اخبار اداری و استخدامی

تایید طرح قانون ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره‌بها در شورای نگهبان

تایید طرح قانون ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره‌بها در شورای نگهبان

شناسنامه قانون- اولین نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ امروز (یکشنبه،۱۶ اردیبهشت) برگزار شد.

به گزارش شناسنامه قانون، اولین نشست خبری هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۳ امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در ستاد شورای نگهبان برگزار شد.‌

سخنگوی شورای نگهبان در این نشست گفت: در این مدت ۱۰طرح و لایحه ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان بررسی شد.

وی گفت: طرح تشکیل سازمان سپند مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشده است. ‌برخی از مواد طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی با ایراداتی مواجه شد.‌

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح قانون ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی وجود داشت و با رفع ابهامات این طرح مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.‌همچنین اصلاح قانون نظام صنفی کشور نیز با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.

وی همچنین گفت که شورای نگهبان نسبت به قانون مصباح نشان صنفی ابهاماتی وارد کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: دو طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها و استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران اجتماعی و همچنین لایحه دو فوریتی تمدید امرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست و لایحه ارجاع اختلاف توانیر و شرکت گنت ترکیه به داوری خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

طحان نظیف با اشاره به اساسنامه‌های بررسی شده از سوی شورای نگهبان گفت: اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، اصلاح اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی، اصلاح اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل و همچنین اصلاح اساسنامه سازمانهای مناطق آزاد کیش،قشم، ارسباران، جلفا و انزلی نیز خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد

وی با بیان این‌که « ۳ استعلام از دیوان عدالت اداری از سوی فقهای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است» اظهار کرد: دو مورد از این موارد خلاف موازین شرع شناخته نشد و یک مورد بر خلاف موازین شرع تشخیص داده شد.

درحال تکمیل…

طحان نظیف در پاسخ به سئوالی درباره بحث صحت انتخابات از نظر شورای نگهبان گفت: نسبت‌ به تمام گزارش‌هایی که در انتخابات دریافت کردیم، بررسی‌های ما صورت‌گرفته و صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به تأیید رسیده و بحث از نظر ما پایان یافته است و ان‌شاءالله در انتهای هفته، دور دوم انتخابات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برخی از ایرادات به لایحه حجاب همچنان باقی مانده است و در شورای نگهبان در حال بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام