آزمون تعیین صلاحیت
مقررات حقوق و دستمزد

بخشنامه اعلام «حداقل حقوق» و «حداقل حقوق و مزایای مستمر» سال ۱۴۰۳ کارکنان دولت

بخشنامه اعلام «حداقل حقوق» و «حداقل حقوق و مزایای مستمر» سال ۱۴۰۳ کارکنان دولت (بخشنامه شماره ۹۴۸ مورخ ۱۵/۰۱/۱۴۰۳ سازمان اداری و استخدامی کشور)

پیوست دانلود فایل pdf ابلاغی بخشنامه

به تمامی دستگاه‌های اجرایی

به استناد جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و در اجرای تبصره (۲) ذیل بند (۵) تصویب‌نامه شماره ۳۰۳۴/ت۶۲۴۶هـ مورخ ۱۴/۰۱/۱۴۰۳ هیئت وزیران (موضوع تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳) موارد به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌شود:

اعلام «حداقل حقوق» و «حداقل حقوق و مزایای مستمر» سال ۱۴۰۳

۱- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵,۵۸۹,۶۰۰) ریال است.

۲- حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ به میزان نوزده میلیون و دویست و چهل و یک هزار و دویست و هشتاد (۱۹,۲۴۱,۲۸۰) ریال است. مبلغ حداقل حقوق کارمندان مذکور به علاوه فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یادشده، نباید از سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵,۵۸۹,۶۰۰) ریال کمتر شود. در صورت نرسیدن حداقل حقوق افراد موصوف با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یادشده به مبلغ مذکور، مابه‌التفاوت آن تا مبلغ سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵،۵۸۹،۶۰۰) ریال به کف تعیین شده، اضافه خواهد شد.

۳- مبنای محاسبه تمامی اقلام پرداختی که در قوانین و مقررات مربوط برای تعیین مبالغ آنها از عبارت «حداقل حقوق» استفاده شده است، نظیر فوق‌العاده ایثارگری موضوع ماده (۵۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مبلغ حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری است که در سال جاری مبلغ سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵,۵۸۹,۶۰۰) ریال است.

خلاصه مفاد تصویب‌نامه ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ و این بخشنامه به شرح جدول زیر ارائه می‌شود.

جدول- خلاصه مفاد تصویب‌نامه ضریب حقوق کارکنان دولت و بخشنامه حداقل حقوق در سال ۱۴۰۳

ردیف عنوان مبلغ (ریال)
۱ ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات ۶۸.۷۶۶
۲ ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ۴.۸۲۹
۳ حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۳۵.۵۸۹.۶۰۰
۴ حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ۱۹.۲۴۱.۲۸۰
۵ حداقل حکم کارگزینی و قرارداد منعقده ماهانه شاغلان ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۶ حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی ۹۰.۰۰۰.۰۰۰
۷ کمک هزینه عائله‌مندی ۱۴.۰۰۴.۱۰۰
۸ حق اولاد ۸.۵۹۵.۶۲۰
۹ کمک هزینه عائله‌مندی برای مشمولان دارای فرزند سوم و بالاتر ۱۸.۲۰۵.۳۳۰
۱۰ حق اولاد برای فرزند سوم و بالاتر ۱۱.۱۷۴.۳۰۶
۱۱ سقف خالص پرداختی متوسط ماهیانه ۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۲ مستمری والدین شهدا ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰

میثم لطیفی- معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

5 دیدگاه

  1. مسعولان محترم بهزیستی معلولان را دریابید زندگی معشیتی معلولان و دکتر دارو درمان بیماریهای معلولان سرپرست خانواده بدون خونه اجاره نشین سخته زندگی معلولان ماهیانه اندکی که واریز می‌شود تنها پول گرایه خونه اجاره نشین معلولان نمیشود چه برسد به اینکه پول دکتر دارو درمان بیماریهای معلولان سرپرست خانواده بدون خونه اجاره نشین معلولان را دریابید مخصوصا که اجاره نشین هستند لطفاً لطفاً لطفاً مسعولان درد معلولان حس کنید معلولان را دریابید و حمایت کنید جای دوری نمی‌رود صددرصد

  2. لطفا به فکر مادران شاغل قانون خدمات کشوری هم باشید ، در زمان ایام مرخصی زایمانی نیروهای قراردادی نه ماه از تامین حقوق می گیرند و یک سوم حقوق کسر می گردد و این دیگه چه تشویقی فرزند آوری می باشد؟ قبلا سه ماه اداره کامل حقوق می گرفتم با قانون تامین از ۶ ماه به ۹ ماه ضرر کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام