آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

شهید سلیمانی یکی از مدخل‌های اصلی الگوی حکمرانی اسلامی است

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تأکید کرد: یکی از مدخل‌های اصلی الگوی حکمرانی اسلامی، شهید سلیمانی است

دومین یادوارۀ سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت با حضور دکتر میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و سردار عبدالله مبینی؛ معاون طرح و برنامه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۳ دی‌ماه در سالن غدیر ساختمان شهید سلیمی جهرمی این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، سردار مبینی در این مراسم گفت: «برگزاری چنین یادواره‌هایی دارای دو وجه قدرشناسی و الهام‌بخشی است. سردار سلیمانی ۴۰ سال مجاهدت خستگی‌ناپذیر داشت، هرچند خداوند استعدادی ذاتی به او بخشیده بود اما او خود با اراده و همت این استعداد را تقویت کرده بود.»

وی با تأکید بر اینکه باید نبوغ مدیریتی سردار سلیمانی را بشناسیم، بیان داشت: «سردار سلیمانی را بیشتر به عنوان یک نابغۀ نظامی می‌شناسیم؛ اما نبوغ مدیریتی حاج قاسم بود که او را پیروز تمام میادین کرد. با لشکرکشی‌های منطقه‌ای و جنگ‌های نیابتی آمریکا در خاورمیانه، به نظر می‌رسید امکان پیروزی بر آنان وجود ندارد اما با روش مدیریت سردار سلیمانی، نه‌تنها تهدیدها رفع، بلکه به فرصت تبدیل شدند.»

معاون طرح و برنامه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: «وجوه شخصیتی و مدیریتی حاج قاسم را باید احصا و به عنوان یک الگو در حوزه‌های کاری خود به کار بگیریم؛ چراکه ابعاد مکتب ایشان عقلانیت و معنویت‌شان است. حاج قاسم هرچند با عقلانیت و مدیریت تمامی جوانب مسائل را پیش می‌برد اما معنویت، توکل و توسل او به خدا بود که او را به پیروزی می‌رساند؛ از میان این دو ویژگی بود که شخصیتی همچون او به وجود آمده بود.»

وی اضافه کرد: «همۀ رزق‌ها مادی نیستند، خداوند به سردار سلیمانی رزق مدیریتی داده بود و او با باور به این رزق، باقی راه را با توکل پیش می‌برد. در واقع سبک زندگی و مدیریتی او، سبک اهل بیتی بود و با تدبیرش محال‌ها ممکن می‌شد.»

سردار مبینی بر الگوسازی از شیوه مدیریتی تراز انقلاب سردار سلیمانی تأکید کرد و گفت: «با درک و عمل به الگوی حاج قاسم ان‌شاءالله موفق خواهیم بود. رمز موفقیت سردار سلیمانی ازخودگذشتن و به جای خود، خدا را حاکم‌ کردن بود. او به دنیا تعلق نداشت و در آرزوی شهادت بود؛ در واقع تعالی خود را در شهادت و دنیا را فانی می‌دید. حاج قاسم وَجِیهاً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ بود؛ در سابقه تاریخی کشورمان، مردم هیچ شهیدی را به اندازه سردار سلیمانی چنین عاشقانه بدرقه‌ نکرده‌اند.»

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با همت مسئولان دوره جدید، تحولی در امور اجرایی و مدیریتی کشور ایجاد شود.

دکتر میثم لطیفی نیز با اشاره به اینکه «مکتب‌بودن»، مهم‌ترین تعبیری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سردار سلیمانی به کار برده‌اند، افزود: «امام (ره) شهید بهشتی را یک ملت دانستند و حضرت آقا، حاج قاسم را یک مکتب، این تعبیر، تعبیر ممتازیست.»

وی ادامه داد: «اگر می‌خواهیم از مکتب حاج قاسم بهره‌مند شویم باید بدانیم که دردمندی و مشکلات را مشکل خود دانستن، مکتب او بود. او معیار انسانیت را دردمندی می‌دانست. اگر این دردمندی را در خود ایجاد کنیم، حتی خواب شب هم از چشمانمان ربوده می‌‎شود و دیگر نمی‌توانیم عافیت‌طلب باشیم.»

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر شخصیت عاطفی سردار سلیمانی، گفت: «برخلاف شیوۀ رایج مدیران در کشورمان، ایشان در سطح مدیریتی به‌شدت سختگیر بود؛ با دیگر همکاران خوش‌برخورد و مهربان و در برخورد با مردم، خاک پای آنان و بسیار عاطفی بود.»

وی در پایان سخنان خود بر ممتاز بودن نگاه فرهنگی شهید سلیمانی تأکید کرد و افزود: «امیدوارم بتوانیم عصارۀ مکتب حاج قاسم را در نظام اداری کشور ساری و جاری کنیم؛ اگر می‌خواهیم الگوی حکمرانی اسلامی را در سازمان‌هایمان اجرا کنیم، بلاشک یکی از مدخل‌های اصلی الگوی حکمرانی و مدیریت اسلامی، شهید سلیمانی است. باید با کار جدی مطالعاتی و عملیاتی، مکتب او را به زندگی‌های خود نیز بیاوریم.»

بیشتر ببینید: برگزاری نشست تخصصی مؤلفه‌های مدیریت جهادی در مکتب شهید سلیمانی

در پایان مراسم از خانواده عمّار بهمنی؛ شهید مدافع حرم، از سوی سازمان اداری و استخدامی با حضور دکتر میثم لطیفی، رئیس سازمان، قاسم علی‌اکبری؛ مشاور در امور ایثارگران و حجت‌الاسلام عابدینی تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام