کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

رأی نمایندگان مجلس به توقف اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی مصوب ۱۴۰۱ به مدت ۲ سال

رأی نمایندگان مجلس به توقف اجرای اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی مصوب ۱۴۰۱ به مدت ۲ سال

شناسنامه قانون- با تصویب نمایندگان مجلس در مدت ۲ سال توقف ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی اصلاحیه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ لازم الاجرا است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت ، در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد کمال علیپور خنکداری و موافقت نمایندگان اجرای قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۲ سال متوقف شد.

در جریان بررسی طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی نمایندگان با پیشنهاد اصلاح کل نماینده قائمشهر موافقت کردند که براساس آن بررسی و اجرای دو فوریتی که صبح امروز نمایندگان به آن رأی موافق دادند به مدت ۲ سال متوقف خواهد شد.

با پیشنهاد علیپور خنکداری مصوب شد اجرای قانون اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۵ بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۲ سال متوقف و در مدت توقف ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی اصلاحیه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ لازم‌الاجرا می باشد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

  1. با سلام چه مجلس جالبی شده این دوره ، این همه وقت گذاشتند برای اصلاح ماده 5 این قانون بعد برای اجرا با مشکل روبرو شد و با یک دو فوریتی آن را اصلاح کردند و چند دقیقه بعد با پیشنهاد یک نماینده آن را برای 2 سال مسکوت گذاشتند و گفتند طبق اصلاحیه سال 1393 عمل شود، از این موارد زیاد داریم 3 سال وقت گذاشتند برای قانون نقل و انتقال سوابق بیمه و بازنشستگی اشخاص و نسخ قانون سال 1365 حالا ظاهرا خبرهایی به گوش میرسه که این قانون هم با سال 1365 فرقی نداره و فقط به روز رسانی مبالغ در آن تغییر کرده و سوابق فقط برای محاسبه در حقوق بازنشستگی ملاک است و اگر صندوق ها متفاوت باشه و برای محاسبه سنوات لازم برای تجمیع جهت بازنشستگی مورد عمل قرار نمی گیره، خب میشد این کار را با اضافه کردن یک تبصره به عنوان به روز رسانی مبالغ حق بیمه در قانون سال 1365 انجام داد و این همه وقت و انرژی و امیدواری بی جا به بیمه پردازان نداد ضمن اینکه ما به عنوان مثال قانون تاثیر سوابق غیر دولتی برای احتساب حقوق در زمان بازنشستگی مصوب سال 1372 را داشتیم و نیازی به قانون جدید نبود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام