آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بعد از ۳۰ سال خدمت بدون بازنشستگی و امکان استمرار خدمت تا ۳۵ سال

پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان بعد از ۳۰ سال خدمت بدون بازنشستگی و امکان استمرار خدمت تا ۳۵ سال

شناسنامه قانون- نمایندگان مجلس جهت تامین نیاز کلاس های درس به معلم با ادامه خدمت معلمان بازنشسته تا ۵ سال و تا سقف سن ۶۵ سالگی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۳۰ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ح) ماده ۸۸ این لایحه درباره افزایش خدمت فرهنگیان با رعایت سقف ۶۵ سال با ۱۲۴ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابراین گزارش علی علیزاده در مخالفت با این بند، گفت: در این حکم در رابطه با تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش کمیسیون تلفیق مجوز داده که آموزش و پرورش افرادی که بازنشسته می شوند تا ۵ سال دیگر به کار گیرد، یعنی تا سن ۶۵ سالگی، در حالی که ما با واقعیت کمبود معلم روبرو هستیم بنابراین می توان این کمبود را از طریق آموزش دهندگان و نیروهای خرید خدماتی تامین کرد.

وی افزود: ما کمترین حقوق را می دهیم و از این نیروها در نقاط دوردست استفاده می کنیم در حالی که این جوانان عموما جزو نیروها با رتبه ها و معدل های بالای دانشگاه های کشور هستند بنابراین بهتر است به جای استفاده از بازنشستگان در سن ۶۵ سالگی از جوانانی که به دنبال کار هستند استفاده کنیم.

در ادامه محمدرضا دشتی اردکانی در موافقت با بند مذکور، گفت: در این بند گفته شده دولت مجاز است در صورت تامین اعتبار در قوانین بودجه سنواتی پاداش بازنشستگی معلمان در رتبه های استادیار معلم و بالاتر را در سال سی ام خدمت بدون اعمال فرآیند بازنشستگی پرداخت کند و با استمرار خدمت آن ها تا ۵ سال دیگر، با رعایت سقف ۶۵ سالگی موافقت کند.

وی افزود: این در حالی است که ما با کمبود شدید معلم روبرو هستیم لذا اگر اکنون این کار را انجام دهند می توان با معلمان دارای تجربه، نیاز کلاس های درس را تامین کرد لذا درخواست دارم به این بند رأی موافق دهید چرا که در غیر این صورت در سال های بعدی نیز با کمبود شدید معلم روبرو خواهیم شد هرچند ما نیز با جوان گرایی مخالف نیستیم اما اکنون برای اینکه کلاس های درس خالی نمانند باید از این افراد استفاده کنیم.

بنابراین گزارش در بند (ح) ماده ۸۸ این لایحه آمده است: دولت مجاز است در صورت تأمین اعتبار در قوانین بودجه سنواتی، پاداش بازنشستگی معلمان در رتبه های استادیار معلم و بالاتر را در سال سی ام خدمت بدون اعمال فرایند بازنشستگی پرداخت و با استمرار خدمت آنان تا ۵ سال با افزایش خدمت با رعایت سقف شصت و پنج سالگی موافقت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام