آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

مجوز مشارکت افتخاری نخبگان در آموزش و پرورش/ ادامه همکاری با کارکنان خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیاران نهضت سوادآموزی

مجوز مجلس برای ادامه همکاری با نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیاران نهضت سوادآموزی/ مشارکت افتخاری نخبگان در آموزش و پرورش

شناسنامه قانون- نمایندگان مجلس مصوب کردند ادامه همکاری نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی که به صورت مستمر در آموزش و پرورش مشغول تدریس هستند، بلامانع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه قانون برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ۲ ماده ۷۸ این لایحه با ۱۵۶ رأی موافق، بدون رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۲ ماده ۷۸ این لایحه؛ بر اساس ماده (۶) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب۱۶/۶/۱۳۹۹ صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان بهعنوان متولی بیمه اجتماعی ورزشکاران و قهرمانان مکلف است از محل منابع در اختیار و درآمدهای شرکت های تابعه این صندوق نسبت به پرداخت حق بیمه اجتماعی افراد ذیل تا زمان بازنشستگی با رعایت بند (ش) ماده ۲۹ این قانون، اقدام کند.

همچنین نمایندگان با بند (ث) ماده ۸۸ این لایحه با ۱۳۱ رأی موافق، ۲۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند (ث) ماده ۸۸ لایحه مذکور؛ صلاحیت های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان علاوه بر گزینش بدو خدمت، در طول سنوات خدمتی در قالب اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه معلمی و نظام ارزیابی مشارکتی و براساس نظام رتبه بندی معلمان و آیین نامه انضباطی خاص معلمان که به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تهیه می شود و به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی می رسد، احراز می شود. با اجرای این بند، معلمان مشمول آیین نامه مصوب یادشده می شوند.

همچنین نمایندگان با الحاق عبارتی به بند (ج) ماده ۸۸ این لایحه و سپس اصل این بند موافقت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی با طرح این پیشنهاد الحاقی عنوان کرد: هدف از این اصلاح جزء ادامه همکاری با نیروهای خرید خدمات آموزشی است که در سراسر کشور و مناطقی که محروم و دور افتاده بوده، به صورت مستمر مشغول تدریس هستند و بار کمبود معلم را از دوش آموزش و پرورش بر می دارند، اما ما درخصوص بکارگیری نیروهای جدید از کانالی غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اظهارنظری نکردیم که خلاف سیاست های کلی باشد.

براساس بند (ج) ماده ۸۸ این لایحه؛ هرگونه به کارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی به جز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به صورت مستمر شاغل در آموزش و پرورش بوده و هستند، در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت، نیست.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

2 دیدگاه

  1. نخبگان انقدر بیکارن بیان مفت کار کنن بدون حق استخدام؟! خاک تو سرتون کشورهای دیگه دارن نخبگانشون رو برای امور اساسی کشور به استخدام میگیرن اونوفت شما میخواین از نخبگان بیگاری بکشید.
    خاک بر سر نخبه ای که بیاد مفت کار کنه بدون حق استخدام. مطمئنا نخبه نیست و پخمه اس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام