آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پیگیر اخذ مجوز برای ادامه همکاری نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش هستیم

پیگیر اخذ مجوز برای ادامه همکاری نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش هستیم

شناسنامه قانون- وزیر آموزش و پرورش گفت: پیگیر اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه برای ادامه همکاری با نیروهای خرید خدمات هستیم.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از فارس، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره مشکل به‌کارگیری نیروهای خرید خدمات در آموزش و پرورش، اظهار کرد: به‌کارگیری نیروهای خرید خدمات منع قانونی دارد.

وی ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند وارد آموزش و پرورش شود مگر اینکه از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و آزمون استخدامی اقدام کند.

صحرایی اضافه کرد: یک تعداد نیروی خرید خدمات داریم که فرصت داشتند در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند اما عده‌ای همچنان مانده‌اند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش به نیرو نیاز دارد اما برای به‌کارگیری نیروهای خرید خدمات باید از سازمان برنامه و بودجه مجوز بگیرد و ما تلاشمان است این اتفاق صورت بگیرد مگر اینکه فردی صلاحیت‌های حرفه‌ای مورد نظر را نداشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی به عنوان وزیر مشغول به فعالیت شدم برخی از این افراد چندین ماه حقوق نگرفته بودند و برخی هم هنوز حقوق سال گذشته را نگرفته‌اند.

پیش از این، ستاری فرد، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفته بود: بعد از آزمون استخدامی آموزش و پرورش که ۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، به کارگیری نیروی خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش ممنوع است.

مع‌الوصف، مطابق تبصره (۱) ماده (۶) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، صرفاً به کارگیری نیروهای جدید منع شده است؛ بر اساس این تبصره: «در سال ۱۴۰۲ به‌کارگیری افراد جدید به صورت حق‌التدریس آزاد و یا عناوین مشابه به هر شکل توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ممنوع است.»

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

  1. با سلام
    ۱-ماده ۴۰ قانون تنظیم مجوز خرید خدمات آموزشی را داده است پس مجوزبکارگیری وجود دارد
    ۲- این افراد از سال ۹۳تا الان مشغول بکار هستند پس هم مجوز بکار داشته اند هم اعتبار لازم برای انها دیده شده است .
    ۳-حضور این افراد در کلاس در از نیروهای نهضتی بیشر وسطح سواد هم بالاتر است وبهتر است که مثل نیروهای نهضتی این افراد هم استخدام شود
    ۴-اگر فقط از طریق آزمون و دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب میشود ۷۰۰۰نفر طرح امین که منتظر کد استخدامی هستند چطور جذب شده اند
    تا کی تبعیض و دورنگی بس کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام