بودجه 1401

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

جدول میزان افزایش ناخالص (قبل از کسر مالیات) حقوق کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱

شناسنامه قانون- نحوه افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت در بند (الف) تبصره (۱۲) ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اورده شده بود، توسط کمیسون تلفیق بودجه با تغییراتی روبرو شد.

ببینید: گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، در سال آینده ضریب ریالی ۱۰ درصد به نسبت سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت و مجموع حکم کارگزینی هیچ کارمندی نباید از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمتر باشد.

از سویی بر اساس ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از سال آینده و به مدت ۵ سال هر ساله می‌بایستی کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد کارمندان دولت به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

در جداول طراحی شده که دو اسلاید و بر اساس دو نظام پرداخت قانون مدیریت خدمات کشوری و نظام هماهنگ پرداخت تهیه گردیده است، افزایش ۱۰ درصدی ضریب ریالی و افزایشات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای کارکنان مجرد، متاهل، متاهل دارای یک فرزند و متاهل دارای دو فرزند بصورت جداگانه محاسبه شده است

پیش‌بینی می‌شد که حقوق سال آتی کارکنان و بازنشستگان دولت به صورت پلکانی افزایش یابد. اما کمیسیون تلفیق بودجه فقط مالیات حقوق را پلکانی نموده و افزایش ضریب حقوق را بصورت ثابت و ۱۰ درصد در نظر گرفته است.

ذکر این نکته ضروریست که کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد کارکنانی که در سال ۱۴۰۱ ازدواج نموده یا صاحب اولاد شوند بصورت جداگانه محاسبه می‌شود که در جداول به آن نپرداخته‌ایم.

بیشتر ببینید: جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ مشمولین نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

برای بزرگنمایی بیشتر بر روی جدول کلیک کنید

جدول افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری

تهیه و تنظیم: صیاح الدین شهدی
مدرس دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت (اداری- مدیریتی)
https://www.instagram.com/sayah.shahdi

71 دیدگاه

  1. با سلام
    حق عائلمه مندی و اولاد همه کارکنان قرار نیست افزایش یابد
    طبق متن مصوبه کمسیون تلفیق فقط ازدواج های سال 1401 و فرزندان که در سال 1401 به دنیا می ایند مشمول افزایش هستند.

    1. سلام، بر اساس ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از سال آینده و به مدت ۵ سال هر ساله می‌بایستی کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد کارمندان دولت به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش یابد، این موضوع فارغ از تصمیم کمیسیون تلفیق برای ازدواج‌های سال ۱۴۰۱ و متولدین سال آینده است‌

    2. برای همه افزایش خواهد داشت وال برای اونایی ک سال جدید ازدواج کنند و یا صاحب فرزند بشن ب صورت جداگانه و با طرح ویژه محاسبه خواهد شد

  2. سلام
    آیا به حق تاهل و اولاد که در سال 1400 پرداخت میشد ابتدا ده درصد افزایش ضریب سال 1401 اعمال می شود سپس افزایش قانون حمایت از خانواده اعمال می شود یا اینکه افزایش ضریب سال 1401 شامل تاهل و اولاد نمی شود و قانون حمایت از خانواده در این دو مورد اعمال میشود ؟

    1. عدالت یعنی اینکه هر چیزی سر جای خودش باشه،چرا باید یک کارمند تازه استخدام شده‌ و بدون مسئولیت حقوقش نسبت‌ به‌ یک کارمند باسابقه و دارای مسئولیت افزايش بيشتري داشته باشه؟ اون مدیر هست که‌ داره تمام سختیهارو تحمل‌ می‌کنه و پاسخ هزار نفرو باید بده، اون تازه استخدام‌ شده‌ هم سنش و هم سابقه اش و هم مسئولیتش کمتره که‌ حقوقش کمتر میشه ديگه

    2. سلام، ابتدا می‌بایستی امتیازات عائله‌مندی و اولاد به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش یابد و در ادامه ضریب ریالی که ۱۰ درصد افزایش یافته است اعمال گردد.

      1. سلام
        علاوه بر افزایش 50 درصدی که در اواخر سال 99 برای آیتم های حکم بخصوص عائله مندی و اولاد اعمال شد مجددا برای عائله مندی و اولاد افزایش 50 و 100 درصدی اعمال میشود ؟

  3. باسلام و ارادت به نظر بنده هیچ منطقی پشت این جدول وجود نداره به دلیل اینکه کل فلفسه ارتقای شغلی (قانون مدیریت خدمات ) در مسیر طبقه ، رتبه ، مدرک تحصیلی و هزاران آیتم دیگر کاملا زیر سوال رفته و قطعا در صورت تائید در شورای نگهبان با ایراد ماده 2 مواجه خواهد شد .

  4. به نام خدا
    مساوات و تساوی با عدالت فرق دارد..
    حکومت شیعه به عدالت علوی احتیاج دارد نه مساوات کمونیستی
    کارمندی که دریافتیش بالاتره دلایل مختلف داره
    مثل سابقه کار
    تحصیلات و دانش و تخصص
    مثلا کسی که ۲۵ سال سابقه داره با ۴ الی ۵ فرزند دم بخت و محصل داره بیشتر زیر فشار تورم هست
    یا کسی که ۳ سال سابقه داره و هنوز به سن ازدواج نرسیده ؟؟
    افزایش بر اساس میزان تورم هست ..

    1. اون شخص دوم دم بخت هم بلاخره باید حمایت بشه تا بتونه تازه پله پله به شرایط جنابتان برسه حاج آقا.ایقد تو سر ما جوونا نزنین .

  5. سلام خدمت مسئولین محترم طبق این جدول حقوق من از ۶میلیون رفته ۷۱۰۰ حقوق ۹میلینی شده ۱۰تا۱۲خدای این باعدالت این بی ناعدالتی من لیسانس جانباز یک سال بسیجی

    1. سلام متاسفانه مورد مهمی که همه از اون غافلند اینه که فکر می‌کنند همه باید حقوق یکسان بگیرند کسی که شغل حساسی داره وشب از استرس نمیتونه بخوابه با کسی که از اداره که اومد بیرون دیگه اصلا به فکر اداره نیست خیلی فرق داره کسی که یه پست معاون دراداره داره جرات خاموش کردن موبایلش رونداره نمیتونه یه روز تعطیل رو باخیال راحت بخوابه این شغل‌ها با خیلی از مشاغل دیگه فرق داره ،کسی که سابقه بالا داره با سه الی چهار فرزند با کارمند تازه استخدام خیلی فرق داره ،متاسفانه هر سال بخاطر یکسان کردن حقوق انگیزه رو از کارمندان باسابقه می‌گیرند دوریال هم که بهش جایی بیشتر میدن اینقدر بازنشستگی ومالیات ازش کسر میشه که نهایت چیزی رو دستش نمیگیره نمیدونم دولت ومجلس اصلا تحصیلات ،تخصص ،تجربه ،شغل حساس رو مد نظر قرار میدن وخیلی از موارد دیگه که اگه بخوام بهش اشاره کنم میشه یه مثنوی براش نوشت

    1. این چ عدالتیه که حقوق پنج میلیون تومانی با حقوق سی میلیون تومانی هردو به یک اندازه افزایش یابند؟حالا برای اون دو مورد اول که بسیار کم تعدادند کارمندانی که در اون سطح حقوق بگیرند زدین 60 و 40 درصد افزایش، و بقیه 10درصد ، اصلا با وضعیت تورم و گرانی فزاینده ای که داشتیم و پیش رو خواهیم داشت اصلا واقعا نمیشه زندگی کرد.

  6. با عرض سلام ما الان ۱۵سال سابق ما داریم با مدرک لیسانس همکار جدید ما با مدرک دیپلم مدت دو سال تشریف آوردن حقوقشون حدود سه و نیم بوده الان با این جدول بنده که حدود ۱۳ سال سابقه کاریم با ایشون برابر هست دقیقا ی مقدار میگیریم هر دو ۵۶۰۰ بنظر شما با داشتن مدرک لیسانس من و دیپلم ایشون مسابقه ما من که حدود ۱۶ ساله و ایشون ۲ سال این عدالت هست من نمی‌گم حقوق ایشون کم بشه ولی حداقل ی مبلغی ما باید بیشتر بگیریم نمیدونم چطور این جدول محاسبه شده

  7. با این افزایش حقوق حقوق آخه چیکار کنیم.
    همین الان که شما دارید برا حقوق کارمندان و تصمیاتی جهت مردم میگیرید. تورم در حال افزایشه.
    یک کیسه برنج تو هفته گذشته 100 تومن رفته روش.
    این که هم میگید اگه حقوق ها بیشتر افزایش پیدا کنه باعث تورم میشه،شعاری بیش نیست .
    افزایش تورم رو خود دولت و عدم نظارت و بی کفایتی و بی لیاقتی در اداره کشور به وجود نیاره.

      1. من با مدرک دکتری و استخدام رسمی حقوقم الان ۵ میلیون هست. یعنی سال بعد حقوق من ۵ و ۶۰۰ میشه که برابر با حداقل حقوقه. آیا این عدالته که حقوق من که اینقدر درس خوندم با حقوق یه دیپلم برابر باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام