اخبار اداری و استخدامی

تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس

تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس

شناسنامه قانون- رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس مصوب شد.

وی افزود: براساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم توسعه، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت نماید.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد : با استهلاک بدهی های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، باید همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات مجلس در تبیین این موضوع اضافه کرد: از طرفی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است.

وی اظهارکرد: واقعیت آن است که در شرایط کنونی حال بازنشستگان خوب نیست و صرفا فقط با شعار این مساله حل شدنی نیست.

حاجی بابایی با اظهار تاسف از به بن بست رسیدن نظام هماهنگ پرداخت بیان کرد: دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه بصورت لایحه به مجلس ارائه کند.

حاجی بابایی با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم تاکید کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد، که بتوانیم شاهد عدالت در پرداختی ها باشیم.

وی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می دهد، این رویکرد می تواند شادی و نشاط و امید آفرینی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس گفت: جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آنها در انجام وظایف خطیر شغلی افزایش خواهد یافت و به یاری خدا شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه خواهیم بود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

36 دیدگاه

  1. سلام، حالا که انتخابت مجلس نزدیک شد این یه نوع تبلیغات است والا هیچ کاری برای بازنشسته ها نمی کنند فعلا”شعار جمع کردن رای می باشه که به تجربه اثبات گردید.

  2. من‌نظامی‌بازنشته‌ارتش‌هستم‌بیماری‌شدید‌قلبی‌دارم‌وکلیه‌سمت‌راستم‌از‌کار‌افتاده‌داروی‌قلب‌وکلیه‌ام‌خیلی‌گرون‌هست‌همسرم‌هم‌مشکلات‌مفصلی‌داره‌از‌عهده‌مخارج‌خونه‌‌بر‌نمییام‌چکار‌باید‌بکنم‌نخواستم‌سفره‌دلمو‌باز‌کنم‌ولی‌گفتم‌شاید‌توجه‌کنید

  3. سلام جناب آقای حاج بابای من با ۳۲ سابفه بیمه بازنشسته شدم بااين تورم دارم ۶۳۰۰ حقوق میگریم هم مستاجر هستم با دوفرزند چجوری زندگی کنم لطفان به فکر ما باشید تشکر علی اصغر ایجی

    1. حالا ابن همه وقت گذاشته میشه، هزینه میشه، بعد در یک جنگ زرگری بین دولت، مجلس و شورای نگهبان همه چیز میره رو هوا تا کی و وقت گل نی اجرا بشه. شاید در دولت بعدی یا دولتهای بعدتر. بین دوسنگ آسیاب تورم خود خواسته دولت و تحریم خود خواسته مسئولین که دارن از مزایاش بهره می برن گیر کردیم. دولت حقوقها رو به ریال میده. و هر چی که داریم می خریم بالاتر از قیمت جهانی و با کیفیت و کمیت پایینتر از حداقل های استاندارد جهانی.

  4. جناب نماینده ..طبق فرمایشات شما تا کی باید صبر پیشه کنیم..نظام همسان‌سازی جزو مصوبات برنامه ششم توسعه بود که تا کنون اجرایی نشده و دولت هر از گاهی اشاره ای به آن میکند و میگذرد…مگر عمر نوح داریم که همواره تحقق این برنامه را به آینده وعده می دهید…نه مسافرت نه خریدلباس .نه تفریح نه ازدواج جوانان و خیلی مسایل دیگر درد و رنج بازنشستگان را صد چندان میکند .با علم به اینکه نه عمری مانده و نه توانی..اما تبعیض در پرداختها همه ما را سرخورده و نومید کرده….خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم..

  5. سلام به جناب آقای حاجی بابایی ریاست کمیسیون برنامه بودجه مجلس من بازنشسته شرکت نفت هستم و دارای کد 23یعنی پیش موعد نمی دانم آیا مجلس وکمیسیون شما دخالت می‌کند در وزارت نفت یا واقعا وزارت نفت وبازنشستگان نفتی نمی توانند از شماها پیگیر حق وحقوقشان بشوند آقای حاجی بابایی من وامثال من هم در زمان بازنشستگی در سالهای 81الی 83 ظلم شده وهم حالا که سن از 60سال گذشته وسابقه هم از 30سال عبور کرده اما خبری از پاداش این سالها نیست نه کارفرما بفکر هست نه وزیر نفت امیدوارم کمیسیون برنامه بودجه وارد عمل شده ونسبت به پرداخت نشدن پاداش این قشر ومن بازنشسته اقداماتی صورت بگیرد آقای حاجی بابایی نمیدانم چرا 220نماینده مجلس از این وزیر تشکر قدر دانی کرده اند این وزیر تاکنون هیچ گونه اقدام جهت رفع مشکلات بازنشستگان وشاغلین بر نداشته وحتی ارزشیابی را هم نداده قدردانی مجلسیان در زمانه چه بوده که ماها نمی‌دانیم لطفا ولطفا در در توان دارید ودر برنامه کاری شماها هست پیگیری کنید وسلام 526681 یونسعلی حسنعلی پور رزمنده وبازنشسته نفتی

  6. با سلام و درود به آقای حاجی بابایی و تیم بودجه و اعتبارت مجلس با این تصمیم به حق و قانونی دل هزاران بازنشسته و خانواده هایشان را خوشحال کردید ،درود به شرفتان . اما اگر دولت مثل گذشته بیخیال مصوبات شد وپشت پا زد به قانون و قانونمداری چه؟؟؟؟؟

    1. چه فایده دولت به راحتی قانون رودورمیزنه،مگه قانون نداریم که حقوق بازنشستگان براساس تورم اضافه بشه پس چرادولت عمل نمیکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام