آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تصویب الگوی تحول نظام اداری کشور و ادغام دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها به‌زودی

شورای مشورتی جلسه ۱۹۱ شورای‌عالی اداری بررسی کرد: تصویب الگوی تحول نظام اداری کشور و ادغام دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها به‌زودی

الگوی عمومی تحول نظام اداری با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و صاحب نظران در سازمان اداری و استخدامی کشور، در جلسه مشورتی ۱۹۱ شورای عالی اداری، نقد و بررسی شد.

به گزارش شناسنامه قانون، نشست شورای مشورتی جلسه ۱۹۱ شورای عالی‌اداری به منظور بررسی طرح‌های پیشنهادی جلسه ۱۹۱ شورای‌عالی اداری، ۳ مهرماه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

در این جلسه الگوی تحول نظام اداری کشور مورد بررسی قرار گرفت. این الگو که طی مدت ۹ ماه توسط کارشناسان طراحی شده به بازنگری ماموریت‌ دستگاه‌های اجرایی پرداخته است. در این الگو تمامی خدمات دولت احصاء و عارضه‌یابی شده است تا از این پس امکانات مورد تقاضای دستگاه‌های اجرایی بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند، تامین شود. این برنامه بر خلاف مصوبات دولت‌های قبل، برنامه‌محور نبوده و بر پایه خدمت‌محوری تدوین شده است.

دولت به دستگاه‌های اجرایی، مردم و کسب و کارها بیش از ۶ هزار خدمت ارائه می‌کند که تمامی این خدمات در این الگو محاسبه و بازنگری شده است. برای تدوین این الگو از نظرات استادان دانشگاه و صاحب‌نظران استفاده شده و به صورت آزمایشی مورد بررسی قرارگرفته است.

موضوع ماده ۳۰ قانون مدیریت خدمات کشوری نیز که پیش از این مسکوت مانده بود، در این نشست مشورتی مطرح شد. این ماده از قانون به ادغام دستگاه‌ها در شهرستان‌ها اشاره دارد تا در راستای هماهنگی بیشتر و چابک‌سازی دستگاه‌ها در شهرستان‌ها انجام شود.

همچنین تصمیم‌گیری در خصوص نهادهای شورایی (ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری)، درخواست اضافه کردن عضو جدید به اعضای شورای‌عالی جهادسازندگی، امور عشایری و توسعه روستایی، اصلاح مصوبه «دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی»، گزارش کمیته ساماندهی مؤسسات پژوهشی، آموزشی و مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آیین‌نامه نظام ملی ارتقای بهره‌وری(ناب) از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

این جلسه با حضور نمایندگانی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت دادگستری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش، سخنگوی دولت، استاندار گیلان، استاندار همدان و اعضای صاحب نظر به میزبان سازمان اداری و استخدامی کشور در محل این سازمان برگزار شد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام