، هماهنگ خواهد شد.

در این بازه زمانی ساعت آغاز به کار واحدهای ستادی (دستگاه‌های اجرایی- ملی)، مستقر در شهر تهران شناور نبوده و هماهنگ با تمامی دستگاه‌ها ۶ صبح است.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

50 دیدگاه

  1. معلوم نیست هدف از این برنامه‌ریزی چی هست؟! اگر بحث صرفه‌جویی در مصرف برق باشد که ما در خوزستان به هیچ‌وجه نمی‌توانیم کولرو خاموش نمی‌کنیم، خواه ساعت ۶ باشد یا ۷ صبح. لطفا به ساعت مفید مراجعات مردم که همانا ۹ تا ۱۲ هست توجه کنید و کمتر شووااف نمایش دهید. باتشکر

    1. دقیقا ، اینجا فقط ساعت کار ملاک است نه بازدهی ، در ضمن تغییر ساعت برای کم کردن مصرف برق است اوج مصرف برق در خوزستان ، هرمزگان ، بووشهر، سیستان بلوچستان ۱۲ ظهر است تا ۱۶ بعد اینا می گن ۶ بیایید و تا ۱۴ و ۴۵ دقیقه بمانید (۴۴ساعت) خب این چه صرفه جویی هست تازه گرما در این استان ها به حدی است که کولرها ۲۴ ساعت روشن است خاموش شود پس تنها کار کم کردن ساعت ادارات است تا بار زیادی از مصرف برق کاسته شود . اینا هم خدا می خواهند هم خرما موندم چطوری دو تا می کنند که ۵ می آید . برق مصرفش زیاد است ساعت ادارات رو کم کنیم وسایل برقی ادارات خاموش بشه ساعت اداری کم کنیم ۴۴ ساعت کاری چی میشه پس یه ساعت زودتر کار ادارات رو شروع کنیم که یه ساعت زودتر وسایل برقی ادارات روشن بشه اونم بخصوص تو این ۴ استان پر مصرف در زمان تابستان (قابل توجه است که ما گرمامون از نیمه دوم فروردین شروع میشه و کولر ها روشن) یعنی فقط این تغییر ساعت یه ببخشید مسخره بازی است . ما همین الان هم ۷ تا ۳ اداره هستیم و کولرها روشن تازه اگه عصرها جلسه نذارن که بخواهیم بمونیم . خب الان یه ربع از این طرف کم کردن ۴۵ دقیقه به اول صبح اضافه کردن طبق این برنامه ۶ شروع با احتساب ۴۴ ساعت میشه ۱۴ و ۴۵ دقیقه یعنی اینا تو اوج مصرف این ۴ استان که ۱۲ به بعد هست ادارات باز گذاشتن و مزید بر اون یک ساعت هم صبح ها اضافه کردن . یکی نیست بگه مشکل ۴۴ ساعت هست خب بخشنامه کنید ساعت ادارات در ایام تابستان ۳۵ ساعت در هفته و باقی سال ۴۴ ساعت در هفته است .
      مصرف زیاده ساعتو کم کنیم ساعت کم بشه ۴۴ ساعت هفته چی میشه دیوان و مجلس گیر می دن پس فقط با عقب جلو کردن ساعت بازی کنیم و خودمون و ملتو سرکار بگزاریم آخرشم مشکل مصرف برق سرجاش می مونه .
      تازه ۶ صبح شروع ساعت کاری یعنی کارمند ۵و نیم باید بزنه بیرون و خب تا برسه اداره کولر ها روشن میشه چون در این ۴ استان یک ساعت کولر خاموش کنی محیط میشه جهنم میشه .
      خلاصه کلام دولت ساعت کم می کنه بتونه برق مصرفی تابستون کشور رو اداره کنه .
      مجلس و دیوان محاسبات سر ۴۴ ساعت کاری بخشنامه می دن و معترض میشن .
      و دولت فقط با ساعت کاری بازی می کنه که بگه یکسری کردم و مجلس و دیوان محاسبات هم معترض دیگه نشن .اما مشکل سرجای خودش هست .
      دولتمردا مهم بازده کاری است مثل سایر کشورها نه زمان کاری
      یه ۳۵ ساعت کاری در هفته مصوب کنید برا تابستون مشکلتون با مجلس و دیوان محاسبات حل میشه و مصرف برق هم با کم شدن ساعت کاری ادارات کم میشه و قطعی برق خانگی ندارید .
      حالا هی بیایید ساعت رو عقب جلو کنید.
      کمی تفکر

  2. سلام وقتی در این نحوه قانون گذاری فقط ملاک صرفه جویی برق است و دیگر هیچ…. و هیچ نگاهی به راندمان و کیفیت پاسخگویی نمیشود، اینچنین میشود……..!
    به جای کم کردن صادرات برق ویا حذف صادرات برق و اونم به شکل فروش نسیه و چندساله و درنهایت تهاتری، بهتر است به فکر مردم باشند.
    ساعت۶ صبح اگر کسی بخواهد سرکارباشد باید صبح ساعت ۵ از منزل خارج شود وبه محض ورود به اداره خستگی و کسالت باعث کم شدن حوصله در پاسخگویی و کار میشود.۴۴ساعت درهفته کار بسیار زیاد است و اصلا منطقی نیست. بهتر به ۳۶تا۴۰ ساعت تغییر نماید و البته یک روز تعطیل هم به کل کشور اضافه شود. ۵روز کاری با حداکثر ۷ساعت و نیم در روز کار بسیار کافی است. کارمند فرسوده نمیشود، بنیان خانواده گرم میگردد، تفریحات بیشتر میشود، هزینه ها کمتر می شود، آلودگی هوا کم میشود.گردشگری رونق می‌گیرد.کارایی بیشتر میشود،دغدغه والدین کمتر میشود، ……….
    لازم به یادآوری است ایران جز کشورهای با کمترین تعداد روز تعطیل است ولی راندمان آن از بعضی از کشورهای توسعه یافته ویادرحال توسعه که تعطیلات بیشتری در سال دارند کمتر است.
    دولت و مجلس قطعا باید به فکر تغییر در قوانین باشد.

  3. برای کسانی که اضافه کار میگیرند خوب شد
    روزی ۵ ساعت اضافه کار آخر ماه چقدر میشه اضافه کارشون فکر میکنم از حقوق شون بیشتر بشه
    خوش به حال شون

  4. چرا پیمانکاران شهرداری به قانون کار در خصوص ساعات کاری نیروهای شرکتی تن در نمی دهند و درهفته ۵۲ ساعت کار از نیروها بدون هیچگونه پرداختی اضافه کاری .کار می کشند .

  5. سلام حداقل لطفا بگید ۶صبح تا چه ساعتی والا سگها هم ۶صبح توی خیابون نیستن خیلی امنیت داریم دختر منو چند روز پیش سوار تپسی شده آقا گازشو گرفته دختر من جلوی پاساژهای فلکه اول در ماشین وباز کرده پریده پایین زنگ زدم به تپسی میگن رسیدگی شد باهاشون برخورد شد با اخراج برخورد ایشون فردا میاد کنار خیابون بچه ها وزن مردمو میبره کی جوابگو هست زمانی ۶صبح بگید که امنیت هم باشه

  6. این قانون رو همه ی ادارات اجرا نمی کنند و اعلام کردند مصوبه هیات دولت برای خودشه این قانون خوب یا بد همه باید اجرا کنند بعضی از نهادهای گردن کلفت چرا نباید اجرا کنند مثلا سازمان سنجش و …

  7. ساعت کارکم کنید تا ساعت 2یا3خیلی زیاده هفت و نیم تا یک نیم کافیه چراباید44ساعت یا 42ساعت کارکنیم مدیران واستاندارها و نمایندگان مجبور بودن مثل کارمندان یابند سرکار شایدوضع مابهتربود

    1. خنک کننده های ادارات عمدتا چیلرها کولر گازی کولر ابی مستهلک شدن و نداشتن متخصص کار آمد صرفا اکتفا به مسئول تاسیسات ادارات راندمان پایین میاید مصرف انرژی بالا میرود کولر گازی ها عمدتا از نوع پیستونی با مصرف بی رویه برق خنکی خوب ارائه نمی دهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام