اخبار اداری و استخدامی

دستور معاون اول رییس‌جمهور برای اتخاذ تصمیم لازم برای اصلاح طرح ساعت کاری

دستور معاون اول رییس‌جمهور برای اتخاذ تصمیم لازم برای اصلاح طرح ساعت کاری

شناسنامه قانون- معاون اول رئیس جمهور به برخی انتقادات در خصوص تغییر ساعت کار اداری اشاره کرد و از سازمان امور اداری و استخدامی خواست با همکاری وزارت نیرو، تصمیمات لازم را در راستای اصلاح این طرح اتخاذ کند.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایرنا، محمد مخبر در نشست هیأت وزیران با اشاره به سفر سید ابراهیم رئیسی به کشور‌های ونزوئلا و نیکاراگوئه و استقبال کم نظیر از رئیس جمهور کشورمان در این سفرها، گفت: امروز دیپلماسی دولت مردمی سیزدهم و راهبرد رئیس جمهور در توسعه همکاری و تعامل سازنده با کشور‌های مختلف به نتیجه رسیده و به وضوح شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

او که ریاست امروز نشست هیات وزیران را به عهده داشت، با تاکید بر لزوم تمرکز دستگاه دیپلماسی بر توسعه همکاری‌های اقتصادی بویژه با کشور‌های آفریقایی، خاطرنشان کرد: سفرا و کارکنان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی باید تمرکز جدی‌تری در حوزه اقتصادی داشته باشند و بستر‌های لازم را برای ارتقا سطح همکاری‌های ایران با کشور‌های دیگر فراهم کنند.

مخبر از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عباس علی آبادی وزیر صمت نیز قدردانی کرد و افزود: هرچه اعضای دولت تعامل و نشست‌های خود را با نمایندگان مجلس بیشتر کنند، هماهنگی‌ها افزایش یافته و شاهد پیشبرد هرچه بهتر امور خواهیم بود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در گمرکات کشور که منجر به ترخیص نشدن برخی اقلام و کالا‌ها شده، وزیر امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد در اسرع وقت از گمرکات و سازمان اموال تملیکی بازدید داشته باشد و حداکثر ظرف مدت یک ماه تدابیر و تصمیمات لازم را برای حل و فصل مشکلات و نارسایی‌های گمرک اتخاذ کند.

مخبر در ادامه با اشاره به فصل ثبت نام مدارس و گلایه برخی اولیا و خانواده‌ها نسبت به افزایش نامتعارف شهریه‌ها بویژه در مدارس غیردولتی، به وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد به این موضوع رسیدگی و با ساماندهی مسائل موجود، دغدغه خانواده‌ها را مرتفع سازد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد آغاز بکار دولت مردمی اشاره و تصریح کرد: دولت سیزدهم کار‌های بزرگی در بخش‌های مختلف به انجام رسانده و برنامه‌های مهمی در دست اقدام دارد و لازم است در سالگرد آغاز فعالیت دولت، اقدامات صورت گرفته و دستاورد‌های حاصل شده در این مدت برای مردم تشریح و تبیین شود.

اصلاح طرح ساعت کاری متناسب با شرایط کاری و عمومی جامعه

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در خصوص تصویب کاهش ساعت کار ادارات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اگر این موضوع در مجلس تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود.

میثم لطیفی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با کاهش ساعت کاری بیان کرد: وزارت نیرو نظرشان این بود که اگر این کار را نکنیم قطعا قطعی برق خواهیم داشت و پیشنهادی بود که در دولت نیز بحث شد و رأی هم آورد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است دولت لایحه‌ای برای اصلاح قانون ارائه کند، گفت: الان نیز اصلاحیه‌ای تحت عنوان یک لایحه به مجلس ارائه کرده ایم که در هفته جاری در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد که مجوز داشته باشیم تا ساعت اداری را در شرایط خاص بحرانی و مواردی مانند شرایط فعلی یک مقدار کاهش دهیم، چون محدودیتی که داریم این است که قانونگذار تعیین کرده زمان ساعت کاری کارکنان دولت باید ۴۴ ساعت در هفته باشد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: در تبصره ۳ که ما پیشنهاد دادیم هم ۴۰ ساعت و هم اینکه در شرایط خاص بتوانیم این ۴۰ ساعت را هم کمتر کنیم پیشنهاد شده تا مانند زمان کرونا که شرایط خاص داشتیم، اگر در حوزه برق و انرژی در بخش خانگی و تولیدی با مشکل مواجه شویم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. این موضوع یکشنبه هفته جاری در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و منتظریم که در صحن مجلس نیز مطرح شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور یادآور شد: اگر این موضوع تبدیل به طرح شود دست ما در دولت بازتر خواهد بود تا بتوانیم ساعت‌ها را متناسب با شرایط کاری و شرایط عمومی جامعه تغییر دهیم.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

6 دیدگاه

  1. امسال موقع مدارس كل كشور مشكل ترافيك داشتند
    اگر اين طرح تصويب شود ساعت كاري 5 روز اول ادارات بيشتر يشود با مدارس تداخل نخواهد داشت؛ پنج شنبه يا شنبه هم كه ترافيك نداريم
    مشكل كارمندان هم حل ميشود؛ براي مواقع بحران هم دست دولت باز ميشود

  2. الان چند روز از دستور معاون اول گذشته ولي ما هيچ اقدام عملي نديديم.
    واقعا جايگاه معاون اول كجاست كه دستور ايشان براي هيچ كس مهم نيست.

  3. بچه من فقط 8 سالشه
    با كلي خوشحالي منتظر تابستان بود تا يكم شبها ببرمش پارك و تفريح
    الان كه صبح ساعت 4:30 بيدار ميشم تا بتونم 6 سركار باشم
    شبها ساعت 9 روي مبل در حال حرف زدن با خانواده خوابم ميبره
    مادرش براش توضيح داده دليل اين مشكل چيه
    بچه با اين سن آنچنان نفرتي از دولت پيدا كرده كه باورم نميشه تا عمر داره ديگه بشه درستش كرد
    اميدوارم قبل از اينكه اين نفرت براي هميشه در وجود همه ي كودكان شكل بگيره، كسي كاري بكند

  4. در مورد ساعت کار فعلی یعنی ۶ صبح تا ۲:۴۵ باید بگویم کابوس بزرگی است. هیچ راندمانی نداریم. در ضمن مدیران ارشد هم دوست دارند که همچنان تا ساعت ۶-۷ بعد از ظهر در اداره بمانیم. از سوی دیگر خانواده ها هم به بدترین شکل ممکن از این ساعت اداری نامتعارف متأثر شده اند. قطعا خبری از خانواده در این تابستان نخواهد بود. متاسفم برای این کشور با چنین سیاستگذارانی

  5. جناب لطیفی،قبول بفرمایید در طرح عدم تغییر ساعت در اول فرودین و جلو نکشیدن یک ساعت در ابتدا فروردین اشتباه محاسباتی داشتید. اگر یم ساعت جلو کشیده بودید این همه تغییر در ساعت کار لازم نبود از این راه اشتباه برگشته و ساعت را به جلو بکشید نه اینکه با روح و روان کارمندان، کارگران و مردم بازی نکنید از ابتدایی سال تا الان چندین مدل ساعت کار آزمایش شده فقط بخاطر اشتباه نمایندگی مجلس و برخی کار نابلدان دولت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام