آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

افزایش سقف معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۳ به ۱۲ میلیون تومان حقوق در ماه

افزایش سقف معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۳ به ۱۲ میلیون تومان حقوق در ماه

سخنگوی دولت: با دستور رئیس‌جمهور در لایحه بودجه ۱۴۰۳ هیچ مالیاتی برای کارکنان و کارگران با حقوق زیر ۱۲ میلیون تومان درنظر گرفته نشده است

به گزارش شناسنامه قانون، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت در نشست خبری سه‌شنبه ۷ آذرماه اعلام کرد: «بنا بر دستور رئیس‌جمهور، پیش از تقدیم لایحه بودجه در مجلس، برخی اصلاحات بر لایحه بودجه اعمال شد که یکی از آن‌ها افزایش حداقل معافیت مالیاتی کارگران و کارکنان به ۱۲ میلیون تومان حقوق در ماه است که هیچ مالیاتی مشمول این اشخاص نشود.

افزایش درآمد مالیاتی دولت با جلوگیری از فساد و فرار مالیاتی است نه اخذ مالیات از حداقل‌بگیران.»

جزئیات افزایش سقف معافیت مالیاتی سال ۱۴۰۳

پیش از این، منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، هم در نشست خبری اعلام کرده بود که دولت قصد دارد تا سقف معافیت مالیاتی کارکنان، کارمندان و اصناف و مشاغل را ۲۰ درصد افزایش دهد. به عبارتی اگر در لایحه بودجه ۱۴۰۳ درج شده است که معافیت مالیاتی در هر ماه ۱۰ میلیون تومان است، برای سال دیگر این رقم در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی به ۱۲ میلیون تومان در ماه افزایش خواهد یافت.

بعد از اعمال معافیت بر حقوق بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان طی امسال، حقوق بگیرانی که بیش از این رقم دریافتی داشته اند، شامل مالیات شدند. حقوق بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان مالیات ۱۰ درصد، حقوق بین ۱۴ تا ۲۳ میلیون تومان ۱۵ درصد، ۲۳ تا ۳۴ میلیون تومان ۲۰ درصد و حقوق بیش از ۳۴ میلیون تومان ۳۰ درصد مالیات، پرداخت خواهند کرد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام