کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

احتمال ارسال طرح ساماندهی کارکنان دولت به صحن علنی مجلس طی هفته آینده

احتمال ارسال طرح ساماندهی کارکنان دولت به صحن علنی مجلس طی هفته آینده

شناسنامه قانون- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به احتمال زیاد طرح ساماندهی کارکنان دولت در ابتدای هفته آینده به صورت کامل رفع ایراد و ابهام شده و در صحن کمیسیون به تصویب خواهد رسید تا پس از آن راهی صحن شده و در نوبت دستورکار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از ایلنا، ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با آخرین وضعیت مصوبه طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: عصر یکشنبه هفته‌‌ای که گذشت نشست کمیسیون اجتماعی با حضور آقای غلامرضا مولابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان به منظور بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت برگزار شد که در این جلسه استدلال‌های کمیسیون درخصوص عدم بار مالی این طرح که یکی از موارد مطرح شده از سوی دولت است به اطلاع عضو محترم شورای نگهبان رسید.

وی ادامه داد: در ادامه آقای مولابیگی هم عنوان کردند که ایراداتی که شورای نگهبان به این طرح وارد دانسته عمدتا مبتنی بر ابهام است و تاکید شورا بر این است که قانون در این زمینه باید روشن و شفاف باشد و همچنین تاکید کردند که صلاحیت‌های کارشناسی تشخیصی کاملا برعهده مجلس است و شورای نگهبان تنها این طرح را از این جهت که مغایر با شرع، قانون اساسی و مبهم نباشد، بررسی می‌کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: بعد از ارسال مصوبه ساماندهی به شورای نگهبان، اعضای محترم شورا ایرادات و ابهاماتی را درخصوص برخی عناوین و واژه‌هایی که به کاررفته بود و اینکه این واژه‌ها چطور اجرایی می‌شود و شمولیت آن چگونه خواهد بود داشتند که این ابهامات و ایرادات از سوی شورا به کمیسیون ارجاع شد.

وی در ادامه بیان کرد: جلسه‌ گذشته نخستین جلسه رفع ابهام از طرح بود و هفته آینده هم جلسه‌ای با کارشناسان شورای نگهبان خواهیم داشت تا هم از نظرات کارشناسی دوستان استفاده کنیم و هم ابهامات طرح به خوبی و کامل رفع شود تا سرعت رسیدگی به آن در ادامه افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: به احتمال زیاد این لایحه در ابتدای هفته آینده به صورت کامل رفع ایراد و ابهام شده و در صحن کمیسیون به تصویب خواهد رسید تا پس از آن راهی صحن شده و در نوبت دستورکار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در رابطه با «نگاه دولت نسبت به ابعاد مالی این طرح و نگرانی از احتمال مخالفت به بهانه داشتن بار مالی»، اظهار داشت: دولت اعتقاد دارد این طرح حدود هزار میلیارد تومان بار مالی دارد اما ما معتقدیم دولت همین الان هم این پول را به شرکت‌های تامین نیرو می‌پردازد و پول به جیب واسطه‌ها می‌رود نه نیروی کار. در حالیکه مفهوم عدالت این است که این پول را بدون واسطه به کارگران و کارمندان زحمتکش بپردازیم.

وی تاکید کرد: تلاش داریم که مباحث و استدلال‌های خود را درخصوص ابعاد مالی طرح به اطلاع شورای نگهبان برسانیم و امیدواریم که بتوانیم نظر مثبت شورا نسبت به این مساله را جلب کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان ابراز داشت: امیداریم با اهتمام جدی نمایندگان مجلس و همراهی دولت، به زودی طرح ساماندهی مصوب شود و مشکلات کارگران شرکتی و قراردادی کشور با برقراری عدالت، برطرف گردد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

35 دیدگاه

  1. من خودم لیست پرسنل و پرداختی اوناها را هرماه میبینم درست نصفش برمیدارین و تازه همون اول قرار داد ۱۵ درصد پیمان نقد میگیرید وهیچ وقتم سر وقت حقوق نمیدید ولی برای گرفتن صورت وضعیت هر ماهتون هنوز پول ندادید به کارگر زودتر دنبالش هستید بگیرد اینا رو باسند و مدرک الان چهار ساله دارم میبینم خواستی بیا من مدارکش موجوده

    1. اون مبلغی که شما میبینی ناخالص هست دوست عزیز شامل حقوق ؛بیمه ؛عیدی و سنوات و البسه و کفش و بالاسری شرکت و مالیات قرارداد…..خوب مشخصه تمام اون مبلغ پرداخت نمیشه به نیرو و در پایان سال پرداخت میشه به نیرو.در خصوص ۱۵ درصد .اون مبلغ از صورت وضعیت کسر میشه و سپرده میشه سپرده حسن انجام کار و سپرده بیمه .

  2. خدا کنه بشه نه اینکه نگهش دارن برا رای اوردن اخر امسال مجلس ولی بعید میدونم رسمی کنند همه کارگران را قرارداد معین میشن تفاوت بین رسمی و قراردادی زیاده به خصوص برا ایثارگران خدا کنه بشه ولی مطمینا رسمی مثل ایثارگران نمیشن

  3. امیدواریم نگاه مثبت مسئولین امر ،موجبات پرداختهای عادلانه وکاهش تضاد طبقاتی ایجاد شده در بخشهای مختلف ادارات وسازمانها را بیش از پیش فراهم کند.
    از اهم دستاوردهای این طرح ،می توان به ایجاد انگیزه ،امنیت شغلی ،تحکیم بنیان خانواده این عزیزان، ومهم تر از همه ایجاد چارچوب بسیار دقیق برای استخدامهای دولتی اشاره نمود.به خوبی برای همه مبرهن است که طرح بار مالی ندارد ،چرا که همین الان هم دولت در حال پرداخت این مبالغ میباشد .ا

    1. انشاالله که تا نیمه اول تیرماه سال ۱۴۰۲ طرح ساماندهی نیروهای پیمانکاری و تبدیل وضعیت آنها به رسمی یا قرارداد مدت معین به شرکت نفت و ادارات دیگر ابلاغ شود و دستور رییس جمهور محترم ما اجرایی شود.

  4. اقایون شرکتی مطالبه بکنید ولی سیاه نمایی نکنیدکه شرکتها بابت هر نفر ۴ تومن سود میگیرن ؛۲۰ تومن از کارفرما میگیرن ۱۰ تومن میدن ؛اولا قراردادها درصد سود بین ۱تا ۵ درصد هست که اونم رقابتی هست .دوما صورت وضعیت پیمانکار از چند جا ممیزی میشه و لیست حقوق و بیمه باید ضمیمه سند باشه و اگه پیمانکاری تخلف بکنه مطالباتش پرداخت نمیشه.سوما شرکتها از اکثر مواقع حقوق رو پرداخت میکنن و بعد یک تا ۲ ماه پرداختش طول میکشه .چهارما در زمان اخذ مجوز تمام لیستهای پرداختی با طرح طبقه بندی کنترل میشه و در صورت عدم رعایت لغو مجوز میشه .در پیمانهای خدماتی تجهیزات و لوازم تهیه میکنن.من نمیگم شرکت متخلف نداریم ولی در ۹۰ درصد قراردادها نظارت هست .

  5. نیروهای شرکتی هم ازمون دادن هم رقابت داشتن برای ورود هم زحمت کشیدن هم مثل چی تو ادارات کار میکنند و بار نیروهای رسمی رو هم به دوش میکشند و چرا وقتی نمیدونین حرف مفت میزنین و حق ی عده رو زیر پا میزارین ؟؟؟

  6. سلام مظلوم تر از قشر قراردادی و شرکتی تو این جامعه نیس خدا کنه هر چ زودتر تبدیل وضعیت شن هر چند ک با توجه به سوابقشون هفت خان رستم ک سهله هشت خان مریخ رو هم گذروندن

  7. فکر کنم این بنده خدا حودش پیمانکار هست دیگه بساط شما مفت خورها داره جمع میشه به تو چه ربطی داره نیروی شرکتی خودش بدبخت هست تو داری ماخذه میکنی

  8. شورای محترم نگهبان این طرح هیچ بار مالی ندارد من کار شرکتی هستم 7سال کار می کنم پیمانکار قریب به 11میلیون می گیرد و 6میلیون به من دهد آن هم چند ماهی یک بار و تصویب طرح فقط حذف دلالان و مافیا را باعث میشود که عین عدالت است

    1. با سلام وخسته نباشید شما 7 سال پیش با چه رویه ای مشغول به کار شدید؟ انتخاب شما به عنوان نیروی کار با چه مراحلی انجام شد برا اساس کدام بخشنامه و بر اساس کدام آزمون ویا مصاحبه ویا رقابت انجام شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. با سلام .رویه ای که شرکت ها تاسیس میشوند می آیند و مشغول به کار میشوند .شرکتی که هیچ تخصصی برای مدیریت منابع انسانی ندارد.مدیرعامل ،همسر،خواهر خانم ،پدرزن،پدر بزرگ،مادر بزرگ،پسرخاله ودخترخاله…
        اگر ملاحظه ای اجمالی به اعضا موسس این شرکتها ومیزان تحصیلات ورشته تحصیلی این بزرگوارن و حتی فارغ از نسبت فامیلی بسیار نزدیک متوجه میشویم که چقدر ضابطه مند به سازمانهای دولتی ورود کرده اند…اکنون هم کباده قانون و آزمون را به دوش میکشند….سیاه بازی و سیاه نمایی همواره برای آنانی بوده که سودهای کلان و بی درد سرشان به مخاطره می افتد….
        آزمون بسیار خوب است ..اما ابتدا باید آزمونی در حد آزمونهای وکالت وسردفتری از موسسین واعضای شرکتهای تامین نیرو که تحصیلات مرتبط با مدیریت منابع انسانی و خدمات مد نظری که به دولت ارائه میدهند انجام شود. در ضمن کلید shift را همزمان با الف بگیرید آزمون تایپ میشود—–نه ازمون—-

  9. چطور افرادی که به واسطه شرکت جذب شدن بدون ازمون و گزینش استخدام میشن؟؟بقیه افراد جامعه شرایط استخدام ندارن ؟؟

      1. از طرز حرف زدنت مشخصه خیلی ازمون دادی .اکثرا با پارتی و بدون تخصص وارد مجموعه شدید حالا هم از خلق عالم طلبکارید.هر کس مخالفتون حرف بزنه تهمت میزنید.دیدم که میگم ؛سال ۹۰ نیروی های خدماتی به محضی که تبدیل وضعیت شدن خدا رو بنده نبودن .

        1. آقای عزیز حالا گیرم آزمون نداده،به توچه ،اینقدر حسود وبدخواه نباشین،از درد بدبختی اومده تو شرکت کار میکنه،با این،حقوق

        2. با سلام واحترام.
          جناب حسین عزیز اگر شما بخش بعدی طرح ساماندهی را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که دغدغه جنابعالی لحاظ گردیده است .بدین صورت که از تاریخ تصویب نهایی به هیچ عنوان نیرویی حتی برای کارهای خدماتی بدون رعایت کلیه ضوابط من جمله آزمون نتوانند در سازمانهای دولتی مشغول بکار شوند.ضمنا مطمئن باشید که طرحها ولوایحی که از منظر دولتمردان و نمایندگان مجلس عبور میکند نگاههای کار شناسانه و مدیرییتی زیادی را طی کرده است.در ضمن اگر ممکن است بفرمایید که کدامیک از مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکتهای نیروی انسانی خودشان در آزمونی همچون آزمون وکالت شرکت کرده اند..تا صلاحیت ایشان برای مدیریت شرکتهای تامین نیرو محرز شده باشد..شرکتها خودشان با کدام تخصص وآزمون وارد میشوند.اگر نیروی شرکتی بی تخصص هست پس خود شرکت چرا از آنها استفاده میکند.

          1. قریب ۱۷سال باقردادشرکتی درشهرداری بعنوان شغلی راننده پایه یک درواحدخدمات مشغول هستم اولا درمجموع ۲سال ازطرف کارفرما بیمه واریزنشده وبعلت حادثه محل کاردچاراسیب جسمی شده ام وباتشخیص کمیسیون پزشکی باکارسبک موافقت شده و۳سال نگهبان میباشم وحقوق هم مبلغی کم شده واگراعتراض کنم چون قرداد شرکتی هستم باتهدید به اخراج مواجه هستم اینست عدالت شما رابخدابه وعدهایتا جامع عمل بپوشانید قشرکارگرضعیف است ازشمادولت مردان حمایت میطلبد

        3. باید قانونی وجود داشته باشه که هر نیروی رسمی اگر کار نکرد بشه باش برخورد کرد نه اینکه تا نیرو تبدیل وضعیت شد دیگه کار نکنه.برای بحث پارتی هم همینطوره.اکثرا با معرفی وارد شدن که ضعف قانونه.باید قانون درست باشه و اجرای درستتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام