آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

حداکثر سنوات خدمت ۳۵ سال است

حداکثر سنوات خدمت ۳۵ سال است

شناسنامه قانون- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برداشت های مختلف از موضوع افزایش سنوات خدمتی که در نشست علنی امروز تصویب شد، گفت: سنوات خدمت حداکثر ۳۵ سال است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، دکتر محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه قانون برنامه هفتم توسعه گفت: بحثی که امروز مطرح شد لازم است صریح بگویم سقف افزایش سنوات خدمتی برای آقایان حداکثر ۳۵ سال یا ۶۲ سال سن است. این مطلب روشن است، چرا که برداشت های متعددی وجود دارد و مردم ضرب و تقسیم می کنند.

وی ادامه داد: همچنین این موضوع برای خانم ها سقف سن ۵۵ سال است که در این راستا در نوبت صبح در زمان رأی گیری تاکید کردم که سنوات خدمت حداکثر ۳۵ سال است. من این موضوع را گفتم تا در خارج از مجلس از تحلیل های متعدد، برداشت های مختلف نشود.

بیشتر ببینید: مصوبه تعیین سن بازنشستگی شاغلان کشور در برنامه هفتم توسعه

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

11 دیدگاه

  1. با سلام، مشکل مجلس این است که حتی علاقه، حوصله و یا توان نوشتن، یک متن ساده و شفاف برای قوانین را ندارند از جمله این قانون، آنقدر مبهم است که چند ساعت پس از تصویب قانون مثل بیشتر قوانین دیگر تفسیر آن از طرف نمایندگان مجلس، مخصوصاً خود رئیس مجلس شروع شده است.لذا چون دقت نکردند، تبعات اجتماعی، اقتصادی و … برای آنها اهمیتی ندارد. !!!!!!

  2. اگر قرار است یک شخص تا هفتاد و چند سالگی کار کند و بیمه بپردازد پس کی قرار است بابت بیمه ای که چندین سال پرداخت کرده حقوق بازنشستگی بگیرد چرا کسری بودجه از جیب مردم معمولی تامین می شود و جلوی اختلاس ها و ریخت و پاس ها در مملکت گرفته نمی‌شود

  3. سقف ۵۵ سال برای خانم‌ها در صورتیکه هنوز ۳۰ سال خدمت خود را نگذرانده اند چه مفهومی دارد؟ قبلا سقف ۶۰ سال سن برای شاغلین بود صرفنظر از آقا یا خانم بودن . بنابراین شاغلی که تا قبل از سن ۶۰ سالگی سی سال خدمت خود را طی می‌کرد بر آن اساس هزینه های زندگی خود را برنامه ریزی کرده است اما به یکباره و یک شبه قانونی گذرانده می‌شود و میفهمد به اجبار چون سنش ۵۵ سال شده است باید زودتر بازنشسته شود . کاش قانون گذاران محترم تبصره ای برای افرادی که می خواهند سی سال خود را طی نمایند قائل شوند .

  4. معیشت مردم که گرو بی کفایتی شما بود، بس نبود! که حالا دارین عمر و سنواتشون هم مصادره میکنین. بی کفایتی خود رو مدیریت کنین نه امید به زندگی مردم. اختلاس و بی کفایتی ها رو کم کنین که نیاز نباشه از بیمه شدگان جبران کنین.

  5. با سلام. خواهش داریم در وزارت نفت اصلاح سن و سابقه در برنامه هفتم نهایی بفرمایید تا اینقدر کارکنان دچار فرسودگی نشوند.
    از یک طرف سقف پاداش سنوات خدمت گذاشتید از طرف دیگر الزام به 35 سال خدمت و سن 65 سال دارید.
    سقف حقوق هم که معلوم نیست با چه شاخصی تعیین شده (نصاب معاملات میگذاشتید حداقل) ، کارکنانی را که به موجب قانون از بدو استخدام حقوق و مزایا خود را در مناطق عملیاتی و گرمسیر جنوب گرفتند، متضرر و غیر قابل پرداخت کردید.

    1. با سلام من ۱۴ ماه در جهپه بودم و۲۵ دصد جانبازی دارم دو پسر دو دختر که ان هم مشکل دارن ولی اشتقال نکردن من که را و درامد ندارم چکار بکونم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام