آزمون تعیین صلاحیت
دیوان عدالت اداریقوه قضائيه

بخشنامه ممنوعیت ثبت اظهارنامه برای طرح دعوا در دیوان عدالت اداری به طرفیت مدیران دولتی

بخشنامه ممنوعیت ثبت اظهارنامه برای طرح دعوا در دیوان عدالت اداری به طرفیت مدیران دولتی/ لزوم ثبت در دبیرخانه ادارات (بخشنامه شماره ۵۵۰/‍۱۶۱۳/۹۰۰۰ مورخ ۲۹/۰۱/۱۴۰۳ قوه قضاییه)

شناسنامه قانون- طی بخشنامه قوه قضائیه، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از دریافت هر گونه اظهارنامه برای طرح دعوا در دیوان عدالت اداری به طرفیت مدیران دولتی منع شده اند.

متن بخشنامه به شرح زیر است:

ممنوعیت ثبت اظهارنامه برای طرح دعوا در دیوان عدالت اداری به طرفیت مدیران دولتی

معاونین و سرپرستان محترم فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری های سراسر کشور

با سلام و احترام

پیرو دستورالعمل به شماره های ۱۸ و ۴۱ مورخ ۱۳۹۲/۱۰/۰۹ و ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ در خصوص منع دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی به اطلاع می رساند؛ نظر به رویت ثبت و ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی از طریق دفاتر موکداً تاکید می گردد دفاتر خدمات از دریافت هرگونه اظهارنامه برای مقامات دولتی و سران حکومتی جداً امتناع نموده و ارباب رجوع را به دبیرخانه ها یا مراکز ارتباطات مردمی سازمان یا ارگان مربوطه راهنمایی نمایند.

شایان ذکر است هرگونه ثبت برخلاف مقررات فوق تخلف محسوب و قابل رسیدگی در هیأت های انتظامی رسیدگی به تخلفات اداری خواهد بود.

محمد حسین آقایی- معاون خدمات الکترونیک قضایی

ممنوعیت ثبت اظهارنامه برای طرح دعوا در دیوان عدالت اداری به طرفیت مدیران دولتی
ممنوعیت ثبت اظهارنامه برای طرح دعوا در دیوان عدالت اداری به طرفیت مدیران دولتی

گفتنی است، مطابق تبصره ۴ الحاقی قانون دیوان عدالت اداری؛ ‌‌دستگاه‌ها و مأموران موضوع بندهای (۱) و (۳) ماده (۱۰) این قانون مکلفند هرگونه تصمیم و اقدام قطعی خود را که در مورد اشخاص ذی‌نفع اتخاد می‌نمایند، به آنها ابلاغ کنند. در مواردی که اشخاص ذی‌نفع تقاضای انجام امر اداری یا خودداری از انجام آن را از ‌‌دستگاه‌های مذکور دارند، ابتدا باید تقاضای خود را به دستگاه مربوط ارائه دهند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام