کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ایستگاه پایانی | تصویب ۳ ماده جدید

با تصویب ۳ ماده جدید؛ طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ایستگاه پایانی

مصاحبه اول- سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی

تصویب موادی از طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی در کمیسیون اجتماعی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: ماده ۵ به بعد این قانون مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

کیومرث سرمدی واله در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز بررسی طرح بکارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی ادامه داشت که ماده ۵ به بعد آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در ماده ۵ این قانون، دستگاه‌ها در رابطه با اشخاصی که در زمان تصویب این قانون به طور تمام وقت (به صورت قرارداد کار معین، شرکتی، طرحی یا کارگر مشمول قانون کار شاغل در مشاغل ثابت یا موقت یا عناوین دیگر) با دستگاه‌ها همکاری دارند و این افراد مستقیما از محل اعتبارات دستگاه یا با واسطه از محل اعتباراتی که به پیمانکار تخصیص پیدا کرده حقوق دریافت می کنند و بر اساس تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور از طریق فراخوان یا شرکت در آزمون فراگیر و طی مراحل گزینش، به کارگیری نشده اند، دستگاه ها موظفند که ظرف مدت سه ماه از طریق انجام کارسنجی توسط کارگروهی که در مواد قبلی این قانون تعیین شده بود، گزارشی در خصوص نیاز یا عدم نیاز دستگاه به خدمات این افراد تهیه کنند.

وی ادامه داد: پس از تایید کمیته ای که در ماده دو این دستورالعمل در گذشته تصویب شده بود، موضوع را به مراجع ذیربط اعلام کرده و تاییدیه آن را بگیرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین مراجع مذکور نیز مکلفند ظرف مدت سه ماه از تاریخ وصول این گزارش، بررسی لازم را به عمل آورند و در صورت احراز نیاز دستگاه به خدمات این اشخاص طبق قانون کار و مبتنی بر طرح توانمندی این مشاغل با آنها قرارداد ببندند.

سرمدی با اشاره به اینکه مواد قانونی که امروز به تصویب رسید تبصراتی نیز داشت، گفت: در یکی از تبصره ها آمده است که کارکنان موضوع ماده ۵ که تا پایان سال ۹۸ با دستگاه همکاری داشته و هم اکنون نیز رابطه خدمتی مستمر دارند، چنانچه در آینده در آزمون استخدامی شرکت کنند، به ازای هر سال سابقه ۵ درصد به نمره آزمون آنها اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره دیگر یک سری دستگاه ها موظف شدند که با اشخاص موضوع ماده ۵ این قانون که حسب تایید سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان هایی که تابع امور اداری و استخدامی نیستند مانند شهرداری ها و… که از طریق فراخوان و شرکت در آزمون، نشر آگهی عمومی و طی کردن مراحل گزینش، دارای شرایط خدمت بوده اما رسمی و پیمانی نیستند نیز مطابق تبصره دو همین بخش رفتار کرده؛ یعنی کسانی که یک یا دو سال سابقه دارند را کمیته بررسی کرده تا اگر سابقه خدمتشان تایید شد این افراد نیز به صورت رسمی به کار گرفته شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: تبصره دیگر که باید به آن توجه کرد این بود که افرادی که دارای سابقه ۲ سال و بالاتر هستند از مراحل کارسنجی که کارگروه بررسی می کند که آیا به این افراد نیاز دارد یا نه، مستثنی هستند.

سرمدی در پایان گفت: همچنین در مواد ۶ و ۷ این قانون نیز الزاماتی به تصویب رسید که بعد از تصویب و لازم الاجرا شدن این قانون، اگر دستگاهی به هر عنوان این قانون را اجرا نکند یک سری مجازات هایی برای آن دستگاه در قانون در نظر گرفته شده است.

مصاحبه دوم- سخنگوی کمیسیون اجتماعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب ۳ ماده طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در نشست امروز کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: بررسی نهایی این طرح به نشست بعدی کمیسیون موکول شد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار امروز (یکشنبه ۲۱ آذر) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ادامه بررسی طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در دستور کار کمیسیون قرار داشت.

نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مطالبه گرایانه رئیس جمهور در جلسه علنی تقدیم لایحه بودجه به مجلس درباره نظام عادلانه پرداخت، افزود: در نشست امروز مواد ۵ تا ۷ این طرح مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس در تبصره نخست ماده ۵ این طرح آمده است، چنانچه کارکنان غیر رسمی پیش از این در آزمون‌های استخدامی شرکت کرده باشند، به ازای هر سال سابقه ۵ درصد به نمره آزمون آن‌ها اضافه شود.

وی اضافه کرد: در تبصره ۲ ماده ۵ نیز آمده است نیروهای قراردادی و کارگری که دارای شناسه شغلی نیستند با همین وضع موجود حفظ شوند و در صورت شرکت در آزمون به ازای هر سال ۵ درصد به نمره آزمون آن‌ها اضافه شود.

انصاری تأکید کرد: در تبصره ۳ ذیل ماده ۵ نیز قید شده که اشخاص موضوع ماده ۵ این طرح موظف هستند، حسب تعیین سازمان امور استخدامی کشور و برای دستگاه‌های غیرتابعه اداری و استخدامی با نظر بالاترین مقام دستگاه از طریق نشر آگهی آزمون، در آن شرکت کنند تا مراحل استخدامی آن‌ها طی شود.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: در تبصره ۴ ماده ۵ این طرح نیز آمده است افراد بالاتر از ۲ سال از کارسنجی مستثنی می‌شوند.

وی ادامه داد: در ماده ۶ این قانون نیز آمده است از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به کارگیری نیرو تحت هر عنوان و هر محلی، ممنوع است و هرگونه پرداختی تصرف در اموال عمومی محسوب می‌شود.

انصاری گفت: در ماده ۷ نیز تأکید شد که سازمان امور استخدامی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نحوه اجرای این قانون را به کمیسیون اجتماعی مجلس، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و سازمان بازرسی کل کشور ارائه کنند.

مصوبات قبلی کمیسیون را ببینید:

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در جلسه روز سه شنبه مابقى مواد این طرح را بررسی می‌کنیم و طرح را راهی صحن علنی مجلس خواهیم کرد.

[su_spacer size=”10″]اخبار مربوط به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را از لینک زیر دنبال کنید:

[su_button url=”https://shenasname.ir/tag/%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%af%d8%a7%d9%85″ target=”blank” style=”noise” size=”11″ radius=”0″ icon=”icon: newspaper-o”]آخرین اخبار طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت[/su_button]

36 دیدگاه

  1. سلام 14سال نیروی قرارداد معین دارای شناسه کارمندی می باشم حالا این طرح چه دردی از ما دوا کرد قرار بود افراد بالای 10سال که قراردادی هستن تبدیل وضعیت بشن دیگه با این طرح تبدیل وضعیت ایثارگران .تعداد کمی قراردادی موندیم نیروی یکسال خدمت شرکتی تبدیل وضعیت شد ما هنوز بلاتکلیف همش تبعیض

  2. این چه طرز تصمیم گیریه؟؟ من با ۲۲ سال سابقه قرارداد معین تکلیفم چی میشه؟؟؟؟ توروخدا رسمی کنید تا بازنشسته نشدیم.
    ما چه گناهی کردیم.

  3. کارمندی که بیش از ۲۰ سال سابقه دارد اگر صلاحیت نداشت ۲۰ سال دوام نمی آورد همین سالی ۵ امتیاز رو بهش تخصیص بدن استخدام رسمی بشود و تمام، آزمون چی؟!؟
    اینقدر مقاومت در مقابل این افراد مستحق واقعا چرا؟!؟

  4. من ۱۷ سال شرکتی هستم ۶سال را قراردادی بودن و وبارها ما را به شرکتی برگرداندند تکلیف امثال من چیه ما الان حدود ۲۰ نفریم

  5. با سلام وقتی که امنیت شغلی نیست و نبود و چند سال قرارداد معین وزارت کاری حدود 4 سال بودم قرارداد تمدید نشد و مجبور شدم بعد یکسال کار جدید مشغول به کار حدود یکسالی هست شرکتی هستم سوابق قبلی که جای دیگه نباید محسوب بشه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام